Turizam - Do kraja avgusta milion turista u Crnoj Gori

Turistička sezona u Crnoj Gori se odvija u pravcu ostvarenja cilja koji je, s obzirom na globalnu finansijsku i ekonomsku krizu i njene posledice po sektor turizma, ambiciozno postavljen ekonomskom politikom Vlade za 2009. godinu, a to je isti broj noćenja i turista i približno isti prihodi od turizma kao i u prošloj, rekordnoj, godini...
Prema najnovijim informacijama o bukingu kapaciteta za postsezonu, izvesno je da će i u septembru i oktobru biti dobra popunjenost kapaciteta, čime će se definitivno eliminisati negativni trendovi iz prve polovine godine. Evidentno je da je sektor turizma u Crnoj Gori i u ovoj vanrednoj godini pokazao visok stepen vitalnosti i uspio da se prilagodi tražnji sa svih emitivnih tržišta i ostvari veoma dobre rezultate. U celini, može se konstatovati da je savladana do sada najveća prepreka, jedna vanredna i nepredvidiva turistička godina, koja se našla na putu realizacije strategije održivog razvoja turizma Crne Gore do 2020. godine. Priprema ovogodišnje turističke sezone i ulaganja od preko 50 miliona eura u komunalnu i putnu infrastrukturu su urodili plodom. Stoga je potpuno zadovoljavajuće vodosnabdevanje, snabdevanje električnom energijom, tretman otpadnih voda kao i čvrstog otpada. Značajno je da je i opšta bezbednost ove godine na vrlo visokom nivou, što Crnu Goru svrstava u red najsigurnijih destinacija na Mediteranu i u svetu. Tokom avgusta se i dalje beleže odlični rezultati. Procena je da će u Crnoj Gori boraviti između 380.000 i 400.000 registrovanih gostiju u ovom mesecu, što znači da će se do kraja avgusta evidentirati i milioniti registrovani turista u ovoj godini. Evidentno je i da se špic sezone produžava, jer se i u trećoj sedmici ostvaruje rast prometa od 1% do 4% na svim graničnim prelazima u odnosu na prošlu sedmicu avgusta, kako drumskim i pomorskim, tako i u vazdušnim lukama. Trenutno je u fokusu pažnje dobra priprema i odvijanje postsezone. Većina hotelijera je najavila da će od 26. avgusta cene biti snižene od 20-30%, a na snazi je i dalje preporuka svim ostalim činiocima turističke privrede (ugostiteljima, izdavaocima privatnog smeštaja, zakupcima parkinga i plaža) da prilagode svoju cenovnu politiku kako bi se ostvarili što bolji rezultati u septembru i oktobru mesecu. Promocija se nastavlja i na međunarodnim tržištima. Nedavno je crnogorska turistička ponuda predstavljena na specijalizovanom sajmu u Kelnu, a predstoji i nastup na sajmu u Parizu. Preko naših novootvorenih predstavništava u Frankfurtu, Sarajevu i Beogradu, preduzimaju se opsežne promotivne aktivnosti usmerene ka turistima sa tih tržišta. Takođe, i u ovoj godini jedan broj krupnih turističkih investicija će započeti sa realizacijom, pre svega u obalnom delu zemlje, što će doprineti unapređenju kvaliteta ponude i jačanju pozicije Crne Gore na turističkoj mapi sveta. Ministarstvo turizma Crne Gore PR