Volkswagen Group povećao svoj udeo na svetskom tržištu na 12%

Grupacija Volkswagen Group povećala je svoj globalni tržišni udeo u prvih šest meseci 2009. godine. U uslovima teške ekonomske situacije, najvećem evropskom proizvođaču automobila, u periodu januar-jun tekuće godine, uspelo je da dostigne tržišni udeo od 12 procenata...
Podsetimo, prošle godine tržišni udeo Volkswagena iznosio je 9,9 %. U prvom polugodištu tekuće godine, prodato je 5% putničkih i lakih dostavnih automobila manje, ukupno 3.100.300 primeraka, ali je ukupno tržište u odnosu na isti period prošle godine smanjeno za 17,7 %. U junu mesecu, prodaja automobila svih koncernovih marki porasla je na 609.800 primeraka. Detlef Witting, potpredsednik koncerna za prodaju i marketing, istakao je: "Naše prilično dobre prodajne brojke pokazuju nam da je Volkswagen Group na dobrom putu i da sve ide prema planu. Naš plan je da nastavimo da ostvarujemo dobre rezultate i u drugoj polovini godine. Ekonomska kriza će trajati još određeno vreme." Prodaja putničkih automobili marke Volkswagen, u prvom polugodištu tekuće godine, ostvarila je povećanje tržišnog udela od 1,7 % (sa 6,3 na 8 %). Do kraja juna, prodaja je porasla za 2,2%, na 1.949.000 vozila. Ovaj rezultat postignut je zahvaljujući pozitivnom razvoju prodaje u Nemačkoj, Brazilu i Kini. Prodajne brojke modela Tiguan, Scirocco, Passat CC i Golf bile su veoma optimistične, a pozitivan trend očekuje se i u narednom periodu, jer se očekuju prvi pozitivni efekti prodaje nove generacije modela Polo. Na evropskom tržištu putničkih automobila, cela grupacija VW prodala je 1.662.900 automobila, što je pad od 11,7 %, dok je ukupni tržišni pad iznosio 18,4 %. U Severnoj Americi do kupaca je stiglo 253.900 automobila (-12,6 %), dok je tamošnje globalno tržište zabeležilo pad od 33,2 %. U Južnoj Americi, udeo Volkswagena na tržištu novih putničkih automobila povećan je sa 19 na 21,1 %. Brazilci su u svojim garažama parkirali ukupno 335.700 novoregistrovanih Volkswagena, što je za 6,1 % više nego u istom periodu prošle godine. Na azijskom tržištu, udeo Volkswagen Group-a smanjen je za 0,6 %, iako je VW Group ovde zabeležio porast prodaje od 18,6 % (prodato je 723.800 primeraka). Na trenutno najvećem svetskom tržištu, Kini, VW Group prodao je 652.200 automobila. U Nemačkoj je Volkswagen Group, u prvih šest meseci ove godine, prodao 631.900 automobila, što predstavlja povećanje od 18,3 %. Samo marka Volkswagen, u Nemačkoj je zabeležila povećanje od 26 %, prodavši 339.000 automobila ( u odnosu na 269.000, koliko je Volkswagen prodao u prvom polugodištu prošle godine). Automagazin.rs