AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Turizam - Održan poslovni susret u predstavništu NTO u Beogradu

Turizam - Održan poslovni susret u predstavništu NTO u Beogradu

Juče je u prostorijama novootvorenog Predstavništva Nacionalne turističke organizacije Crne Gore u Beogradu, u ulici Kralja Petra 32, održan poslovni susret hotelijera iz Crne Gore i turističkih agencija sa tržišta Srbije u organizaciji Nacionalne turističke organizacije Crne Gore...
Renault Megane sedan zove se Fluence

Renault Megane sedan zove se Fluence

Posle hatchback verzija sa troja i petoro vrata, karavana i dva velikoprostorna modela, na red je stigao i trovolumenski Megane sa karoserijom sedan. Novi dizajn i poboljšana tehnika zaslužili su i novo ime - Fluence...
BMW Vision EfficientDynamics

BMW Vision EfficientDynamics

Nemački BMW otkrio je koncept ekološkog sportskog automobila, tačnije plug-in hibrida. Ovaj zanimljivi sportski kupe pokreće trocilindrični turbodizel motor, ukombinovan sa dva elektromotora...
Fiat Punto Evo: Evolucija Grande Punta

Fiat Punto Evo: Evolucija Grande Punta

Kompanija Fiat na IAA u Frankfurtu prikazaće model Fiat Punto Evo. Pored zanimljivog facelift izgleda, osveženi model biće opremljen i novim benzinskim motorima MultiAir, koji i pored povećane snage, beleže 10 % nižu potrošnju goriva...
Kružne trke - Dvostruka pobeda za EKO Racing u Kraljevu

Kružne trke - Dvostruka pobeda za EKO Racing u Kraljevu

Eko racing juče je ostvario pobedu u dve klase: Andrej Kulundžić u najjačoj šestoj klasi, a Pavle Komnenović je i ovog puta osvojio prvo mesto u petoj klasi. Pred više od 5.000 gledalaca na vojnom poligonu Beranovac kod Kraljeva, održana je treća trka Šampionata Srbije u kružnim auto-trkama 2009, a kompanija EKO SERBIA već četvrtu sezonu nastavlja sa promocijom auto sporta...
Kružne trke - Nagrada Kraljeva II 2009, rezultati

Kružne trke - Nagrada Kraljeva II 2009, rezultati

Nakon treće trke šampionata Srbije na kružnim stazama, "Nagrada Kraljeva II 2009", gledaoci sigurno kući nisu otišli razočarani. Pored dvobija Vesnić-Kulundžić, fanovi autosporta uživali su u atraktivnim vožnjama takmičara u nižim kategorijama...
Kružne trke - Kraljevo II - foto izveštaj

Kružne trke - Kraljevo II - foto izveštaj

Treća trka šampionata Srbije na kružnim stazama, "Nagrada Kraljeva II 2009" održana je juče na stazi Beranovac kod Kraljeva. Trku je obeležila fantastična borba Andreja Kulundžića (Alfa Romeo 156 ST) i Milovana Vesnića (Opel Vectra ST) u najjačoj klasi, iz koje je kao pobednik izašao popularni Kulundžić. Prenosimo Vam najintersantnije momente...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje