AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Video: Citroën C3

Video: Citroën C3

Novi Citroen C3 je automobil sa najvećim prednjim staklom, ali najmanjim krovom u svojoj kategoriji. U automobilu kraćem od 4 metra, putnici će na raspolaganju imati i izdašan prtljažni prostor, čija zapremina iznosi 300 litara...
SAMSS - u susret burnom trkačkom vikendu

SAMSS - u susret burnom trkačkom vikendu

Danas je u prostorijama Sportskog auto moto saveza Srbije na Banjici održana press konferencija, povodom dve poslednje trke u Šampionatu Srbije na karting stazama, koje se voze na kartodromu na Ada Huji od 04. i 11.oktobra, kao i povodom poslednje trke Šampionata Srbije na kružnim stazama, koja se vozi ovog vikenda na stazi Zalužani kraj Banja Luke...
Honda CRX se vraća – kao CR-Z Hybrid

Honda CRX se vraća – kao CR-Z Hybrid

Naslednik legendarnog modela Honda CRX dobio je hibridni pogon i manuelni menjač. Serijska proizvodnja počinje u proleće sledeće godine, a pred nama su prve zvanične fotografije Hondinog automobila od kojeg se puno očekuje...
Mazda na salonu u Tokiju

Mazda na salonu u Tokiju

Mazda Motor Corporation je za Salon automobila u Tokiju, koji se održava od 24. oktobra do 4. novembra, pripremila svetsku premijeru “Mazda SKY-G” benzinskog motora sa direktnim ubrizgavanjem, “Mazda SKY-D” čistog dizel-motora i “Mazda SKY Drive” automatskog menjača visokih performasi...
Video: BMW X6 ActiveHybrid

Video: BMW X6 ActiveHybrid

BMW X6 ActiveHybrid je prvi serijski full-hybrid ovog proizvođača. Pogoni ga benzinski agregat zapremine 4,4 litra od 300 kW (408 konjskih snaga), koji je kombinovan sa elektromotorom snage 67 ili 63 kW. Ukuona snaga od 357 kW i obrtni moment od 780 Nm obezbeđuju ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 5,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 236 km/h...
Promocija - Fuso Canter Euro 5

Promocija - Fuso Canter Euro 5

U utorak 29. septembra, u prijatnoj atmosferi restorana Mala Ivanča, predstavljen je novi kamion Fuso Canter, sa unapređenim tehničkim karakteristikama i novim pogonskim agregatima, koji zadovoljavaju najnovije ekološke standarde Euro 5. Najzanimljivije fotografije, snimljene na jučerašnjoj promociji, možete pogledati u galeriji Automagazin web portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
Eko pit stop - stani - proveri besplatno - vozi bezbedno

Eko pit stop - stani - proveri besplatno - vozi bezbedno

Na svim EKO pumpama za potrošače je, u nedavno završenoj stodnevnoj akciji, obezbedjena dodatna besplatna usluga - EKO PIT STOP. Ovom akcijom, pod sloganom: STANI – PROVERI BESPLATNO – VOZI BEZBEDNO, kompanija EKO SERBIA je obezbedila svim vozačima besplatnu proveru 6 ključnih tačaka na svojim automobilima...
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje