AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Dacia i Pevec nastavljaju uspešnu saradnju

Dacia i Pevec nastavljaju uspešnu saradnju

Dacia vozila i Robna kuća Pevec nastavljaju organizaciju zanimljivog takmičenja u Robnoj kući Pevec, kao i prezentaciju Dacia dostavnog programa. Najzanimljivije fotografije, snimljene na jučerašnjem takmičenju, možete pogledati klikom na LINK...
OMV proširuje ponudu prvoklasnih mazivih masti

OMV proširuje ponudu prvoklasnih mazivih masti

OMV prednjači u unapređenju oblasti tradicionalno konzervativne linije proizvoda sa ponovnim lansiranjem „novog izgleda“ maziva u novembru ove godine. Restrukturisan asortiman visokokvalitetnih mazivih masti pod imenom OMV signum odražava pravu potražnju na tržištu za mazivom prilagođenog kvaliteta kako bi se obezbedile optimalne performanse...
BMW investira 288 miliona USD u južnoafričke proizvodne pogone

BMW investira 288 miliona USD u južnoafričke proizvodne pogone

Nemačka kompanija BMW planira da investira oko 288 miliona USD u cilju proširenja kapaciteta svog proizvodnog pogona u Južnoafričkoj republici. Tako će proizvodni kapacitet fabrike Rosslyn biti povećan za 45 %, a broj proizvedenih primeraka biće povećan na 87 hiljada primeraka...
Hummer konačno prodat!

Hummer konačno prodat!

Posle višemesečnih spekulacija i diskusija, misterija je završena: General Motors je zvanično potvrdio da je potpisan kupovno-prodajni ugovor sa kineskom kompanijom Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery...
Novi Volkswagen Sharan - špijunske fotografije

Novi Volkswagen Sharan - špijunske fotografije

Kompanija Volkswagen nastavlja testiranje svog velikoprostornog modela Sharan nove generacije. Aktuelna generacija na tržištu je predstavljena 1995. godine, a naslednik će biti predstavljen na sajmu automobila u Ženevi, 2011. godine. Špijuni su u visokim Alpima "uhvatili" test primerak...
Subaru Hybrid Tourer Concept

Subaru Hybrid Tourer Concept

Japanska kompanija Subaru, za nekoliko dana će rezultat višegodišnjeg razvija u oblasti alternativnog pogona. Svoj novi model, Hybrid Tourer Concept, Subaru će predstaviti na domaćem sajmu automobila u Tokiju...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje