AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Šasija nove Opel Astre - vrhunska dinamičnost, upravljivost i udobnost

Šasija nove Opel Astre - vrhunska dinamičnost, upravljivost i udobnost

Za Astru nove generacije Opelovi stručnjaci razvili su sasvim novu šasiju velikog međuosovinskog razmaka i traga točkova, kako bi vozačima osigurali bolju upravljivost, stabilnost i udobnost vožnje...

Vozna dinamika nove Astre poboljšana je povećanjem traga točkova, spreda za 56 mm i pozadi za 70 mm, i međuosovinskog razmaka za 71 mm. Time su automobilu osigurali bolju stabilnost i upravljivost samim tim i robusniji izgled, a vozaču i putnicima više prostora. Prilagodljivi sistem vešanja FlexRide, prvi put ugrađen na Insigniji, sada debituje u kompaktnoj klasi. Biće to u sklopu premijere nove Astre sa petoro vrata, 17. septembra na salonu automobila IAA'09 u Frankfurtu. Sistem FlexRide automatski podešava karakteristike vešanja potrebama vozača.

Šasija nove Opel Astre - vrhunska dinamičnost, upravljivost i udobnost

Zadržavajući sve prednosti veličine, mase i učinkovitosti konstrukcije polukrutog zadnjeg vešanja, Opelovi inženjeri su strukturu vešanja unapredili Wattsovim nosačem, koji povećava robusnost i otpornost na bočne sile. Takođe, čini automobil dinamičnijim i upravljivijim, bez negativnog uticaja na stabilnost i udobnost. Sve je unapređeno potpuno novom strukturom karoserije, znatno čvršćom nego kod prethodnih modela Astre, što je izvrsna osnova za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti i smanjenje buke i vibracija unutar kabine. Sistem FlexRide, prvi put ugrađen u Insigniju, Opel uvodi u kompaktnu klasu Opel je prvi proizvođač automobila, koji je sistem amortizera promjenjive tvrdoće ugradio u kompaktnu klasu, odnosno u novu Astru. Sistem FlexRide prvi put je ugrađen u Insigniju, a vozačima nudi tri postavke: Standard, Sport i Tour, uz mogućnost stalnog prilagođavanja promenama stila vožnje i načina ulaska u krivinu. Sva četiri amortizera su elektronički upravljana i tvrdoću u deliću sekunde prilagođavaju brzini, uslovima i individualnom stilu vožnje. Sve to vozaču osigurava veću stabilnost vozila i sigurnost u vožnji. Kao dalju pogodnost, sistem FlexRide vozaču omogućava odabir postavki koje tačno odgovaraju njegovim potrebama i zahtevima putovanja.

Šasija nove Opel Astre - vrhunska dinamičnost, upravljivost i udobnost

Postavka Standard omogućava neprestano prilagođavanje karakteristika vešanja svim voznim situacijama. Po želji, vozač može izabrati opušteniju postavku vešanja Tour ili dinamičniju Sport, pritiskom na dugme, na središnjem delu ploče sa instrumentima. Isključivanjem postavki Sport ili Tour karakteristike šasije automatski se vraćaju na Standard.U postavci Tour amortizeri se omekšavaju i smanjuje se sila upravljanja, što povećava udobnost i olakšava kontrolu nad vozilom. To vozaču osigurava ugodniju vožnju i smanjuje umor tokom dužih putovanja. Postavka Sport prilagođena je dinamičnijoj vožnji: amortizeri postaju tvrđi, upravljanje direktnije, a elektronički sistem motora ubrzava odziv na papučicu gasa. Kako bi se dodatno pojačao utisak, osvetljenje ploče sa instrumentima menja se iz belog u crveno. Ako se nalazi u opremi automobila, prilagodljivi sistem prednjih svetala (AFL+) brže reaguje na putanju vozila. U modelima sa automatskim menjačem, podiže se broj obrtaja za uključivanje višeg stepena prenosa. Postavka Sport uključuje i meni za individualizaciju, kojem se pristupa preko ekrana audio uređaja ili putne navigacije. Tako vozač, po želji, može isključiti podešavanje karakteristika amortizera i upravljača. Sistemom FlexRide upravlja elektronički modul Driving Mode Control (DMC). Koristeći informacije o dinamici vožnje, koje dobija od sklopa senzora (DMC), stalno nadzire stil i uslove vožnje, uključujući ubrzanje, kočenje i savladavanje krivina, kako bi neprestano optimizovao karakteristike šasije. Osim ugodnijeg iskustva vožnje, inteligentni Opelov sistem FlexRide nudi prednosti, koje povećavaju sigurnost u izvanrednim situacijama. Na primer, u slučaju manevra izbegavanja prepreke (poput 'test izbegavanja losa'), u postavci Tour senzori u šasiju to dojavljuju elektroničkom modulu i amortizeri u deliću sekunde postaju tvrđi, kako bi osigurali maksimalnu stabilnost i ubrzali reakciju automobila na zaokret upravljača.

Šasija nove Opel Astre - vrhunska dinamičnost, upravljivost i udobnost

Novo zadnje polukruto vešanje sa Wattsovim nosačem Novi sistem McPhersonov vešanje spreda, sličan kao na Insigniji, i novu polukrutu zadnju osovinu, s Wattsovim nosačem. Novi sistem smanjuje neželjenu buku i vibracije, omogućujući udobnu vožnju i lakše upravljanje. Zadnje polukruto vešanje nove Astre zadržava brojne prednosti pred koncepcijom Multilink: kompaktnije dimenzije, manju masu, manji otpor točkova pri savladavanju krivine i manje unutrašnje trenje. Dodatak Wattsovog nosača povećava bočnu stabilnost. Svojstva poboljšava masivan poprečni torzijski stabilizator, pričvršćen na sredini između nosača točkova. Otvoreni profil, u obliku slova U, ima povećane krake i površinu preseka, radi povećanja stabilnosti i čvrstoće. Promenjiva površina preseka omogućava postizanje specifičnih karakteristika upravljanja. Wattsov nosač nalazi se na malom dodatnom delu, pričvršćenom za donji deo, iza središnje tačke zadnjeg točka. Najvažniju ulogu ima središnji nosač sa ležajevima, na koje su učvršćeni bočni nosači točkova.

Šasija nove Opel Astre - vrhunska dinamičnost, upravljivost i udobnost

U pravolinijskoj vožnji kinematika ovakvog sistema garantuje izvrsno održavanje pravca, a u krivinama se smanjuje bočno naginjanje, slično kao što radi sistem Multilink. Dodatna prednost Wattsovog nosača je smanjenje opterećenja središnjeg dela vešanja, kako bi se dobilo mekše amortiziranje i smanjila buka, vibracije i poboljšala izolacija. Prednje vešanje tipa McPherson opremljeno je dvostrukim nosačima, koji odvajaju sile opruga i amortizera. Kako bi se smanjile mase i osigurala bolja raspodela masa na prednje i zadnje točkove, zglob i donje kontrolno rame izrađeni su od aluminijuma, a stabilizator od čelika šupljeg poprečnog preseka. Ugaono kontrolno rame pričvršćeno je na pomoćni okvir preko dva prstena. Prednji je krut, sa optimiziranom histerezom upravljanja, a zadnji je izveden kao radijalni hidraulički prsten. Geometrija vešanja i izvedba prstena osiguravaju veliku bočnu otpornost i uzdužnu prilagodljivost, za izvrsnu upravljivost i udobnost. Zadnji prsten ugaonog ramena hidraulički je amortizovan, kako bi se izolovao uticaj vibracija i udara sa podloge na strukturu vozila. Time se povećava udobnost i smanjuje bučnost šasije. Opel PR

Priznanje za Hondu FCX Clarity

Priznanje za Hondu FCX Clarity

Na Grouv simpozijumu o gorivim ćelijama (Grove Fuel Cell Symposium), Honda je dobila prestižnu medalju kao priznanje za njeno FCX Clarity vozilo sa pogonom na vodonične gorive ćelije. FCX Clarity je praktičan automobil u koji se, sa svojim prtljagom, može udobno smestiti četvoro ljudi...
Tri nove usluge u Toyota Centru Beograd

Tri nove usluge u Toyota Centru Beograd

U Toyota Centru Beograd na Zrenjaninskom putu 26, u ponudi su nove usluge namenjene što boljoj i kvalitetnijoj usluzi servisa i postizanju što većeg zadovoljstva korisnika Toyota vozila. Toyota „shuttle” je usluga besplatnog lokalnog prevoza za korisnike servisa...
Vitro Group proslavio 90 godina Citroen-a

Vitro Group proslavio 90 godina Citroen-a

Sinoć, 22.septembra 2009. Godine u salonu Citroёn Vitro Group, proslavljen je 90-ti rođendan brenda CITROËN i 30 godina od početka snimanja filma NACIONALNA KLASA. Goste su pozdravili generalni direktor Vitro Group-a g-din Dragoljub Lekić, direktor marketinga Vitro Group-a g-din Vojislav Lekić. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK...
Dacia i Pevec

Dacia i Pevec

Inspirisana velikim interesovanjem za Dacia vozila i u saradnji sa Robnom kućom Pevec, organizovana je prezentacija Dacia dostavnog programa, takmičenje, nagrade, jednom rečju groznica subotnjeg prepodneva...
Opel proširuje svoju evropsku solarnu inicijativu

Opel proširuje svoju evropsku solarnu inicijativu

Opel proširuje svoju inicijativu promovisanja obnovljivih izvora energije gradeći solarne minielektrane na krovu svojih fabrika u Rüsselsheimu i Kaiserslauternu. Zajedno sa partnerima, kompanijama Tauber-Solar i SOLON SE, Opel će iskoristiti ukupno 13 megavata Sunčeve energije...
Euro Sumar - Redizajnirani Suzuki SX4 po staroj ceni

Euro Sumar - Redizajnirani Suzuki SX4 po staroj ceni

Beogradski Euro Sumar, uvoznik Suzuki automobila za tržište Srbije, ponudio je kupcima redizajnirani model SX4 opremljen novim motorom koji ispunjava Euro 5 normative. Osim toga što ima smanjenu emisiju štetnih materija u izduvnim gasovima, snaga motora koji se ugrađuje u osnovni model SX4 1.5 GLX VVT 2WD povećana je sa 100 na 111 “konja”, dok motori 1.6 VVT i 2.0 DDiS imaju 120, odnosno 135 KS...
OMV donirao prsluke prvacima OS „Sonja Marinkovic“

OMV donirao prsluke prvacima OS „Sonja Marinkovic“

Novinari dnevnog lista Blic Goran Svilar i Ana Milojković uručili su juče fluorescentne prsluke đacima prvacima Osnovne škole „Sonja Marinković“ iz Subotice. OMV Srbija donirala je fluorescentne prsluke kao deo novinarskog konkursa OMV Move & Help (Pokreni se i pomozi) za najbolji članak/TV reportažu sa temom bezbednost dece u saobraćaju...
Video: Audi e-tron

Video: Audi e-tron

Kompanija iz Ingolstadta na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu predstavila je seriju novih modela spremnih za serijsku proizvodnju. Pored toga, na štandu Audija predstavljen je i koncept sportskog elektromobila, razvijenog na platformi kupea R8...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje