Peugeot RCZ: prve zvanične informacije i fotografije

Na sajmu automobila u Frankfurtu svetlost dana ugledaće serijski primerak sportskog kupea sa oznakom RCZ. Kompanija Peugeot već je u javnost plasirala kompletne informacije i seriju fotografija o ovom zanimljivom automobilu...
Na sajmu automobila u Frankfurtu, 2007. godine, predstavljena je studija sportskog kupea na bazi modela Peugeot 308. Pozitivne reakcije potencijalnih kupaca oživeo je ideje o serijskoj proizvodnji, i razvoj kompaktnog kupea mogao je početi. Već u julu mesecu tekuće godine, iz centrale je stigla potvrda da će Peugeot RCZ biti predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu 2009.

Suve brojke nam otkrivaju da Peugeot RCZ meri 4.287 mm dužine, 1.845 mm širine (bez retrovizora) i 1.359 mm visine. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.612 mm, trag točkova napred je 1580 mm, a pozadi 1593 mm. Dizajn enterijera i instrument table je izveden iz modela 308, od kojeg je RCZ distanciran u pogledu tehnike. Prostor za posadu je koncepcije 2+2. Putnici koji sede napred imaće sasvim dovoljno mesta za komforan boravak u automobilu, što potvrđuje i širina unutrašnjosti od 1.453 mm. Peugeot je mislio i na prtljažnik, koji meri osnovni 321 litar zapremine, a po sklapanju zadnjih sedišta povećava se na 760 litara.

Paleta agregata, koji će biti u ponudi početkom 2010. godine, kada startuje i prodaja, obuhvata tri motora. 1.6 THP agregat razvija 200 KS pri 5.800 o/min i obrtni moment od 255 Nm pri 1.700 o/min (275 Nm uz pomoć overboosta). U RCZ će ovaj motor "sarađivati" sa manuelnim šestostepenim menjačem, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 7,6 s, a kombinovana potrošnja iznosi 7,1 L/100 km. Drugi benzinski motor u ponudi je 1.6 HTP, ali snage 156 KS pri 5.800 o/min i obrtnog momenta 240 Nm pri 1.400 o/min. Ovaj agregat u ponudi je sa manuelnim ili automatskim šestostepenim menjačem, a prosečna potrošnja iznosi 6,9 L/100 km. Treći motor u ponudi je turbodizel 2.0 HDi FAP, snage 163 KS pri 3.750 o/min i obrtnog momenta 340 Nm pri 2.000 o/min. Prosečna potrošnja dizel motora iznosi oko 5,4 L/100 km.

Pored serijskog modela Peugeot RCZ, u Frankfurtu će biti predstavljen i koncept automobil Peugeot RCZ Hybrid4, koji kombinuje turbodizel i električne motore. Maksimalna snaga pogonskog sklopa iznosi 200 KS, a automobil je moguće eksploatisati i samo na električni pogon.

Automagazin.rs