Najnovije vesti iz auto industrije
Sportec SPR1 M - 858 konja za Porsche 911 Turbo
Objavljeno: 03.07.2009.
Švajcarska kompanija Sportec objavila je prve informacije o svom najnovijem projektu na bazi modela Porsche 911 Turbo. Sportec je objavio paket izmena, pod imenom SPR1 T80, koje su snagu motora povećale na monstruoznih 858 konjskih snaga...
Za osnovu za Sportec SPR1 M poslužio je aktuelni model Porsche 911 Turbo, i njegov turbo benzinski šestocilindrični motor, koji produkuje 480 konjskih snaga, pri 6.000 o/min i obrtni moment od 620 Nm, pri 1.950 o/min, što je dovoljno za ubrzanje 0-100 km/h za 3,9 s i maksimalnu brzinu od 310 km/h. U Švajcarskoj su se odlučili na izmene na pogonskom agregatu, a modifikacije motora kriju se pod kodnim imenom T80. Motor se može pohvaliti novom turbinom, novim izduvnim sistemom i paketom novih delova.

Rezultat ovih izmena je snaga od velikih 858 KS pri 8.050 o/min i "medveđi" obrtni moment od 880 Nm, pri 4.800 o/min. Pored motora, izmene je pretrpeo i šestostepeni manuelni menjač, pogon na sve točkove i novi diferencijal. Za kočenje su zadužene keramičke komponente, prečnik prednjeg diska iznosi 380 mm, a prečnik diskova na zadnjoj osovini iznosi 350 mm. Napred su instalirana osmoklipna kočiona klešta, a pozadi su četvoroklipna. Felne su prečnika 20 inča, a dimenzije pneumatika su 245/30 ZR20 napred, a 325/25 ZR20 pozadi.

Sportec SPR1 M se od serijskog modela razlikuje po novim branicima, izmenjenim "krilima" i novim prostorom za agregat sa ogromnim spojlerom preko. Za izradu panela karoserije korišćen je karbon. Posle izmena, dobijena je masa od 1345 kg, a maksimalna brzina povećana je na 380 km/h, dok za ubrzanje iz mesta do 100 km/h treba samo 3 sekunde. Sportec navodi da je ovaj monstrum na točkovima sposoban da ubrza iz mesta do 200 km/ za samo 8,6 sekundi, dok je za ubrzanje do 300 km/h potrebno 18,9 sekundi. Sportec planira da proizvede samo 10 automobila sa oznakom SPR1 M.
Citroen je u Frankfurt otputovao uzdignute glave. Na sajmu automobila u Frankfurtu, francuski proizvođač prikazao je poznati koncept GT, potpuno novi koncept model Revolte, novu generaciju modela C3 i model DS3...
Južnokorejska kompanija predstavila je mini MPV model, namenjen evropskom tržištu, koji će se proizvoditi u Češkoj. Kia Venga, predstavljena na sajmu u Frankfurtu, bazirana je na modelu Kia No3 Concept, predstavljenom u Ženevi, u martu tekuće godine...
U današnje vreme, kada je proces "moralnog zastarevanja" proizvoda veoma brz, dugovečnost nije popularna. Zato je sajam automobila u Frankfurtu mesto gde je švedski Saab predstavio svoju novu limuzinu, čiji prethodnik je na tržištu već 12 godina...
Iz korporacije Kia Motors, koja predstavlja (za sada) manji deo dvojca Hyundai-Kia Automobile Group, četvrtog najvećeg automobilskog proizvođača na svetu, nedavno su potvrdili da će krajem godine početi sa prodajom luksuzne limuzine kodnog imena VG...
I pored svetske finansijske krize, i "invazije" ekoloških modela, čini se da će ovogodišnji sajam automobila u Frankfurtu zadovoljiti i fanove sportskih modela. Posle Ferrarija 458 Italia, facelift modela Porsche 911 Turbo, Mazde MX-5 Superlight, tamo je debitovao i dugo očekivani Aston Martin Rapide...
Koncern Volkswagen planira da u naredne tri godine u Kinu investira 4 milijarde eura. Cilj investicije je da pomogne realizaciju Volkswagenovog plana, prema kojem će koncern na tamošnjem tržištu prodati 2 miliona automobila godišnje, 2018. godine...
Supersportski automobil snova prikazan je na sajmu automobila u Frankfurtu. Naslednik legendarnog Ferrari F430 kuca na vrata sa boljim ubrzanjem, većom maksimalnom brzinom, modernijom tehnikom i savršenim dizajnom. To je ono što fanovi očekuju od novog Ferrarija. Na štandu Ferrarija pojavio je se i Michael Schumacher...
Francuzi su u Frankfurtu prikazali novi koncept i hibridne modele, ali najveću pažnju javnosti sigurno je privukao novi kupe RCZ. Prve "žive" fotografije modela RC-Z, snimljene na sajmu automobila u Frankfurtu, su pred nama...
Koncept premium hatchback modela, Lexus LF-Ch, predstavljen je na sajmu automobila u Frankfurtu. Već na prvi pogled jasno je da Lexus svojim novim modelom želi da preuzme deo tržišnog kolača, koji sebično čuva BMW serije 1...