AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volkswagen 1,2 TSI - Novi motor za VW Polo

Volkswagen 1,2 TSI - Novi motor za VW Polo

Motori 1.4 TSI i 2.0 TSI u Volkswagenovoj ponudi beleže fantastične prodajne rezultate. Nemački proizvođač zato polaže velike nade u novi 1.2 TSI agregat, koji će proširiti ponudu turbo-benzinskih 4-cilindričnih motora...

Proces "downsizinga", zamene većih motora znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Benzinski motori u klasi malih automobila nisu previše zastupljeni, ali novi 1,2 TSI agregat u Volkswagen Polu, biće jedan od retkih motora takvog koncepta u Evropi. Renault Clio 1,2 TCe je jedini koji želi iste kupce. Peugeot 207, Fiat Grande Punto i "sestrinski" SEAT Ibiza svoje malolitražne turbo-benzinske verzije ugrađuju samo u sportski nastrojene verzije.

Volkswagen 1,2 TSI - Novi motor za VW Polo

Za prezentaciju svog 1.2 TSI agregata, Volkswagen je izabrao 30-godišnjicu konferencije "Wiener Motorensymposium", koja je održana u Beču. Motor je 4-cilindrični, blok je od aluminijuma, opremljen je jednim turbopunjačem, a ubrizgavanje goriva u cilindre je direktno. Maksimalna snaga agregata iznosi 105 KS pri 5.000 o/min, što je ista snaga koju je razvijao atmosferski agregat zapremine 1,6 litra u prethodnoj generaciji Pola. Maksimalni obrtni moment od 175 Nm raspoloživ je u rasponu od 1500 do 3.500 o/min. U ponudi će biti šestostepeni manuelni menjač ili sedmostepeni dvolamelasti DSG. Prosečna potrošnja Volkswagen Pola 1.2 TSI ista je kao u 1.2 MPI motora: 5,5 L/100 km. U poređenju sa prethodnom generacijom modela Polo 1,6, to predstavlja uštedu od 1,2 L/100 km, ili 18 %. Maksimalna brzina iznosi 190 km/h, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 9,7 sekundi.

U poređenju sa modelom Renault Clio 1.2 TCe, Polo 1.2 TSI je 4 konjske snage snažniji, dok je obrtni moment veći za čak 30 Nm. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h je za 1,4 sekunde bolje, a prosečna potrošnja goriva je za 0,4 L manja. Clio je opremljen sa petostepenim manuelnim menjačem. Isti motor, 1,2 TSI ove godine počeće da se ugrađuje u model Volkswagen Golf.

VW Polo 1,2 TSI vs. Renault Clio 1,2 TceVW Polo 1,2 TSIRenault Clio 1,2 Tce 100
Menjač: 6 M (7 DSG) 5 M
Zapremina motora (cm3): - 1.149
Broj cilindara / ventila: 4 / 4 4 / 4
Maksimalna snaga (KS / o/min): 105/5.000 101/5.500
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 175/1500-3.500 145/3.000
Maksimalna brzina (km/h): 190 184
Ubrzanje 0-100 kmh (s): 9,7 11,1
Prosečna potrošnja (L/100 km): 5,5 5,9
Masa (kg): - 1.100

Automagazin.rs

Turizam - Održan poslovni susret u predstavništu NTO u Beogradu

Turizam - Održan poslovni susret u predstavništu NTO u Beogradu

Juče je u prostorijama novootvorenog Predstavništva Nacionalne turističke organizacije Crne Gore u Beogradu, u ulici Kralja Petra 32, održan poslovni susret hotelijera iz Crne Gore i turističkih agencija sa tržišta Srbije u organizaciji Nacionalne turističke organizacije Crne Gore...
Renault Megane sedan zove se Fluence

Renault Megane sedan zove se Fluence

Posle hatchback verzija sa troja i petoro vrata, karavana i dva velikoprostorna modela, na red je stigao i trovolumenski Megane sa karoserijom sedan. Novi dizajn i poboljšana tehnika zaslužili su i novo ime - Fluence...
BMW Vision EfficientDynamics

BMW Vision EfficientDynamics

Nemački BMW otkrio je koncept ekološkog sportskog automobila, tačnije plug-in hibrida. Ovaj zanimljivi sportski kupe pokreće trocilindrični turbodizel motor, ukombinovan sa dva elektromotora...
Fiat Punto Evo: Evolucija Grande Punta

Fiat Punto Evo: Evolucija Grande Punta

Kompanija Fiat na IAA u Frankfurtu prikazaće model Fiat Punto Evo. Pored zanimljivog facelift izgleda, osveženi model biće opremljen i novim benzinskim motorima MultiAir, koji i pored povećane snage, beleže 10 % nižu potrošnju goriva...
Kružne trke - Dvostruka pobeda za EKO Racing u Kraljevu

Kružne trke - Dvostruka pobeda za EKO Racing u Kraljevu

Eko racing juče je ostvario pobedu u dve klase: Andrej Kulundžić u najjačoj šestoj klasi, a Pavle Komnenović je i ovog puta osvojio prvo mesto u petoj klasi. Pred više od 5.000 gledalaca na vojnom poligonu Beranovac kod Kraljeva, održana je treća trka Šampionata Srbije u kružnim auto-trkama 2009, a kompanija EKO SERBIA već četvrtu sezonu nastavlja sa promocijom auto sporta...
Kružne trke - Nagrada Kraljeva II 2009, rezultati

Kružne trke - Nagrada Kraljeva II 2009, rezultati

Nakon treće trke šampionata Srbije na kružnim stazama, "Nagrada Kraljeva II 2009", gledaoci sigurno kući nisu otišli razočarani. Pored dvobija Vesnić-Kulundžić, fanovi autosporta uživali su u atraktivnim vožnjama takmičara u nižim kategorijama...
Kružne trke - Kraljevo II - foto izveštaj

Kružne trke - Kraljevo II - foto izveštaj

Treća trka šampionata Srbije na kružnim stazama, "Nagrada Kraljeva II 2009" održana je juče na stazi Beranovac kod Kraljeva. Trku je obeležila fantastična borba Andreja Kulundžića (Alfa Romeo 156 ST) i Milovana Vesnića (Opel Vectra ST) u najjačoj klasi, iz koje je kao pobednik izašao popularni Kulundžić. Prenosimo Vam najintersantnije momente...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje