AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Motor 1.6 TDI u Volkswagenu i drugim markama koje posluju "pod kapom" namačkog koncerna Volkswagen, postepeno će potisnuti slabiju verziju motora 1.9 TDI. Varijante snage od 55, 66 i 77 kW u ponudi će biti i u novom Volkswagen Polu, a od ove godine pokretaće i model Golf i druge modele grupacije Volkswagen...

Konstrukcija motora 1.6 TDI je potpuno nova i razvijena je prema modularnom principu. Dakle, na istoj osnovi u bliskoj budućnosti biće razvijeni novi motori različite zapremine. "1.6 TDI je univerzalan, baš kao Golf." - izjavio je direktor razvoja dizel motora u Volkswagenu.

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Zvanično su objavljene tri različite verzije snage, iz iste zapremine: 75 KS, 90 KS i 105 konjskih snaga. Osnovni konstrukcijski detalji zvuče isto kao i na 2.0 TDI motoru: novi 4-cilindrični motor 1.6 TDI ima 16-ventilski razvod, ubrizgavanje Common-rail, standardno filter štetnih čestica i zadovoljava stroge ekološke norme Euro 5. Ubrizgavanje nafte realizuje se pod pritiskom od 1.600 Bara, preko piezo brizgaljki, koje omogućavaju veliku brzinu i preciznost ubrizgavanja. U cilju optimizacije motora, u smeru veće efikasnosti, smanjeno je trenje na radilici, ventilima i pumpi za ulje.

Volkswagen Polo 1.6 TDI

Snaga osnovne verzije iznosi 55 kW, pri 4.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment 195 Nm, između 1.500 do 2.000 o/min. Novi Polo sa ovim motorom, od 0 do 100 km/ ubrzava za 13,9 sekundi, maksimalna brzina iznosi 170 km/h, a prosečna potrošnja je 4,2 L/100 km. Ova verzija na tržištu će konkurisati modelima kao što su: Renault Clio 1.5 dCi (63 kW i 200 Nm), koji prosečno troši 4,4 L/100 km, zatim Opel Corsa 1.3 CDTI, snage 55 kW i maksimalnog obrtnog momenta 170 Nm, koja prosečno troši 4,1 L/100 km, ili Fiat Grande Punto sa istim motorom (55 kW, 170 Nm, 4,5 L/100 km). Sve navedene verzije predstavljaju osnovnu turbodizel motorizaciju i upareni su sa petostepenim manuelnim menjačem.

Sledeće dve verzije 1.6 TDI motora: od 66 i 77 kW, u Polu beleže prosečnu potrošnju od 4,2 L/100 km. Verzija od 66 kW ima maksimalni obrtni moment od 230 Nm, u rasponu od 1.500 do 2.500 o/min, dok najsnažnija verzija razvija 250 Nm obrtnog momenta u istom rasponu obrtaja. Iz standardnog 1.6 TDI motora od 66 kW, izvedena je i verzija BlueMotion, koja je opremljena sistemom za automatsko isključivanje motora "Stop - Start", koja beleži prosečnu potrošnju od samo 3,6 L/100 km.

VW Polo - Turbodizel motori: 1.6 TDI CR DPF 1.6 TDI CR DPF 1.6 TDI CR DPF
Zapremina motora (cm3): 1.598 1598 1598
Broj cilindara / ventila: 4 / 4 4 / 4 4 / 4
Maksimalna snaga (KS / o/min): 75 / 4.000 90 / - 105 / 4.400
Max obrtni moment (Nm / o/min): 195/1.500-2.000 230/1.500-2.500 250/1.500-2.500
Maksimalna brzina (km/h): 170 180 189
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 13,9 - 10,4
Prosečna potrošnja (L/100 km): 4,2 4,2 4,2

Automagazin.rs

Ferrari F430: poslednji primerak ide na aukciju

Ferrari F430: poslednji primerak ide na aukciju

Ferrari je završio proizvodnju modela Ferrari F430, koji će tokom ove godine dobiti naslednika sa potpuno novom konstrukcijom. Poslednji proizvedeni primerak, italijanska kompanija će ponuditi na aukciji, a novac će biti usmeren na region koji je nedavno pogođen velikim zemljotresom...
Novi Audi A3 - prva fotografija?

Novi Audi A3 - prva fotografija?

Internetom je prostrujala fotografija, koja možda otkriva zadnji deo nove generacije modela Audi A3. Fotografija je veoma lošeg kvaliteta, a detalj je verovatno snimljen mobilnim telefonom...
Karting amaterska liga - dan 4.

Karting amaterska liga - dan 4.

Još jedan trkacki dan pod oblacima, međutim ovaj put odlični trkački uslovi za naše amatere. Četvrti takmičarski dan, doneo je izuzetno zanimljive borbe na stazi. Devedest minuta čistog trkanja bilo je pravo zadovoljstvo za sve koji su ispratili ovaj trkački dan...
GTI sedište za decu - za GTI juniore

GTI sedište za decu - za GTI juniore

Detalji u automobilu mogu kompletirati Vaš imidž, odnosno dodatno istaći vlastiti životni stil. Imate VW Golf GTI, a uz to i porodicu? Ako Vam nešto može nedostajati, onda je to stilistično sedište za dete. Sedište u GTI stilu...
Toyota u Evropu šalje preko 150 modela Prius plug-in

Toyota u Evropu šalje preko 150 modela Prius plug-in

Tokom 2009. godine, kompanija Toyota Motor Europe (TME), u okviru trogodišnjeg pilot programa, podeliće kupcima u Evropi preko 150 eksperimentalnih automobila Toyota Prius plug-in hybrid. Podsetimo, PHV su hibridni automobili sa mogućnošću punjenja akumulatora...
Pred GM/Opel vozilom HydroGen4 svetla budućnost

Pred GM/Opel vozilom HydroGen4 svetla budućnost

Objavljen je polugodišnji izvještaj Partnerstva za čistu energiju (Clean Energy Partnership, CEP) na Simpozijumu električnih vozila 24. Nakon šest meseci testiranja vozila HydroGen4 sa nultom emisijom u Berlinu, pokazalo se da je četvrta generacija GM/Opel vozila na gorive ćelije pouzdana i da je budućnost vozila pokretanih na vodonik održiva...
Lifestyle - Žizel Bundšen promoter Ipaneme

Lifestyle - Žizel Bundšen promoter Ipaneme

Najplaćenija manekenka na svetu, Žizel Bundšen, promovisla je novu liniju Ipanema sandala i papuča u Eurostar tauer hotelu, u Madridu. Nova kolekcija inspirisana je semenom, jer kako glasi slogan nove kolekcije, sve počinje i rađa se iz semena...
Better Place - stanica za zamenu baterija + VIDEO

Better Place - stanica za zamenu baterija + VIDEO

Najveća mana automobila na električni pogon jeste njihova ograničena autonomija, odnosno broj kilometara koje mogu preći sa jednim punjenjem baterija. Zbog toga, njihovo korišćenje ograničeno je uglavnom na gradsku upotrebu. Ali, čini se da je rešenje na vidiku...
Renault Symbioz
Slika nedelje