AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Aston Martin Rapide stiže u Frankfurt - cena poznata

Aston Martin Rapide stiže u Frankfurt - cena poznata

I pored svetske finansijske krize, i "invazije" ekoloških modela, čini se da će ovogodišnji sajam automobila u Frankfurtu zadovoljiti i fanove sportskih modela. Posle Ferrarija 458 Italia, facelift modela Porsche 911 Turbo, Mazde MX-5 Superlight, tamo će debitovati i dugo očekivani Aston Martin Rapide...
Facelift za Porsche 911 Turbo

Facelift za Porsche 911 Turbo

Prošle godine, Porsche je predstavio unapređenu verziju modela Carrera, Carrera 4 i GT3, a ove godine, na sajmu automobila u Frankfurtu, svetlost dana ugledaće osveženi Turbo. Prvi put, posle 35 godina egzistencije modela 911, Porsche nam predstavlja potpuno novi motor...
G-Power X5 Typhoon RS

G-Power X5 Typhoon RS

Za najbrutalniji BMW X5 pobrinuo se poznati tjuner, G-Power. Tjunerska kuća, koja se proslavila po unapređenjima na M modelima bavarskog proizvođača, ovoga puta ustremila se na BMW X5, kako bi iz njega izvukla maksimum...
Toyota u Evropi počela izgradnju prvog ekološkog prodajnog objekta

Toyota u Evropi počela izgradnju prvog ekološkog prodajnog objekta

Kompanija Toyota Frey Austria ugostila je novog potpredsednika kompanije Toyota Motor Corporation i bivšeg predsednika Toyota Motor Corporation (TMC), gospodina Katsuaki Watanabea, na ceremoniji početka izgradnje objekta koji će biti prvi austrijski ekološki prodajni objekat. Salzburg je jedno od tri izabrana mesta, u Francuskoj, Austriji i Sloveniji, gde će biti izgrađeni prodajni objekti koji ne zagađuju životnu sredinu...
Opel povećava svoj tržišni udeo u Evropi

Opel povećava svoj tržišni udeo u Evropi

Novi vlasnici su prošlog meseca u Evropi registrovali 104.531 putnički automobil marke Opel, što je povećalo tržišni udeo Opela u pomenutom mesecu na 7,2 % (jul 2008: 6,45 %). U periodu od januara do jula tekuće godine, tržišni udeo Opela u Evropi iznosi 7,03 %, što ovu nemačku marku svrstava na treće mesto...
AMG otkrio planove za budućnost

AMG otkrio planove za budućnost

Otkriven je plan divizije AMG. Sada znamo u kom smeru će se razvijati brzi Mercedesi budućnosti. Ono što je najavljeno, sada je i potvrđeno: razbacivanje sa snagom prestaje, Mercedes će se skoncentrisati na smanjenje mase i unapređenje voznih osobina svojih modela, a isto će postupati i divizija AMG...
Audi Q3 2026
Slika nedelje