AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz Unimog

Mercedes-Benz Unimog

Vozilo Mercedes-Benz UNIMOG je savremeno višenamensko vozilo povišene prohodnosti. Može biti namenjeno za obavljanje različitih radova izmenjivim oruđima i tada je Mercedes-Benz UNIMOG putno (teretno), radno i terensko vozilo u jednom. Zato za ovo vozilo važi slogan “Jedno vozilo – ceo vozni park”. Ali Mercedes-Benz UNIMOG može biti i terensko vozilo za ekstremne uslove eksploatacije...

Mercedes-Benz UNIMOG zadovoljava norme EURO 5, što znači da ima vrlo malo zagađenje životne sredine izduvnim gasovima, kao i nizak nivo buke, a svi sistemi na vozilu (kočnice, upravljanje, menjač…) su proizvod najnovije tehnologije i ispunjavaju sve zahteve bezbednosti u saobraćaju. Produženi intervali održavanja na 1200 radnih časova smanjuju troškove rada vozila i oruđa. Kabina vozača je, kod tipova U300/ U400/ U500, od kompozitnih materijala, zadovoljava sve standarde o čvrstoći i ne rđa. Projektovana sa spuštenim ivicama vetrobrana i prozora ima veliku preglednost u saobraćaju i pri obavljanju radova ali i prepoznatljiv dizajn. Uređaj za klimatizaciju kabine, kao deo standardne opreme, omogućava komforan rad leti i zimi. Sve komande su vozaču ili rukovaocu lako dostupne, a za radove koji se obavljaju sa desne strane vozila moguće je upravljač sa leve strane vozila premestiti na desnu i tako upravljati vozilom. Brzina kretanja je primerena savremenim uslovima saobraćaja, ali omogućava i izvođenje radova koji zahtevaju vrlo sporo kretanje (brzina od 100 m/h do 100 km/h). To u praksi znači da je dolazak na mesto gde se obavljaju radovi vrlo brz, obavljanje radova efikasno i potom je vozilo već spremno za naredni zadatak. Visoku brzinu kretanja Mercedes-Benz UNIMOG može da ima i pri vožnji unazad, npr. pri vuči vagona na železničkom koloseku. Savremeni sistem za prenos snage omogućava automatsku promenu stepena prenosa, brzu i laku promenu smera kretanja, a takođe uz mogućnost blokade svih diferencijala obezbeđuje velike vučne sile za savlađivanje najtežih zadataka na terenu. Aktiviranje blokada diferencijala se može vršiti bez zaustavljanja vozila. Kočni sistem sa disk-kočnicama na svim točkovima i ABS/ALB sistemom je efikasan u svim uslovima eksploatacije. Mercedes-Benz UNIMOG ima veliku osovinsku nosivost pa može nositi oruđa za izvođenje raznih radova na izgradnji i održavanju puteva i pruga, u elektroprivredi, u poljoprivredi i drugim delatnostima. Oruđa se pokreću i upravljaju hidrauličnim, mehaničkim i električnim izvodima snage.Mercedes-Benz UNIMOG ima visoke manevarske sposobnosti, jednostruki točkovi prednje i zadnje osovine idu istim tragom što povećava prohodnost vozila, a za povećanje prohodnosti na rastresitom terenu može se delimično ispustiti vazduh iz pneumatika i time povećati vučna sila – a to je moguće učiniti iz kabine vozača dok je vozilo u kretanju.

Mercedes-Benz Unimog

Na primer, istovremeno je moguće kositi sa tri kosilice, brzinom do 10 km/h, sa uređajima za automatsko obilaženje stubića pored puta ili usisavanje pokošenog materijala i otpadaka. Uz to može se sređivati bankina, očistiti kolovoz četkom ili pročišćavati kanali i cevi uređajem za čišćenje pod visokim pritiskom, vršiti pranje ulica i drugo. Granje pored puta može biti posečeno uređajem za sečenje granja, a ako je isuviše visoko može se odseći iz korpe krana u kojoj ima mesta za dva čoveka. Tako posečeno granje se može usitniti drobilicom za granje koja je takođe jedan od oruđa na Mercedes-Benz UNIMOG – u. Radna korpa na kranu može služiti i za zamenu sijalica na stubovima rasvete i popravke električnih vodova. Održavanje puteva u zimskoj službi je još jedna od primena za koje je Mercedes-Benz UNIMOG idealno rešenje, jer ima visoku prohodnost i potrebnu snagu, dobre manevarske sposobnosti, pogon posipača soli preko sopstvene hidraulike itd. Čišćenje snega raznim vrstama plugova, sakupljanje snega i istovremeni utovar snega u drugi kamion, uređaj za lomljenje leda na kolovozu i freza za odbacivanje snega na deonicama gde su veliki smetovi su tokom zime redovni zadaci za Mercedes-Benz UNIMOG. Uređaji sa sajlama za potezanje ili samoizvlačenje, komresor, generator za struju i razni hidraulični alati se koriste kao pomoć pri izvođenju radova na terenu. Gradnja puteva zahteva ravnanje i nabijanje podloge vibropločama, a istovar teških tereta korišćenje krana – dizalice, na kome mogu biti i dodaci za bušenje rupa u zemlji, radna korpa razni alati – hvatači itd, a sve je to moguće montirati na Mercedes-Benz UNIMOG. Za bezbednost saobraćaja su od posebne važnosti čiste linije na ivici auto-puta, čisti saobraćajni znakovi, čisti zidovi tunela i zato oruđa na Mercedes-Benz UNIMOG-u to omogućavaju. Skoro sva navedena izmenjiva oruđa, kao i druga koja ovde nisu pomenuta, se relativno lako i brzo montiraju i demontiraju što Mercedes-Benz UNIMOG čini stalno zaposlenim tokom cele godine. Za upravljaje vozilom i obavljanje gore navedenih poslova su obično potrebna najviše dva čoveka, a oni zamenjuju desetine radnika koje bi te poslove obavljali ručno, znatno duže i teže.

Mercedes-Benz Unimog U 4000/ U 5000 je vozilo za profesionalan i efikasan rad u Rudnicima uglja sa površinskom eksploatacijom, vatrogasnim jedinicama i službama spasavanja i svim drugim uslovima korišćenja gde je potrebno savladati teško prohodan teren. Sa čvrsto izrađenom konstrukcijom, sa nadgradnjom prilagođenom terenskoj vožnji, velikim hodom osovina (međusobni nagib od 30o), velikim prilaznim uglovima napred i nazad, kao i visokim klirensom (preko 45 cm) obezbeđene su visoke performanse u terenskoj vožnji. Da bi one bile zadržane i u najtežim uslovima izvedena je posebna zaštita svih sistema na vozilu, od agregata na motoru do kočnica na točkovima. Sa pneumaticima za vanputne uslove i uređajem za regulaciju pritiska u pneumaticima čija je komanda u kabini vozača Mercedes-Benz Unimog savlađuje uspone do 45o, velike bočne nagibe, mekan teren i vodu do dubine od 120 cm. Optimalna raspodela opterećenja omogućava dobre vučne karakteristike, što uz manevarske sposobnosti i pri malim brzinama kretanja (spektar raspoloživih brzina kretanja je 1,1 - 90 km/h) i blokiranje diferencijala koje je moguće u toku vožnje čini ovo vozilo pogodnim i za vuču teških tereta po terenu. Mercedes-Benz Unimog:

Model SnagaMeđuosovinsko rastojanje Max masa
Mercedes-Benz Unimog U300/U400/U500156 - 286 KS3080-3900 mm7,5 - 16 t
Mercedes-Benz Unimog U4000/U5000150 - 218 KS3250-3850 mm7,5 - 14,1 t

Mercedes-Brenz Srbija i Crna Gora PR

Video: Citroën C3

Video: Citroën C3

Novi Citroen C3 je automobil sa najvećim prednjim staklom, ali najmanjim krovom u svojoj kategoriji. U automobilu kraćem od 4 metra, putnici će na raspolaganju imati i izdašan prtljažni prostor, čija zapremina iznosi 300 litara...
SAMSS - u susret burnom trkačkom vikendu

SAMSS - u susret burnom trkačkom vikendu

Danas je u prostorijama Sportskog auto moto saveza Srbije na Banjici održana press konferencija, povodom dve poslednje trke u Šampionatu Srbije na karting stazama, koje se voze na kartodromu na Ada Huji od 04. i 11.oktobra, kao i povodom poslednje trke Šampionata Srbije na kružnim stazama, koja se vozi ovog vikenda na stazi Zalužani kraj Banja Luke...
Honda CRX se vraća – kao CR-Z Hybrid

Honda CRX se vraća – kao CR-Z Hybrid

Naslednik legendarnog modela Honda CRX dobio je hibridni pogon i manuelni menjač. Serijska proizvodnja počinje u proleće sledeće godine, a pred nama su prve zvanične fotografije Hondinog automobila od kojeg se puno očekuje...
Mazda na salonu u Tokiju

Mazda na salonu u Tokiju

Mazda Motor Corporation je za Salon automobila u Tokiju, koji se održava od 24. oktobra do 4. novembra, pripremila svetsku premijeru “Mazda SKY-G” benzinskog motora sa direktnim ubrizgavanjem, “Mazda SKY-D” čistog dizel-motora i “Mazda SKY Drive” automatskog menjača visokih performasi...
Video: BMW X6 ActiveHybrid

Video: BMW X6 ActiveHybrid

BMW X6 ActiveHybrid je prvi serijski full-hybrid ovog proizvođača. Pogoni ga benzinski agregat zapremine 4,4 litra od 300 kW (408 konjskih snaga), koji je kombinovan sa elektromotorom snage 67 ili 63 kW. Ukuona snaga od 357 kW i obrtni moment od 780 Nm obezbeđuju ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 5,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 236 km/h...
Promocija - Fuso Canter Euro 5

Promocija - Fuso Canter Euro 5

U utorak 29. septembra, u prijatnoj atmosferi restorana Mala Ivanča, predstavljen je novi kamion Fuso Canter, sa unapređenim tehničkim karakteristikama i novim pogonskim agregatima, koji zadovoljavaju najnovije ekološke standarde Euro 5. Najzanimljivije fotografije, snimljene na jučerašnjoj promociji, možete pogledati u galeriji Automagazin web portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Eko pit stop - stani - proveri besplatno - vozi bezbedno

Eko pit stop - stani - proveri besplatno - vozi bezbedno

Na svim EKO pumpama za potrošače je, u nedavno završenoj stodnevnoj akciji, obezbedjena dodatna besplatna usluga - EKO PIT STOP. Ovom akcijom, pod sloganom: STANI – PROVERI BESPLATNO – VOZI BEZBEDNO, kompanija EKO SERBIA je obezbedila svim vozačima besplatnu proveru 6 ključnih tačaka na svojim automobilima...
OMV proglašava 1. oktobar za „Dan kafe“ i besplatno nudi VIVA kafu

OMV proglašava 1. oktobar za „Dan kafe“ i besplatno nudi VIVA kafu

OMV će po prvi put 1. oktobra 2009. na svim svojim benzinskim stanicama sa VIVA kafe-restoranima proslaviti „Međunarodni dan kafe“. Trenutna svetska proizvodnja kafe dostiže oko sedam miliona tona godišnje. Kafa je rangirana među najpopularnijim pićima u svetu i služi se na mnogo različitih načina...
Ferrari u prvom polugodištu povećao svoj tržišni udeo

Ferrari u prvom polugodištu povećao svoj tržišni udeo

Kompanija Ferrari u prvom polugodištu 2009. godine prodala je 3226 automobila, što predstavlja pad od 8 % u odnosu na isti period prošle godine. Ali, čak i uz blagi pad nominalne prodaje, prvo polugodište tekuće godine može se označiti veoma uspešnim za ovu italijansku kompaniju, jer je tržišni udeo Ferrarija porastao za 10 %...
Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje