AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Audi A3: start-stop sistem sa automatskim menjačem

Audi A3: start-stop sistem sa automatskim menjačem

Kompanija Audi predstavlja je sofisticiran "start-stop" sistem, u kombinaciji sa automatizovanim menjačem. Ova zanimljiva kombinacija, koja smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2, biće dostupna u trovratnom Audi A3 i Audi A3 Sportback, uz motore 1.6 TDI i 1.4 TFSI...
Video: Aston Martin Rapide

Video: Aston Martin Rapide

Britanska kompanija Aston Martin na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio je dugo očekivan model Rapide, koji je razvijen na bazi istoimenog koncepta iz 2006. godine. Za konačan izgled ovog ekskluzivnog automobila zadužen je dizajner Mark Reichman...
Suzuki Swift Plug-in Hybrid

Suzuki Swift Plug-in Hybrid

Aktuelna hibridna euforija ne obilazi ni kompaniju Suzuki. Ovaj poznati japanski proizvođač u Tokiju će predstaviti model Suzuki Swift opremljen plug-in hibridnom tehnologijom. Najzanimljiviji detalj na automobilu su litijum-jonske baterije, koje su smeštene u središnjoj konzoli! Prednje točkove pogoni elektromotor, koji razvija snagu od 54 kW.
Nova Nissan Micra - prve skice

Nova Nissan Micra - prve skice

Nissan je u javnost plasirao prvu fotografiju četvrte generacije modela Micra. Japanska kompanija novi model najavljuje kao "globalni automobil" NGCC (New Global Compact Car), koji će posle osam godina zameniti aktuelnu generaciju modela Micra...
Počela prodaja novog Pola u Srbiji

Počela prodaja novog Pola u Srbiji

Od kako je pre par meseci predstavljen svetskoj javnosti, u martu na sajmu u Ženevi, novi Polo je počeo da privlači pažnju. Volkswagen je ostao dosledan svom kvalitetu, a dizajnom se otisnuo od konkurencije. U Srbiji je od 01. oktobra počela prodaja Pola pod izuzetno povoljnim uslovima i sa bogatom opremom.
Video: Fiat Punto Evo

Video: Fiat Punto Evo

Italijanska kompanija Fiat blago je modernizovala svoj uspešni model Grande Punto. Pored zanimljivog facelift izgleda, osveženi model biće opremljen i novim benzinskim motorima MultiAir, koji i pored povećane snage, beleže 10 % nižu potrošnju goriva...
Sajam automobila u Nišu - Auto-moto Fest 2009

Sajam automobila u Nišu - Auto-moto Fest 2009

Veoma lepa vesti stiže za sve ljubitelje automobila u Srbiji, a posebno one iz Niša i okoline. Juče je otvoren prvi Sajam automobila, motora i prateće opreme "Auto-moto Fest 2009", koji se održava od 2. do 4. oktobra u hali Čair u Nišu...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje