AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Turizam - Do kraja avgusta milion turista u Crnoj Gori

Turizam - Do kraja avgusta milion turista u Crnoj Gori

Turistička sezona u Crnoj Gori se odvija u pravcu ostvarenja cilja koji je, s obzirom na globalnu finansijsku i ekonomsku krizu i njene posledice po sektor turizma, ambiciozno postavljen ekonomskom politikom Vlade za 2009. godinu, a to je isti broj noćenja i turista i približno isti prihodi od turizma kao i u prošloj, rekordnoj, godini...
Noble M600 otkriven

Noble M600 otkriven

Britanski maloserijski proizvođač supersportskih automobila, Noble, predstavio je prve fotografije novog modela Noble M600. Pod haubom diše turbo 8-cilindrični agregat zapremine 4,4 litra (motor je iz Volvove "garaže"), koji razvija 650 konjskih snaga...
Nordschleife ima novog rekordera: Gumpert Apollo Sport

Nordschleife ima novog rekordera: Gumpert Apollo Sport

Poslednjih nekoliko meseci vodi se velika bitka za titulu najbržeg serijskog automobila na stazi Severni Nürburgring. Iako su modeli Chevrolet Corvette ZR1, Nissan GT-R i Porsche 911 GT2 pokazali veliki potencijal (oko 7:25), Gumpert Apollo Sport im je očitao kvalitetnu lekciju (7:11,57)...
Letnja Timska Liga se približava kraju

Letnja Timska Liga se približava kraju

Neverovatno zanimljiva završnica Kopi Centar TAŠ Letnje Timske Lige za Amatere ! Takmičari CC TAŠ tima, Marko Šolić i Nebojša Prokić, obezbedili su prvu titulu ovog prestižnog takmičenja, dve trke pred kraj šampionata.
Porsche 911 GT3 RS - zvanične informacije i fotografije

Porsche 911 GT3 RS - zvanične informacije i fotografije

Večeras ćemo teško zaspati. Ubeđeni smo da je pred nama "najpornografskiji" automobil na planeti, koji predstavlja materijalizaciju svih "mokrih snova" koje sanjaju automobilski fanatici. Oni koji imaju srčane i respiratorne probleme ne bi trebali da otvaraju ovu vest...
Gemballa Panamera Mistrale: prvi tjuning za Panameru

Gemballa Panamera Mistrale: prvi tjuning za Panameru

Posle martovske premijere Porsche modela sa četvora vrata, modela Panamera, koji je promenio istoriju ove Stuttgartske marke, bilo je samo pitanje vremena kada će ovaj model stići u "garažu" nekog vernog tjunera Porsche automobila. Gemballa je jedan od njih...
Kia Venga - prve zvanične informacije i fotografije

Kia Venga - prve zvanične informacije i fotografije

Južnokorejska kompanija predstavila je mini MPV model, nemanjen evropskom tržištu, koji će se proizvoditi u Češkoj. Kia Venga, koja će biti predstavljena na sajmu u Frankfurtu, bazirana je na modelu Kia No3 Concept, predstavljenom u Ženevi, u martu tekuće godine...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje