Najnovije vesti iz auto industrije
Peugeot slavi 50 godina dizel motora u putničkim automobilima
Objavljeno: 13.05.2009.
Francuski Peugeot, pored Mercedes-Benza, važi za pionira u ugradnji dizel motora u putničke automobile. Neposredno pred Drugi svetski rat, Peugeot je isprobao naftni agregat u modelu 402. Imao je 2,3 litra i snagu od 55 konjskih snaga...
Pomenuti model proizveden je u svega nekoliko primeraka, ali i teretnih HL 50 u periodu od 1936-1938 nije bilo mnogo. Koreni dizal agregata iz garaže francuskog proizvođača sežu sve do 1922. godine, kada je se pojavio model Peugeot 153 i 156 sa dizelskim dvocilindrašem (!), razvijenim perom inženjera Tartaise.
Kada govorimo o serijskoj proizvodnji putničkih automobila sa dizel motorom iz Peugeota, onda počinjeno od 1959. godine. Tada je svetlo dana ugledao sedan srednje klase imena 403, sa novim motorom pod haubom. Motor je bio 4-cilindrični, zapremine 1,8 litara, sa tada modernom aluminijumskom glavom cilinara, i razvijao je 48 konjskih snaga. Za pokretanje je koristio gorivo koje se tda nazivalo "teško ulje", kako se u propagandnim materijalima nazivala nafta. Motor se proizvodio u severnofrancuskom Lille, nosio je ime Indénor, a elegantni Peugeot 403 pokretao je do brzine 120 km/h.

Razvoj Peugeotovih dizel motora nastavljen je dalje. 1967. godine, premijeru je imao tada najmanji dizel motor na svetu, četvorocilindraš zapremine 1.255 c3, koji je bio namenjen modelu 204. Dvanaest godina kasnije, počeo je da se proizvodi četvorocilindrični motor zapremine 2,3 litra, kome je za postizanje snage od 80 KS pomagao turbopunjač marke Garrett. Svoje mesto pronašao je u modelu 604 D Turbo, koji je preduhitrio stuttgartskog konkurenta, W123, za jednu godinu. Slavni "piano" u Evropi se najpre prodavao samo kao karavan 300 TD, i tako Peugeotu prepustio primat na tom polju.
1998. godine pojavio je se moderni agregat HDi, sa sistemom Common-Rail.Dve godine kasnije, na red je došao filter štetnih čestica, sa kojim danas vozi preko 2 miliona Peugeot automobila. Sadašnje pogonske jedinice zadovoljavaju Euro 5 ekološku normu, a za sledeću godinu Peugeot priprema revoluciju - hibridni turbodizel pogon u modelu 3008, gde će elektromotr biti smešten za zadnjoj osovini.
Automagazin.rs
Treća trka šampionata Srbije na kružnim stazama, "Nagrada Kraljeva II 2009" održana je juče na stazi Beranovac kod Kraljeva. Trku je obeležila fantastična borba Andreja Kulundžića (Alfa Romeo 156 ST) i Milovana Vesnića (Opel Vectra ST) u najjačoj klasi, iz koje je kao pobednik izašao popularni Kulundžić. Prenosimo Vam najintersantnije momente...
Jedna od najnovijih kreacija kompanije Gemballa je Porsche Cayenne Turbo sa dugim imenom, GT600 Aero 3 Sport Design. Ovaj brutalni "ulični ratnik" vlasniku daje na raspolaganje čitavih 600 konskih snaga...
Kompanija Audi odlučila je da prezentaciju potpuno novog modela Audi A5 Sportback dopuni sa njegovom vrhunskom verzijom S5 Sportback. Pod haubom diše trolitarski šestocilindrični agregat snage 333 KS (pojačan kompresorom),
3.0 TFSI...
Proces "downsizinga", zamene većih motora znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Novi mali turbo benzinski motor 1.2 TSI od sada će pokretati i Audi A3 i njegovu Sportback verziju...
Francuska kompanija Peugeot ubrzano priprema udar na konkurenciju u srednjoj klasi. Nova Opel Insignia, Ford Mondeo... su snažni konkurenti, a Peugeot ne želi ništa da prepušta slučaju. Na redu je 408, koji će se oslanjati na platformu sestrinskog modela Citroen C5...
21. juna počeo je šampionat Srbije na kružnim trkama 2009, a kompanija EKO SERBIA već četvrtu sezonu nastavlja sa promocijom auto sporta sa željom da pomogne njegovom daljem razvoju i popularizaciji...
Već više meseci najprodavaniji automobil u većem delu Evrope – Fiesta nove generacije, kod nas se u jednoj od verzija, sa izdašnom opremom, nudi po specijalnoj, za 860 evra nižoj ceni...
Delta Automoto, generalni uvoznik Honda automobila za tržište Srbije, od 1. septembra kreće sa akcijom u toku koje će Accord 2.2 Elegance dizel, i pored već atraktivne cene, prodavati uz dodatni popust od 1.500 Evra...
U današnje vreme, kada je proces "moralnog zastarevanja" proizvoda veoma brz, dugovečnost nije popularna. Zato će sajam automobila u Frankfurtu biti mesto gde će švedski Saab predstaviti svoju novu limuzinu, čiji prethodnik je na tržištu već 12 godina. Proizvodnja nove generacije modela Saab 9-5 zakazana je za početak sledeće godine, a automobil je postavljen na GM Epsilon II platofmi, koju koristi i Opel Insignia...