AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Citroen akcija - PR(A)VA VEST

Citroen akcija - PR(A)VA VEST

Kompanija Vitro Group kao uvoznik i distributer vozila Citroën na tržištu Srbije i Crne Gore, od 15. septembra pa do kraja 2009 godine posebnim prodajnim uslovima i promotivnim aktivnostima obeležava 90-ti rođendan Citroëna. Ugao od 90 stepeni, tj, Prav ugao je asocijacija na 90 godina Citroëna. Samim tim, Vitro Group 15. kreće u promotivnu kampanju koja se naziva “Ponuda po PRAVIM uglom”...
Strategija daljeg razvoja automobila sa gorivim ćelijama

Strategija daljeg razvoja automobila sa gorivim ćelijama

Vodeći proizvođači automobila sa pogonom na gorive ćelije, Honda motor ko., Ltd., Dajmler AG, Ford motor kompanija, Dženeral motors korporacija/Opel, Hjundai motor kompanija, Kia motors korporacija, savez Renoa SA i Nisan motor korporacije i Tojota motor korporacija, izdali su zajedničku izjavu u vezi razvoja i nastupa na tržištu svojih automobila sa gorivim ćelijama, a u obliku „Pisma o namerama“...
Mercedes-Benz C - facelift za 2010. godinu

Mercedes-Benz C - facelift za 2010. godinu

Mercedes-Benz je tokom vikenda na internet plasirao prve fotografije modernizovanog modela C klasa. U novu godinu Mercedes-Benz C class ulazi sa stilističkim izmenama, koje će osvežiti izgled automobila, ali u isto vreme neće "uvrediti" sadašnje vlasnike aktuelnog modela, koji neće imati osećaj da je njihov "ljubimac" naglo ostario...
Video: Toyota Auris HSD Full Hybrid

Video: Toyota Auris HSD Full Hybrid

Pred nama je prvi video prvog evropskog mainstream "full hybrida" marke Toyota, koji će biti predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu, ali najpre kao koncept. Serijska proizvodnja je potvrđena, a prodaja počinje krajem sledeće godine...
Video: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir

Video: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir

Italijanska kompanija Alfa Romeo na tržište će uvesti seriju novih pogonskih motora, koje će među prvima dobiti modela Alfa Romeo MiTo. Nova serija motora zasniva se na revolucionarnom metodu upravljanja ventilima, a razvila da je divizija Fiat Powertrain Technologies...
BMW M6 Competition

BMW M6 Competition

Ovog meseca automobilska industrija je veoma darežljiva prema najvećim automobilskim fanovima. Uskoro će na sajmu automobila u Frankfurtu biti predstavljena cela plejada novih modela i specijalnih limitiranih edicija. Među njima ne zaostaje ni nemački BMW, koji će predstaviti specijalnu ediciju razvijenu na bazi modela M6 Coupe...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje