Šasija nove Opel Astre - vrhunska dinamičnost, upravljivost i udobnost

Za Astru nove generacije Opelovi stručnjaci razvili su sasvim novu šasiju velikog međuosovinskog razmaka i traga točkova, kako bi vozačima osigurali bolju upravljivost, stabilnost i udobnost vožnje...
Vozna dinamika nove Astre poboljšana je povećanjem traga točkova, spreda za 56 mm i pozadi za 70 mm, i međuosovinskog razmaka za 71 mm. Time su automobilu osigurali bolju stabilnost i upravljivost samim tim i robusniji izgled, a vozaču i putnicima više prostora. Prilagodljivi sistem vešanja FlexRide, prvi put ugrađen na Insigniji, sada debituje u kompaktnoj klasi. Biće to u sklopu premijere nove Astre sa petoro vrata, 17. septembra na salonu automobila IAA'09 u Frankfurtu. Sistem FlexRide automatski podešava karakteristike vešanja potrebama vozača.

Zadržavajući sve prednosti veličine, mase i učinkovitosti konstrukcije polukrutog zadnjeg vešanja, Opelovi inženjeri su strukturu vešanja unapredili Wattsovim nosačem, koji povećava robusnost i otpornost na bočne sile. Takođe, čini automobil dinamičnijim i upravljivijim, bez negativnog uticaja na stabilnost i udobnost. Sve je unapređeno potpuno novom strukturom karoserije, znatno čvršćom nego kod prethodnih modela Astre, što je izvrsna osnova za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti i smanjenje buke i vibracija unutar kabine. Sistem FlexRide, prvi put ugrađen u Insigniju, Opel uvodi u kompaktnu klasu Opel je prvi proizvođač automobila, koji je sistem amortizera promjenjive tvrdoće ugradio u kompaktnu klasu, odnosno u novu Astru. Sistem FlexRide prvi put je ugrađen u Insigniju, a vozačima nudi tri postavke: Standard, Sport i Tour, uz mogućnost stalnog prilagođavanja promenama stila vožnje i načina ulaska u krivinu. Sva četiri amortizera su elektronički upravljana i tvrdoću u deliću sekunde prilagođavaju brzini, uslovima i individualnom stilu vožnje. Sve to vozaču osigurava veću stabilnost vozila i sigurnost u vožnji. Kao dalju pogodnost, sistem FlexRide vozaču omogućava odabir postavki koje tačno odgovaraju njegovim potrebama i zahtevima putovanja.

Postavka Standard omogućava neprestano prilagođavanje karakteristika vešanja svim voznim situacijama. Po želji, vozač može izabrati opušteniju postavku vešanja Tour ili dinamičniju Sport, pritiskom na dugme, na središnjem delu ploče sa instrumentima. Isključivanjem postavki Sport ili Tour karakteristike šasije automatski se vraćaju na Standard.U postavci Tour amortizeri se omekšavaju i smanjuje se sila upravljanja, što povećava udobnost i olakšava kontrolu nad vozilom. To vozaču osigurava ugodniju vožnju i smanjuje umor tokom dužih putovanja. Postavka Sport prilagođena je dinamičnijoj vožnji: amortizeri postaju tvrđi, upravljanje direktnije, a elektronički sistem motora ubrzava odziv na papučicu gasa. Kako bi se dodatno pojačao utisak, osvetljenje ploče sa instrumentima menja se iz belog u crveno. Ako se nalazi u opremi automobila, prilagodljivi sistem prednjih svetala (AFL+) brže reaguje na putanju vozila. U modelima sa automatskim menjačem, podiže se broj obrtaja za uključivanje višeg stepena prenosa. Postavka Sport uključuje i meni za individualizaciju, kojem se pristupa preko ekrana audio uređaja ili putne navigacije. Tako vozač, po želji, može isključiti podešavanje karakteristika amortizera i upravljača. Sistemom FlexRide upravlja elektronički modul Driving Mode Control (DMC). Koristeći informacije o dinamici vožnje, koje dobija od sklopa senzora (DMC), stalno nadzire stil i uslove vožnje, uključujući ubrzanje, kočenje i savladavanje krivina, kako bi neprestano optimizovao karakteristike šasije. Osim ugodnijeg iskustva vožnje, inteligentni Opelov sistem FlexRide nudi prednosti, koje povećavaju sigurnost u izvanrednim situacijama. Na primer, u slučaju manevra izbegavanja prepreke (poput 'test izbegavanja losa'), u postavci Tour senzori u šasiju to dojavljuju elektroničkom modulu i amortizeri u deliću sekunde postaju tvrđi, kako bi osigurali maksimalnu stabilnost i ubrzali reakciju automobila na zaokret upravljača.

Novo zadnje polukruto vešanje sa Wattsovim nosačem Novi sistem McPhersonov vešanje spreda, sličan kao na Insigniji, i novu polukrutu zadnju osovinu, s Wattsovim nosačem. Novi sistem smanjuje neželjenu buku i vibracije, omogućujući udobnu vožnju i lakše upravljanje. Zadnje polukruto vešanje nove Astre zadržava brojne prednosti pred koncepcijom Multilink: kompaktnije dimenzije, manju masu, manji otpor točkova pri savladavanju krivine i manje unutrašnje trenje. Dodatak Wattsovog nosača povećava bočnu stabilnost. Svojstva poboljšava masivan poprečni torzijski stabilizator, pričvršćen na sredini između nosača točkova. Otvoreni profil, u obliku slova U, ima povećane krake i površinu preseka, radi povećanja stabilnosti i čvrstoće. Promenjiva površina preseka omogućava postizanje specifičnih karakteristika upravljanja. Wattsov nosač nalazi se na malom dodatnom delu, pričvršćenom za donji deo, iza središnje tačke zadnjeg točka. Najvažniju ulogu ima središnji nosač sa ležajevima, na koje su učvršćeni bočni nosači točkova.

U pravolinijskoj vožnji kinematika ovakvog sistema garantuje izvrsno održavanje pravca, a u krivinama se smanjuje bočno naginjanje, slično kao što radi sistem Multilink. Dodatna prednost Wattsovog nosača je smanjenje opterećenja središnjeg dela vešanja, kako bi se dobilo mekše amortiziranje i smanjila buka, vibracije i poboljšala izolacija. Prednje vešanje tipa McPherson opremljeno je dvostrukim nosačima, koji odvajaju sile opruga i amortizera. Kako bi se smanjile mase i osigurala bolja raspodela masa na prednje i zadnje točkove, zglob i donje kontrolno rame izrađeni su od aluminijuma, a stabilizator od čelika šupljeg poprečnog preseka. Ugaono kontrolno rame pričvršćeno je na pomoćni okvir preko dva prstena. Prednji je krut, sa optimiziranom histerezom upravljanja, a zadnji je izveden kao radijalni hidraulički prsten. Geometrija vešanja i izvedba prstena osiguravaju veliku bočnu otpornost i uzdužnu prilagodljivost, za izvrsnu upravljivost i udobnost. Zadnji prsten ugaonog ramena hidraulički je amortizovan, kako bi se izolovao uticaj vibracija i udara sa podloge na strukturu vozila. Time se povećava udobnost i smanjuje bučnost šasije. Opel PR