AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Motor 1.6 TDI u Volkswagenu i drugim markama koje posluju "pod kapom" namačkog koncerna Volkswagen, postepeno će potisnuti slabiju verziju motora 1.9 TDI. Varijante snage od 55, 66 i 77 kW u ponudi će biti i u novom Volkswagen Polu, a od ove godine pokretaće i model Golf i druge modele grupacije Volkswagen...

Konstrukcija motora 1.6 TDI je potpuno nova i razvijena je prema modularnom principu. Dakle, na istoj osnovi u bliskoj budućnosti biće razvijeni novi motori različite zapremine. "1.6 TDI je univerzalan, baš kao Golf." - izjavio je direktor razvoja dizel motora u Volkswagenu.

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Zvanično su objavljene tri različite verzije snage, iz iste zapremine: 75 KS, 90 KS i 105 konjskih snaga. Osnovni konstrukcijski detalji zvuče isto kao i na 2.0 TDI motoru: novi 4-cilindrični motor 1.6 TDI ima 16-ventilski razvod, ubrizgavanje Common-rail, standardno filter štetnih čestica i zadovoljava stroge ekološke norme Euro 5. Ubrizgavanje nafte realizuje se pod pritiskom od 1.600 Bara, preko piezo brizgaljki, koje omogućavaju veliku brzinu i preciznost ubrizgavanja. U cilju optimizacije motora, u smeru veće efikasnosti, smanjeno je trenje na radilici, ventilima i pumpi za ulje.

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Snaga osnovne verzije iznosi 55 kW, pri 4.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment 195 Nm, između 1.500 do 2.000 o/min. Novi Polo sa ovim motorom, od 0 do 100 km/ ubrzava za 13,9 sekundi, maksimalna brzina iznosi 170 km/h, a prosečna potrošnja je 4,2 L/100 km. Ova verzija na tržištu će konkurisati modelima kao što su: Renault Clio 1.5 dCi (63 kW i 200 Nm), koji prosečno troši 4,4 L/100 km, zatim Opel Corsa 1.3 CDTI, snage 55 kW i maksimalnog obrtnog momenta 170 Nm, koja prosečno troši 4,1 L/100 km, ili Fiat Grande Punto sa istim motorom (55 kW, 170 Nm, 4,5 L/100 km). Sve navedene verzije predstavljaju osnovnu turbodizel motorizaciju i upareni su sa petostepenim manuelnim menjačem.

Sledeće dve verzije 1.6 TDI motora: od 66 i 77 kW, u Polu beleže prosečnu potrošnju od 4,2 L/100 km. Verzija od 66 kW ima maksimalni obrtni moment od 230 Nm, u rasponu od 1.500 do 2.500 o/min, dok najsnažnija verzija razvija 250 Nm obrtnog momenta u istom rasponu obrtaja. Iz standardnog 1.6 TDI motora od 66 kW, izvedena je i verzija BlueMotion, koja je opremljena sistemom za automatsko isključivanje motora "Stop - Start", koja beleži prosečnu potrošnju od samo 3,6 L/100 km.

VW Polo - Turbodizel motori: 1.6 TDI CR DPF 1.6 TDI CR DPF 1.6 TDI CR DPF
Zapremina motora (cm3): 1.598 1598 1598
Broj cilindara / ventila: 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Maksimalna snaga (KS / o/min): 75 / 4.000 90 / - 105 / 4.400
Max obrtni moment (Nm / o/min): 195/1.500-2.000 230/1.500-2.500 250/1.500-2.500
Maksimalna brzina (km/h): 170 180 189
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 13,9 - 10,4
Prosečna potrošnja (L/100 km): 4,2 4,2 4,2

Automagazin.rs

Citroen akcija - PR(A)VA VEST

Citroen akcija - PR(A)VA VEST

Kompanija Vitro Group kao uvoznik i distributer vozila Citroën na tržištu Srbije i Crne Gore, od 15. septembra pa do kraja 2009 godine posebnim prodajnim uslovima i promotivnim aktivnostima obeležava 90-ti rođendan Citroëna. Ugao od 90 stepeni, tj, Prav ugao je asocijacija na 90 godina Citroëna. Samim tim, Vitro Group 15. kreće u promotivnu kampanju koja se naziva “Ponuda po PRAVIM uglom”...
Strategija daljeg razvoja automobila sa gorivim ćelijama

Strategija daljeg razvoja automobila sa gorivim ćelijama

Vodeći proizvođači automobila sa pogonom na gorive ćelije, Honda motor ko., Ltd., Dajmler AG, Ford motor kompanija, Dženeral motors korporacija/Opel, Hjundai motor kompanija, Kia motors korporacija, savez Renoa SA i Nisan motor korporacije i Tojota motor korporacija, izdali su zajedničku izjavu u vezi razvoja i nastupa na tržištu svojih automobila sa gorivim ćelijama, a u obliku „Pisma o namerama“...
Mercedes-Benz C - facelift za 2010. godinu

Mercedes-Benz C - facelift za 2010. godinu

Mercedes-Benz je tokom vikenda na internet plasirao prve fotografije modernizovanog modela C klasa. U novu godinu Mercedes-Benz C class ulazi sa stilističkim izmenama, koje će osvežiti izgled automobila, ali u isto vreme neće "uvrediti" sadašnje vlasnike aktuelnog modela, koji neće imati osećaj da je njihov "ljubimac" naglo ostario...
Video: Toyota Auris HSD Full Hybrid

Video: Toyota Auris HSD Full Hybrid

Pred nama je prvi video prvog evropskog mainstream "full hybrida" marke Toyota, koji će biti predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu, ali najpre kao koncept. Serijska proizvodnja je potvrđena, a prodaja počinje krajem sledeće godine...
Video: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir

Video: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir

Italijanska kompanija Alfa Romeo na tržište će uvesti seriju novih pogonskih motora, koje će među prvima dobiti modela Alfa Romeo MiTo. Nova serija motora zasniva se na revolucionarnom metodu upravljanja ventilima, a razvila da je divizija Fiat Powertrain Technologies...
BMW M6 Competition

BMW M6 Competition

Ovog meseca automobilska industrija je veoma darežljiva prema najvećim automobilskim fanovima. Uskoro će na sajmu automobila u Frankfurtu biti predstavljena cela plejada novih modela i specijalnih limitiranih edicija. Među njima ne zaostaje ni nemački BMW, koji će predstaviti specijalnu ediciju razvijenu na bazi modela M6 Coupe...
Rally Saudi Arabia 2025 - Sebastien Ogier
Slika nedelje