AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...

Motori su podeljeni u osam zapreminskih klasa i u četiri posebne kategorije: najštedljiviji motor (Green Engine of the Year), najbolji snažni motor (Best Performance Engine), najbolji novi motor (Best New Engine 2008) i glavna kategorija, najbolji motor (International Engine of the Year 2008), koji se bira među pobednicima pojedinačnih zapreminskih klasa. Članovi žirija ocene su dodeljivali na osnovu svih saznanja o primenjenim tehnologijama i osobina motora. U svakoj kategoriji razlika između pet motora iznosi 25 bodova. Najveći broj bodova koji se može dodeliti jednom motoru iznosi 25, a nalmanje 1. International Engine of the Year 2009 – Motor godine 2009 Na prva dva mesta u apsolutnoj kategoriji pojavila su se dva osvedočena imena. motor VW 1.4 TSI EA111 potpomognut kompresorom i turbopunjačem konačno je prekinuo četvorogodišnju vladavinu BMW-a. Minheniski trolitarski šestocilindraš ovoga puta morao se zadovoljiti drugim mestom, na koje u BMW-u nisu navikli. Treće mesto pripalo je novom četvorocilindričnom TFSI agregatu, iz "kancelarije" Audija. Četvrti je četvorocilindrični dizelaš iz Mercedes-Benza, a slede osmocilindrični iz BMW-a M3, a na šestom mestu je osmocilindrični motor AMG. Motor godine 2009: 1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 354 boda 2. BMW 3,0 l DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) 350 3. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, VW Scirocco, Golf GTI, aj.) 220 4. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 203 5. BMW 4,0 l (M3) 203 6. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 114 7. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini John Cooper Works) 107 8. Toyota 1,0 l (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 74 Najbolji novi motor 2009. godine Trofej za najbolji novi motor 2009. godine odlazi u porsche. Šestocilindrični motor iz modela 911 Carrera S je ponosni član "kluba 300 km/h". Ali, snaga nije sve! I pored međugeneracijskog povećanja zapremine i maksimalne snage, došlo je do smanjivanjakombinovane potrošnje goriva za 15 %. Najviše treba zahvaliti sistemu direktnog ubrizgavanju goriva u cilindar, preuzetog od modela Porsche Cayenne. Najbolji novi motor 2009. godine 1. Porsche 3,8 l DI (911) 144 2. BMW 3,0 l diesel (330d, 730d, 530d, X3, X5) 122 3. BMW 4,4 l DI Turbo (750i, X6) 120 4. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK) 112 5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 107 5. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, VW Scirocco, Golf GTI, aj.) 107 Najštedljiviji motor godine 2009 Kategorija, u kojoj poslednjih godina vladaju hibridi, letos je pripala Volkswagenu. Glavni faktor, koji je kod novinara presudio, bile su brojke. Niska potrošnja goriva (6,2 L/100 km) Golfa sa motorom 1.4 TSI Twincharger fantastično je spojena sa dinamikom, koju drugoplasirana Honda (niža potrošnja goriva) nije uspela da najbolje kombinuje. Najštedljiviji motor 2009. godine 1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 205 2. Honda Hybrid 1,3 l (Insight Civic) 203 3. BMW Diesel 2,0 l Twin Turbo (123d) 147 4. BMW Diesel 3,0 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133 5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 115 6. Ford Hybrid 2,5 l (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82 Najbolji visokosnažni motor 2009. godine Kralj kategorije, gde zapremina igra veoma važnu ulogu, ove godine postao je Mercedes-Benz. Njegov atmosferski osmovilindrični motor velike zapremine od 6,2 litra u sebi integriše godine iskustva na trkačkim stazama. Atmosferski motori i dalje žive! Najbolji visokosnažni motor 1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 109 2. BMW 5,0 l V10 (M5, M6) 90 3. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK) 90 4. Porsche 3,8 l (911 GT3) 78 5. BMW 4,0 l (M3) 78 6. Ferrari 6,0 l V12 (599 GTB) 77 Najbolji motor zapremine do 1000 cm3 Sa velikom raylikom opet je pobedila pogonska jedinica iz Toyote Aygo, Yarisa, Citroena C1, Peugeota 107 ili Toyote iQ. Masa od samo 67 kilograma i maksimalna snaga od 50 kW i moderna koncepcija obezbeđuju veoma nisku potrošnju goriva. Najbolji motor zapremine do 1000 cm3 1. Toyota 1,0 l (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 318 2. Smart Diesel 0,8 l (Smart Fortwo) 216 3. Mitsubishi 1,0 turbo (Smart Fortwo) 214 4. Opel 1,0 l Twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki Splash) 149 5. Mitsubishi 1,0 l (Smart Fortwo) 82 6. Kia 1,0 l (Picanto) 73 Najbolji motor zapremine od 1000 do 1400 cm3 Turbo motori VW 1.4 TSI i Fiat 1.4 Turbo i prošle godine osvojili su prva tri mesta. Dominacija prvog motora sa sufiksom Twincharger (opremljen i turbopunjačem i turbo kompresorom) nastavljena je i ove godine. Najbolji motor zapremine od 1000 do 1400 cm3 1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 293 2. Volkswagen 1,4 l TSI Turbo (Golf, Golf Plus, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon, Altea, Škoda Superb) 154 3. Fiat 1,4 l Turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Grande Punto, Linea, Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito) 147 4. Honda Hybrid 1,3 l (Insight, Civic) 136 5. BMW-PSA 1,4 l stop/start (Mini One, One Clubman) 83 6. Fiat-GM Diesel 1,25 l (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Grande Punto, Qubo, Linea, Doblo. Musa, Lancia Ypsilon, Opel Agila/Suzuki Splash, Opel Meriva, Tigra, Combo, Corsa, Astra, Suzuki Ignis) 7 Najbolji motor zapremine od 1400 do 1800 cm3 Četvorocilindrični 1,6 Turbo, plod zajedničkog razvoja BMW-a i PSA grupacije svoj kvalitet pokazao je i u MINI modelima i kod modela Peugeota. Prošlogodičnji drugoplasirani motor 1.8 TFSI ove godine završio je na trećoj poziciji, dok je na drugom mestu završio Toyotin 1,8, iz modela Toyota Prius. Najbolji motor zapremine od 1400 do 1800 cm3 1. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini John Cooper Works) 253 2. Toyota Hybrid 1,8 l (Prius) 198 3. Audi 1,8 l TFSI (Audi A4, A3, A5, TT, Seat León, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Superb, VW Passat) 184 4. Mercedes-Benz 1,8 l turbo (BlueEfficiency E-Class) 135 5. Opel 1,6 l turbo (Corsa, Astra, Insignia) 59 6. Fiat Diesel 1,6 l JTD (Alfa Romeo Mito, Fiat Bravo, Lancia Delta 56 Najbolji motor zapremine od 1800 do 2000 cm3 Pobednik ove kategorije je naslednik najuspešnijeg motora u istoriji ove ankete. Turbo motor 2.0 TSI pobedio je u svojoj kategoriji četiri puta, a i ove godine završio je na podijumu. Ipak, pobedu je odnso moderniji motor, koji pogoni nekoliko modela marke Audi, Volkswagen i SEAT. Motor je iste zapremine (1984 cm3) ima sistem za varijabilno vreme otvaranja ventila, ali i varijabilan hod ventila, Audi Valveshift. Promenjivo upravlanje izduvnih ventila obezbeđuje dalje unapređenje efikasnosti. Potpuno nove su i brizgaljke sa šest rupa, čiji radni pritisak iznosi 150 bara. Motor poseduje mali međuhladnjak i pumpu za ulje. Najbolji motor zapremine od 1800 do 2000 cm3 1. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI) 220 2. BMW Diesel 2,0 l Twin Turbo (123d) 190 3. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5,VW Scirocco, Golf GTI, aj.) 98 4. Mercedes-Benz 1,8 l BlueEfficiency (E-Class) 96 5. Honda 2,0 (S2000) 92 6. Subaru Diesel 2,0 l (Impreza, Outlook, Forester) Najbolji motor zapremine od 2000 do 2500 cm3 Kategoriju do 2,5 litra osvaja novi dizelski 4-cilindrični Mercedes-Benz motor, koji pokreće C i E klasu. NJegov najveći konkurent ove godine bio je motor iz Audija TT RS. Najbolji motor zapremine od 2000 do 2500 cm3 1. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 225 2. Audi 2,5 l Turbo (Audi TT RS) 180 3. Subaru 2,5 l Turbo (Forester, Impreza, Legacy) 144 4. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 l (C5, C6, C8, 407, 607, 807, C-Crosser, Freelander, Outlander, aj.) 131 5. BMW 2,5 l DI (Z4) 121 6. Honda 2,4 l (Element, CR-V, Edix, Elysion, Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA) 84 Najbolji motor zapremine od 2500 do 3000 cm3 Isto kao i prošle godine, među "trolitrašima" dupla pobeda, koju osvaja turbo motor iz BMW-a. Najbolji motor zapremine od 2500 do 3000 cm3 1. BMW 3,0 l DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) 345 2. BMW Diesel 3,0 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 250 3. Audi 3,0 l DI Supercharged (S4) 125 4. Porsche 2,9 l DI (Boxster, Cayman) 103 5. Audi/VW Diesel 3,0 l V6 (A4, A5, A6, A6 allroad, A8, Q7, Touareg, Phaeton, Cayenne) 88 6. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3,0 l (XF) 83 Najbolji motor zapremine od 3000 do 4000 cm3 1. BMW 4,0 l V8 (M3) 319 2. Porsche 3,8 l DI (911) 156 3. Porsche 3,8 l (GT3) 148 4. Nissan 3,8 l Turbo (GT-R) 130 5. Porsche 3,4 l (Boxster, Cayman S) 83 6. Toyota Hybrid 3,5 l V6 (Lexus GS450h, RX, Toyota Crown) 70 Najbolji motor zapremine iznad 4000 cm3 1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 162 2. BMW 5,0 l V10 (M5, M6) 133 3. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK) 120 4. BMW 4,4 l DI Turbo (750i, X6) 114 5. Cadillac 6,2 l V8 Supercharged (CTS-V) 70 6. Lexus Hybrid 5,0 l V8 (LS600h) 62 Automagazin.rs

Citroën C3: Prve zvanične informacije i fotografije

Citroën C3: Prve zvanične informacije i fotografije

Konačno su svetslot dana ugledale i prve zvanične fotografije i informacije o novoj generaciji modela Citroen C3. Pred nama je automobil sa najvećim prednjim staklom, ali najmanjim krovom u svojoj kategoriji. U automobilu kraćem od 4 metra, putnici će na raspolaganju imati i izdašan prtljažni prostor, čija zapremina iznosi 300 litara...
Grand Motors - Transiti u susret potencijalnim kupcima

Grand Motors - Transiti u susret potencijalnim kupcima

S nemerom da program lakih komercijalnih vozila maksimalno približi potencijalnim kupcima, Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, od nedavno je najzanimljivije verzije iz poznate familije Tranist „izvezao“ iz prodajnog salona i prvi put prikazao na otvorenom prostoru...
Novi Citroen C3 - fotografije su na webu

Novi Citroen C3 - fotografije su na webu

Iako je Citroen svoj novi model trebao predstaviti samo zastupnicima, neko je se poslužio fotoaparatom, pa su fotografije nove generacije modela Citroen C3 poput groma "prostrujala" internet mrežom...
Audi A5 Sportback - prve fotografije bez maske

Audi A5 Sportback - prve fotografije bez maske

Zahvaljujući sposobnosti studenata iz Kalifornije, Audi A5 Sportback bez maske možemo videti pre nego što se pojavi u zvaničnom katalogu. Podsetimo, Audijev kupe sa četvoro vara svetlost dana ugledaće na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu...
Verano Motors - Specijalna ponuda Peugeot skutera već od 999 evra

Verano Motors - Specijalna ponuda Peugeot skutera već od 999 evra

U kompaniji Verano Motors, generalnom uvozniku i distributeru Peugeot skutera za Srbiju, i kod ovlašćenih dilera, otpočela je specijalna akcija prodaje skutera po sniženim cenama. U okviru ove akcije najmanji Peugeot-ov skuter, model V-clic može se naći po ceni već od 999 evra, model Vivacity 3 po ceni od samo 1.490 evra a najpopularniji Peugeot-ov skuter, model Speedfight 3 prodaje se po neverovatnoj ceni od samo 1.990 evra...
Audi R8 Spider - brzina sa vetrom u kosi

Audi R8 Spider - brzina sa vetrom u kosi

Špijunske fotografije snimljene na stazi Nordschleife otkrivaju nam test verziju modela Audi R8 u kabriolet izvedbi. Na fotografiji vidimo da je Audi R8 Spider opremljen klasičnim platnenim krovom...
Car of the Year 2010 - kandidati poznati

Car of the Year 2010 - kandidati poznati

Komisija popularne ankete "Car of the Year" objavila je listu od trideset modela nominovanih za ovogodišnju titulu "Car of the Year 2010". Rezultati ovogodišnjeg izbora biće biće poznati 30. oktobra...
Novo upravljačko telo za PSA Peugeot Citroen

Novo upravljačko telo za PSA Peugeot Citroen

Nadzorni organ Peugeot SA, koji se sastao u sredu 17. juna 2009, izabrao je novo upravljačko telo za PSA Peugeot Citroen. Misija ovog upravljačkog tela je da PSA Peugeot Citroen postane globalnija grupa i glavni akter u svetskom automobilizmu...
M paket za BMW serije 7

M paket za BMW serije 7

Iako se spekulisalo o M verziji BMW-a serije 7, ispostavilo se da minhenski proizvođač za svoju petometarsku limuzinu priprema "samo" M paket opreme, koji podrazumeva niže oslanjanje i agresivnije branike. Ipak, do zvanične premijere niko ne može biti siguran, jer BMW je tvrdio da nikada neće predstaviti ni SUV sa logom M...
Mazda 6e
Slika nedelje