AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zašto se dešavaju saobraćajne nezgode?

Zašto se dešavaju saobraćajne nezgode?

Agencija za bezbednost saobraćaja podseća da se i tokom predstojećeg vikenda očekuje veći intenzitet saobraćaja na većini putnih pravaca u Republici Srbiji. Zato želimo da ukažemo vozačima na tipične greške koje u poslednje vreme dovode do saobraćajnih nezgoda, i na žalost stradanja ljudi u njima...

Podsećamo da je kretanje autoputem dozvoljeno isključivo određenim kategorijama motornih vozila, odnosno da je zabranjeno i rizično kretanje traktora, mopeda, biciklista, pešaka i drugih ranjivih kategorija učesnika u saobraćaju. Takođe, maksimalna dozvoljena brzina kretanja vozila na autoputu je 120 km/h osim ukoliko to na osnovu postavljene signalizacije nije drugačije uređeno, i od velikog zna čaja za bezbednost svih učesnika u saobraćaju je poštovanje upravo ograničenja brzine.

Primetno je da sve veći broj vozača nepropisno koristi saobraćajne trake na autoputu. Zato podsećamo da je u krajnjoj desnoj, odnosno zaustavnoj traci zabranjeno kretanje vozila, izuzev za vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza. Vozila treba da se kreću desnom trakom, osim ukoliko ta traka nije zauzeta vozilima koja se kreću u koloni, kao i prilikom preticanja. Krajnja leva saobraćajna traka namenjena je isključivo za preticanje vozila, i ne služi za odvijanje saobraćaja na isti način kao desna saobraćajna traka. S obzirom da mnogi vozači prave ovu grešku, odnosno upravljaju vozilom krajnje levom trakom, često dolazi i do pogrešnog preticanja vozila sa desne strane, zbog čega se stvaraju vrlo rizične situacije i nastaju teške saobraćajne nezgode. Pored toga, česta je pojava da vozači ne obaveštavaju ostale učesnike u saobraćaju o nameri preduzimanja određenih radnji vozilom (preticanje, promena saobraćajne trake, skretanje i sl.), čime nastaju zabune kod drugih vozača i rizične situacije u saobraćaju.

Da bi na autoputu vozač bezbedno izvršio preticanje, podsećamo na korake koje mora da preduzme. Pre početka preticanja, vozač mora da se uveri da radnju može bezbedno da izvrši, a zatim mora da uključi levi pokazivač pravca pre započinjanja preticanja. Prilikom ponovnog vraćanja u saobraćajnu traku dužan je da uključi desni pokazivač pravca i da se vozilom bezbedno vrati u desnu saobraćajnu traku. Preticanje desnom ili zaustavnom trakom nije dozvoljeno i predstavlja veliku opasnost u saobraćaju.

Za kršenje odredbi Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u delu koji se odnosi na kretanje na autoputu propisane su izuzetno velike kazne. Kaznom od najmanje 15 dana zatvora ili novčanom kaznom od 100.000 do 120.000 dinara i 14 kaznenih poena kazniće se za prekršaj vozač koji za kretanje, obilaženje, odnosno preticanje koristi zaustavnu traku na autoputu.
Novčanom kaznom u iznosu od 15.000 do 30.000 dinara ili kaznom zatvora u trajanju do 30 dana kazniće se lice koje upravlja vozilom čije kretanje nije dozvoljeno na autoputu, odnosno lice u svojstvu pešaka, bicikliste i dr.

Agencija želi da ukaže i na najčešće greške koje dovode do saobraćajnih nezgoda na državnim putevima prvog i drugog reda, kao što je Ibarska magistrala, Dunavska magistrala, put Novi Sad – Ruma, Šabac – Loznica, Paraćin – Zaječar i dr.

Pored neprilagođene brzine, osnovni uzrok nastanka saobraćajnih nezgoda je nepropisno preticanje vozila (preko pune linije, u krivinama, kolone vozila, teretnih vozila, autobusa i dr.). Podsećamo sve vozače da je preticanje, kao vrlo složena i rizična radnja vozilom, bezbedno isključivo na mestima na kojima je to dozvoljeno zakonom i saobraćajnom signalizacijom. Kada vozači vrše radnju preticanja na nedozvoljenom mestu, imaju povećani rizik da izazovu nezgodu i da nanesu štetne posledice sebi i drugim učesnicima.

Preticanje je posebno opasno u noćnim uslovima i uslovima smanjene vidljivosti u saobraćaju. Zbog toga, vozači moraju posebnu pažnju da obrate prilikom upravljanja vozilom u navedenim uslovima odvijanja saobraćaja. Uporedno sa radnjom preticanja, vozači svakodnevno zaboravljaju da uključe odgovarajuće pokazivače pravca prilikom vršenja pojedinih radnji u saobraćaju, pa im to čak prelazi u naviku. Napominjemo da je korišćenje pokazivača pravca obavezno na osnovu Zakona i da su za kršenje navedene odredbe predviđene novčane kazne. Agencija podseća da je poštovanje odredbi Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima preduslov za smanjenje broja saobraćajnih nezgoda i broja poginulih i povređenih lica u njima. Ovo je posebno važno u danima pojačanog intenziteta saobraćaja, posebno tokom sezone godišnjih odmora, odnosno u danima vikenda koji je pred nama.

Agencija za bezbednost saobraćaja

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje