AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...

Motori su podeljeni u osam zapreminskih klasa i u četiri posebne kategorije: najštedljiviji motor (Green Engine of the Year), najbolji snažni motor (Best Performance Engine), najbolji novi motor (Best New Engine 2008) i glavna kategorija, najbolji motor (International Engine of the Year 2008), koji se bira među pobednicima pojedinačnih zapreminskih klasa. Članovi žirija ocene su dodeljivali na osnovu svih saznanja o primenjenim tehnologijama i osobina motora. U svakoj kategoriji razlika između pet motora iznosi 25 bodova. Najveći broj bodova koji se može dodeliti jednom motoru iznosi 25, a nalmanje 1. International Engine of the Year 2009 – Motor godine 2009 Na prva dva mesta u apsolutnoj kategoriji pojavila su se dva osvedočena imena. motor VW 1.4 TSI EA111 potpomognut kompresorom i turbopunjačem konačno je prekinuo četvorogodišnju vladavinu BMW-a. Minheniski trolitarski šestocilindraš ovoga puta morao se zadovoljiti drugim mestom, na koje u BMW-u nisu navikli. Treće mesto pripalo je novom četvorocilindričnom TFSI agregatu, iz "kancelarije" Audija. Četvrti je četvorocilindrični dizelaš iz Mercedes-Benza, a slede osmocilindrični iz BMW-a M3, a na šestom mestu je osmocilindrični motor AMG. Motor godine 2009: 1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 354 boda 2. BMW 3,0 l DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) 350 3. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, VW Scirocco, Golf GTI, aj.) 220 4. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 203 5. BMW 4,0 l (M3) 203 6. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 114 7. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini John Cooper Works) 107 8. Toyota 1,0 l (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 74 Najbolji novi motor 2009. godine Trofej za najbolji novi motor 2009. godine odlazi u porsche. Šestocilindrični motor iz modela 911 Carrera S je ponosni član "kluba 300 km/h". Ali, snaga nije sve! I pored međugeneracijskog povećanja zapremine i maksimalne snage, došlo je do smanjivanjakombinovane potrošnje goriva za 15 %. Najviše treba zahvaliti sistemu direktnog ubrizgavanju goriva u cilindar, preuzetog od modela Porsche Cayenne. Najbolji novi motor 2009. godine 1. Porsche 3,8 l DI (911) 144 2. BMW 3,0 l diesel (330d, 730d, 530d, X3, X5) 122 3. BMW 4,4 l DI Turbo (750i, X6) 120 4. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK) 112 5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 107 5. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, VW Scirocco, Golf GTI, aj.) 107 Najštedljiviji motor godine 2009 Kategorija, u kojoj poslednjih godina vladaju hibridi, letos je pripala Volkswagenu. Glavni faktor, koji je kod novinara presudio, bile su brojke. Niska potrošnja goriva (6,2 L/100 km) Golfa sa motorom 1.4 TSI Twincharger fantastično je spojena sa dinamikom, koju drugoplasirana Honda (niža potrošnja goriva) nije uspela da najbolje kombinuje. Najštedljiviji motor 2009. godine 1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 205 2. Honda Hybrid 1,3 l (Insight Civic) 203 3. BMW Diesel 2,0 l Twin Turbo (123d) 147 4. BMW Diesel 3,0 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133 5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 115 6. Ford Hybrid 2,5 l (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82 Najbolji visokosnažni motor 2009. godine Kralj kategorije, gde zapremina igra veoma važnu ulogu, ove godine postao je Mercedes-Benz. Njegov atmosferski osmovilindrični motor velike zapremine od 6,2 litra u sebi integriše godine iskustva na trkačkim stazama. Atmosferski motori i dalje žive! Najbolji visokosnažni motor 1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 109 2. BMW 5,0 l V10 (M5, M6) 90 3. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK) 90 4. Porsche 3,8 l (911 GT3) 78 5. BMW 4,0 l (M3) 78 6. Ferrari 6,0 l V12 (599 GTB) 77 Najbolji motor zapremine do 1000 cm3 Sa velikom raylikom opet je pobedila pogonska jedinica iz Toyote Aygo, Yarisa, Citroena C1, Peugeota 107 ili Toyote iQ. Masa od samo 67 kilograma i maksimalna snaga od 50 kW i moderna koncepcija obezbeđuju veoma nisku potrošnju goriva. Najbolji motor zapremine do 1000 cm3 1. Toyota 1,0 l (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 318 2. Smart Diesel 0,8 l (Smart Fortwo) 216 3. Mitsubishi 1,0 turbo (Smart Fortwo) 214 4. Opel 1,0 l Twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki Splash) 149 5. Mitsubishi 1,0 l (Smart Fortwo) 82 6. Kia 1,0 l (Picanto) 73 Najbolji motor zapremine od 1000 do 1400 cm3 Turbo motori VW 1.4 TSI i Fiat 1.4 Turbo i prošle godine osvojili su prva tri mesta. Dominacija prvog motora sa sufiksom Twincharger (opremljen i turbopunjačem i turbo kompresorom) nastavljena je i ove godine. Najbolji motor zapremine od 1000 do 1400 cm3 1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 293 2. Volkswagen 1,4 l TSI Turbo (Golf, Golf Plus, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon, Altea, Škoda Superb) 154 3. Fiat 1,4 l Turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Grande Punto, Linea, Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito) 147 4. Honda Hybrid 1,3 l (Insight, Civic) 136 5. BMW-PSA 1,4 l stop/start (Mini One, One Clubman) 83 6. Fiat-GM Diesel 1,25 l (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Grande Punto, Qubo, Linea, Doblo. Musa, Lancia Ypsilon, Opel Agila/Suzuki Splash, Opel Meriva, Tigra, Combo, Corsa, Astra, Suzuki Ignis) 7 Najbolji motor zapremine od 1400 do 1800 cm3 Četvorocilindrični 1,6 Turbo, plod zajedničkog razvoja BMW-a i PSA grupacije svoj kvalitet pokazao je i u MINI modelima i kod modela Peugeota. Prošlogodičnji drugoplasirani motor 1.8 TFSI ove godine završio je na trećoj poziciji, dok je na drugom mestu završio Toyotin 1,8, iz modela Toyota Prius. Najbolji motor zapremine od 1400 do 1800 cm3 1. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini John Cooper Works) 253 2. Toyota Hybrid 1,8 l (Prius) 198 3. Audi 1,8 l TFSI (Audi A4, A3, A5, TT, Seat León, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Superb, VW Passat) 184 4. Mercedes-Benz 1,8 l turbo (BlueEfficiency E-Class) 135 5. Opel 1,6 l turbo (Corsa, Astra, Insignia) 59 6. Fiat Diesel 1,6 l JTD (Alfa Romeo Mito, Fiat Bravo, Lancia Delta 56 Najbolji motor zapremine od 1800 do 2000 cm3 Pobednik ove kategorije je naslednik najuspešnijeg motora u istoriji ove ankete. Turbo motor 2.0 TSI pobedio je u svojoj kategoriji četiri puta, a i ove godine završio je na podijumu. Ipak, pobedu je odnso moderniji motor, koji pogoni nekoliko modela marke Audi, Volkswagen i SEAT. Motor je iste zapremine (1984 cm3) ima sistem za varijabilno vreme otvaranja ventila, ali i varijabilan hod ventila, Audi Valveshift. Promenjivo upravlanje izduvnih ventila obezbeđuje dalje unapređenje efikasnosti. Potpuno nove su i brizgaljke sa šest rupa, čiji radni pritisak iznosi 150 bara. Motor poseduje mali međuhladnjak i pumpu za ulje. Najbolji motor zapremine od 1800 do 2000 cm3 1. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI) 220 2. BMW Diesel 2,0 l Twin Turbo (123d) 190 3. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5,VW Scirocco, Golf GTI, aj.) 98 4. Mercedes-Benz 1,8 l BlueEfficiency (E-Class) 96 5. Honda 2,0 (S2000) 92 6. Subaru Diesel 2,0 l (Impreza, Outlook, Forester) Najbolji motor zapremine od 2000 do 2500 cm3 Kategoriju do 2,5 litra osvaja novi dizelski 4-cilindrični Mercedes-Benz motor, koji pokreće C i E klasu. NJegov najveći konkurent ove godine bio je motor iz Audija TT RS. Najbolji motor zapremine od 2000 do 2500 cm3 1. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 225 2. Audi 2,5 l Turbo (Audi TT RS) 180 3. Subaru 2,5 l Turbo (Forester, Impreza, Legacy) 144 4. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 l (C5, C6, C8, 407, 607, 807, C-Crosser, Freelander, Outlander, aj.) 131 5. BMW 2,5 l DI (Z4) 121 6. Honda 2,4 l (Element, CR-V, Edix, Elysion, Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA) 84 Najbolji motor zapremine od 2500 do 3000 cm3 Isto kao i prošle godine, među "trolitrašima" dupla pobeda, koju osvaja turbo motor iz BMW-a. Najbolji motor zapremine od 2500 do 3000 cm3 1. BMW 3,0 l DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) 345 2. BMW Diesel 3,0 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 250 3. Audi 3,0 l DI Supercharged (S4) 125 4. Porsche 2,9 l DI (Boxster, Cayman) 103 5. Audi/VW Diesel 3,0 l V6 (A4, A5, A6, A6 allroad, A8, Q7, Touareg, Phaeton, Cayenne) 88 6. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3,0 l (XF) 83 Najbolji motor zapremine od 3000 do 4000 cm3 1. BMW 4,0 l V8 (M3) 319 2. Porsche 3,8 l DI (911) 156 3. Porsche 3,8 l (GT3) 148 4. Nissan 3,8 l Turbo (GT-R) 130 5. Porsche 3,4 l (Boxster, Cayman S) 83 6. Toyota Hybrid 3,5 l V6 (Lexus GS450h, RX, Toyota Crown) 70 Najbolji motor zapremine iznad 4000 cm3 1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 162 2. BMW 5,0 l V10 (M5, M6) 133 3. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK) 120 4. BMW 4,4 l DI Turbo (750i, X6) 114 5. Cadillac 6,2 l V8 Supercharged (CTS-V) 70 6. Lexus Hybrid 5,0 l V8 (LS600h) 62 Automagazin.rs

