Euro NCAP 2009: Škoda Superb - pet zvezdica i po novoj metodici
Nova generacija Škode Superb već je podvrgnuta seriji Euro NCAP bezbednosnih testiranja, 2008. godine, kada je prema staroj metodici testiranja, osvojila 5 zvezdica za bezbednost putnika. Nedavno je aktuelizovan test Škode Superb, koja je prošla kroz novu metodiku ocenjivanja Euro NCAP. Maksimalna bezbednost je samo potvrđena...
Škoda Superb prve generacije bila je tehički spojena sa Volkswagen Passatom, što je puno ljudi kritikovalo. Škoda Superb druge generacije uspela je da izgradi veliku dozu individualnosti, prvenstveno zahvaljujući atraktivnom i jedinstvenom dizajnu. Novi model može se pohvaliti mnogobrojnim sistemima aktivne i pasivne bezbednosti, među kojima su i adaptivne svetlosne grupe ,ASF, i prvi put u Škoda automobilu: vazdušni jastuk za kolena vozača. Rezultati testova Euro NCAP iz 2009. godine, prošli su analizu prema medotici iz 2009. godine. U pitanju je model Škoda Superb 2.0 TDI Ambition, sa petovratnom karoserijom sedan/liftback, čija masa iznosi 1490 kilograma. Automobil je bio opremljen bezbednosnim pojasevima sa predzatezačima i ograničenom silom na prednjim sedištima, čeone vazdušne jastuke, vazdušne jastuke za glavu putnika i kolena vozača. Automobil je opremljen i upozorenjem za nevezane bezbednosne pojaseve za vozača i suvozača. ISOFIX priključak nalazi se na zadnjim sedištima. Za test bezbednosne zaštite dece starosti od 18 do 36 meseci, korišćena su sedišta Fair G0/1 ISOFIX, koja su za 18-mesečno dete instalirana u smeru suprotnom od smera vožnje.
Zaštita putnika Prostor za putnike, pri čeonom udaru, ostao je stabilan. Kolena putnika na prednjim sedištima zaštićena su veoma dobro. Rezultat dobija na značaju ako se u obzir uzme i činjenica da se, i pored različitih pozicija sedenja, dobija jedako dobar rezultat. Pri bočnom udarcu, Škoda Superb osvojila je maksimlani broj bodova (16), a pri udarcu na stub, Superb osvaja 14,5 od maksimalnih 16 bodova. Mali broj bodova, Superb je izgubio zbog nešto lošije zaštite u predelu grudi i stomaka. Zaštita dece Škoda Super osvojila je maksimalan broj bodova u ocenjivanju bezbednosti dece starosti od 18 meseci, a zaštita dece do 36 meseci starosti, takođe je na visokom nivou (11,6 od 12 mogućih bodova). Vazdušni jastuk za suvozača može se deaktivirati, kako bi se instaliralo sedište za decu, ali nije dovoljno jasno istaknut status vazdušnog jastuka (uključen / isključen).
Zaštita pešaka Na polju zaštite pešaka, stanje je očekivano. Za zaštitu nogu, u oblasti branika, Superb osvaja maksimalan broj bodova. Zaštita nogu u oblasti prednjeg dela haube nije zadovoljavajući, jer Superb nije osvojio ni bod. Ukupno, Superb osvaja 18 bodova za zaštitu pešaka, što je učinak od 50 %. Asistencioni sistemi Elektronski sistem stabilnosti (ESP) standardna je oprema u novoj generaciji Škode Superb, što joj daje nova tri boda u ocenjivanju. Podsetnik za nevezane bezbednosne pojaseve na mestu vozača i suvozača posebno su pohvaljeni od strane stručnjaka Euro NCAP-a. Ukupan rezultat: maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost Škoda Superb, koja je prema staroj metodici u 2008. godini, osvojila maksimalnih 5 zvezdica, ostaje i prema novoj metodici na najvišem nivou.
Automagazin.rs