Najnovije vesti iz auto industrije
Facelift za Porsche 911 Turbo
Objavljeno: 10.08.2009.
Prošle godine, Porsche je predstavio unapređenu verziju modela Carrera, Carrera 4 i GT3, a ove godine, na sajmu automobila u Frankfurtu, svetlost dana ugledaće osveženi Turbo. Prvi put, posle 35 godina egzistencije modela 911, Porsche nam predstavlja potpuno novi motor...
Dizajn automobila izmenjen je samo u detaljima, što se moglo i očekivati. Prednje svetlosne grupe dobile su niže postavjena LED svetla za dnevno svetlo, kao i hromiranu lajsnu preko prednjih svetlosnih grupa. Nov je i dizajn felni, a minimalne izmene pronalazimo i u enterijeru (nismo očekivali ni radikalne izmene). Najveće promene realizovane su na tehnici automobila. Porsche očigledno nije želeo previše dugo da sluša priče o brzini Nissana GT-R.

"Stari" agregat razvijao je maksimalnu snagu od 480 konjskih snaga iz zapremine 3,6 litra, dok novi turbo motor iz 3,8 litra zapremine razvija 500 KS. Potrošnja goriva je smanjena (11,4 l/100 km), dok je emsisija štetnih materija za 18 % manja. Ovo je prvi put, posle 35 godina egzistencije modela 911, da Porsche predstavlja potpuno novi motor. Očekuje se da će Porsche skinuti i nekoliko sekundi na Severnom Nürburgringu, jer je automobil, pored veće snage, dobio i izmenjeni elektronski kontrolisano oslanjanje. U ponudi će biti i menjač sa duplim kvačilom, PDK, sa modifikovanim komandama na volanu.
Porsche 911 Turbo iz mesta do stotke "sprinta" za samo 3,4 sekunde i razvija maksimalnu brzinu od 312 km/h. Porsche nikada nije bio jeftino zadovoljstvo, pa ni Turbo nije izuzetak: u nemačkoj prodaja kreće 21. oktobra, po ceni od 145.871 euro za 911 Turbo Coupe i 157.057 eura, koliko je potrebno izdvojiti za Cabrio verziju.
OMV će po prvi put 1. oktobra 2009. na svim svojim benzinskim stanicama sa VIVA kafe-restoranima proslaviti „Međunarodni dan kafe“. Trenutna svetska proizvodnja kafe dostiže oko sedam miliona tona godišnje. Kafa je rangirana među najpopularnijim pićima u svetu i služi se na mnogo različitih načina...
Kompanija Ferrari u prvom polugodištu 2009. godine prodala je 3226 automobila, što predstavlja pad od 8 % u odnosu na isti period prošle godine. Ali, čak i uz blagi pad nominalne prodaje, prvo polugodište tekuće godine može se označiti veoma uspešnim za ovu italijansku kompaniju, jer je tržišni udeo Ferrarija porastao za 10 %...
U Japanu su hibridni automobili mnogo popularniji nego kod nas, tako da na tamošnjem tržištu ima i više tjuning kompanija, koje žele da vlasnicima hibridnih automobila ponude viši stepen individualizacije i prepoznatljivosti. Jedna od njij je kompanija Tommy Kaira, koja se skoncentrisala na model Toyota Prius...
S namerom da kupcima u Srbiji, u finansijski složenom vremenu, kupovinu svih modela svog principala učini što prhvatljivijom, generalni uvoznik Forda, Grand Motors, nudi ograničenu količunu modela Mondeo sa dizel motorom, po izutzetno povoljnoj, osetno nižoj ceni...
Južnokorejska kompanija predstavila je mini MPV model, nemanjen evropskom tržištu, koji će se proizvoditi u Češkoj. Automobil je namenjen prvenstveno evropskom tržištu, meri dužinu od 4.068 mm, ima neobično dugo međuosovinsko rastojanje od 2.615 mm i visinu od 1.600 mm...
Prve asocijacije kada se pomene sajam autombila, pored četvorotočkaša, jesu atraktivne devojke, koje veoma često zasene same automobile koje predstavljaju. Na sajmu automobila u Frankfurtu, devojke su plenile lepotom i harizmom koja je upotpunila ovu svetsku manifestaciju...
24. septembra 2009. god. u mestu Nošovice u Češkoj republici, najveći Južno korejski proizvođač automobila, Hyundai Motor Company, zvanično je otvorio prvu fabriku Hyundai automobila u Evropi u čiju izgradnju je uloženo milijardu evra...
U četvrtak, 24. septembra, u prijatnoj atmosferi prodajnog objekta komapanije Porsche Beograda - Ada (Radnička br. 4, Beograd), održana je proslava dvadesetpetog rođendana modela SEAT Ibiza. Proslavi 25-godišnjice prisustvovali su vlasnici SEAT automobila, poznate ličnosti, poslovni partneri i mnogobrojni predstavnici medija...
Na sajmu automobila u Frankfurtu, 2007. godine, predstavljena je studija sportskog kupea na bazi modela Peugeot 308. Pozitivne reakcije potencijalnih kupaca oživeo je ideje o serijskoj proizvodnji, i razvoj kompaktnog kupea mogao je početi. Ove godine, na istom mestu, Peugeot je predstavio serijsku verziju modela RCZ...