Kružne trke - Dvostruka pobeda za EKO Racing u Kraljevu

Kružne trke - Dvostruka pobeda za EKO Racing u Kraljevu

Eko racing juče je ostvario pobedu u dve klase: Andrej Kulundžić u najjačoj šestoj klasi, a Pavle Komnenović je i ovog puta osvojio prvo mesto u petoj klasi. Pred više od 5.000 gledalaca na vojnom poligonu Beranovac kod Kraljeva, održana je treća trka Šampionata Srbije u kružnim auto-trkama 2009, a kompanija EKO SERBIA već četvrtu sezonu nastavlja sa promocijom auto sporta...
Kružne trke - Nagrada Kraljeva II 2009, rezultati

Kružne trke - Nagrada Kraljeva II 2009, rezultati

Nakon treće trke šampionata Srbije na kružnim stazama, "Nagrada Kraljeva II 2009", gledaoci sigurno kući nisu otišli razočarani. Pored dvobija Vesnić-Kulundžić, fanovi autosporta uživali su u atraktivnim vožnjama takmičara u nižim kategorijama...
Kružne trke - Kraljevo II - foto izveštaj

Kružne trke - Kraljevo II - foto izveštaj

Treća trka šampionata Srbije na kružnim stazama, "Nagrada Kraljeva II 2009" održana je juče na stazi Beranovac kod Kraljeva. Trku je obeležila fantastična borba Andreja Kulundžića (Alfa Romeo 156 ST) i Milovana Vesnića (Opel Vectra ST) u najjačoj klasi, iz koje je kao pobednik izašao popularni Kulundžić. Prenosimo Vam najintersantnije momente...
Audi S5 Sportback spreman za Frankfurt

Audi S5 Sportback spreman za Frankfurt

Kompanija Audi odlučila je da prezentaciju potpuno novog modela Audi A5 Sportback dopuni sa njegovom vrhunskom verzijom S5 Sportback. Pod haubom diše trolitarski šestocilindrični agregat snage 333 KS (pojačan kompresorom), 3.0 TFSI...
Peugeot 408 kuca na vrata

Peugeot 408 kuca na vrata

Francuska kompanija Peugeot ubrzano priprema udar na konkurenciju u srednjoj klasi. Nova Opel Insignia, Ford Mondeo... su snažni konkurenti, a Peugeot ne želi ništa da prepušta slučaju. Na redu je 408, koji će se oslanjati na platformu sestrinskog modela Citroen C5...
Kružne trke - EKO Racing i u sezoni 2009

Kružne trke - EKO Racing i u sezoni 2009

21. juna počeo je šampionat Srbije na kružnim trkama 2009, a kompanija EKO SERBIA već četvrtu sezonu nastavlja sa promocijom auto sporta sa željom da pomogne njegovom daljem razvoju i popularizaciji...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje