AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Video: Rolls-Royce Ghost

Video: Rolls-Royce Ghost

Jedna od najvećij zvezda sajma automobila u Frankfurtu sigurno će biti novo "čedo" britanskog Rolls-Roycea, dugo očekivani model Ghost. Novi Rolls-Royce Ghost pokretaće 12-cilindrični bi-turbo agregat zapremine 6592 cm3, koji razvija 570 konjskih snaga pri 5.350 o/min i obrtni moment od 780 Nm pri 1500 o/min...
Škoda Superb Combi - nove informacije i fotografije

Škoda Superb Combi - nove informacije i fotografije

Samo nekoliko dana pred svetsku premijeru nove češke Škode Superb II Combi, internetom su prostrujale (ne)zvanične fotografije ovog dugo očekivanog noviteta. Pored fotografija, u javnost su "procurele" i informacije o osnovnoj zapremini prtljažnog prostora, koja iznosi gigantskih 633 litra!
Toyota Auris HSD Full Hybrid - U Frankfurtu kao koncept

Toyota Auris HSD Full Hybrid - U Frankfurtu kao koncept

Prvi evropski mainstream "full hybrid" marke Toyota biće predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu, ali najpre kao studija. Serijska proizvodnja u britanskom Burnastonu je već potvrđena, a prvi primerci u prodaju kreću u drugoj polovini 2010. godine...
McLaren MP4-12C - prve informacije i fotografije

McLaren MP4-12C - prve informacije i fotografije

McLaren MP4–12C je treći automobil u istoriji kompanije McLaren, koji je razvijen u vlastitoj režiji i namenjen eksploataciji u redovnom saobraćaju. Novi McLarenov automobil u potpunosti je inspirisan Formula 1 bolidom...
Audi R8 Spyder - prve fotografije

Audi R8 Spyder - prve fotografije

Audi će tokom naredne nedelje, na sajmu automobila u Frankfurtu, predstaviti otvorenu verziju svog modela Audi R8. Fotografije modela Audi R8 Spyder već su prostrujale internetom...
Alfa Romeo beleži rast prodaje

Alfa Romeo beleži rast prodaje

Iako na većini velikih evropskih tržišta prodaju novih vozila potpomažu pojedinačne vlade zemalja, najveći broj automobilskih kompanija zebeležilo je pad prodaje u odnosu na 2008. godinu. Izuzetak je Alfa Romeo...
Ford C-MAX sa sedam sedišta dobiće prefiks Grand

Ford C-MAX sa sedam sedišta dobiće prefiks Grand

Ford Grand C-MAX. To je novi, ali pomalo neorginalan naziv, koji će nositi nova generacija modela Ford C-MAX sa sedam sedišta. Pred nama je prva fotografija novog modela, koji će se od verzije sa pet sedišta razlikovati po izgledu zadnjeg dela i aktivnim bočnim vratima...
Rally Saudi Arabia 2025 - Sebastien Ogier
Slika nedelje