AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Honda Accord dizel na popustu

Honda Accord dizel na popustu

Delta Automoto, generalni uvoznik Honda automobila za tržište Srbije, od 1. septembra kreće sa akcijom u toku koje će Accord 2.2 Elegance dizel, i pored već atraktivne cene, prodavati uz dodatni popust od 1.500 Evra...
Saab 9-5 - oficijalne informacije i fotografije

Saab 9-5 - oficijalne informacije i fotografije

U današnje vreme, kada je proces "moralnog zastarevanja" proizvoda veoma brz, dugovečnost nije popularna. Zato će sajam automobila u Frankfurtu biti mesto gde će švedski Saab predstaviti svoju novu limuzinu, čiji prethodnik je na tržištu već 12 godina. Proizvodnja nove generacije modela Saab 9-5 zakazana je za početak sledeće godine, a automobil je postavljen na GM Epsilon II platofmi, koju koristi i Opel Insignia...
Audi modernizovao svoj logo

Audi modernizovao svoj logo

Vođstvo nemačke kompanije odlučilo je da ide sa vremenom i inovira svoj logo. U tom kontekstu, Audi je podsetio na karakter četiri kruga iz tridesetih godina dvadesetog veka, kada je od četiri krila kompanije stvoren Auto Union...
Toyota kvalitet po posebnoj ceni

Toyota kvalitet po posebnoj ceni

Od 1.septembra u specijalnoj ponudi Toyotine mreže u Srbiji nalaze se modeli Yaris i Auris. Osnovni model Toyota Yaris sa 5 vrata u ovoj specijalnoj ponudi košta samo 10.990 evra. Auris sa benzinskim motorom 1.33 i 101 KS košta samo 13.990 evra a u varijati sa dizel motorom 1.4 D-4D košta 15.900 evra!
OMV: Goran Cvetković iz Beograda preuzeo Volkswagen Polo

OMV: Goran Cvetković iz Beograda preuzeo Volkswagen Polo

Beograđanin Goran Cvetković osvojio je u trećem kolu „Velike letnje OMV nagradne igre“ automobil Volkswagen Polo. Na svečanosti na OMV benzinskoj stanici u Novom Beogradu ključeve automobila je Goranu uručio direktor prodaje OMV Srbija Karolj Lajko...
MINI - Kakav rođendan!

MINI - Kakav rođendan!

Sinoć je u salonu MINI-ja u Radničkoj 8, Beograd, u organizaciji kompanije Delta Motors, održana proslava 50. MINI-jevog rođendana. Proslavi je prisustvovao veliki broj ljubitelja i vozača MINI automobila, kao i predstavnici medija. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
MINI Coupe Concept spreman za Frankfurt

MINI Coupe Concept spreman za Frankfurt

Na dan proslave pedesetogodišnjice modela MINI, britanska kompanija otkrila nam je koncept MINI kupe, koji je baziran na tehnici aktuelnog modela. Koncept automobil zvanično će biti predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu (17. – 27. septembra)...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje