AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

BSS i EKO na Svetskom prvenstvu u Švajcarskoj

BSS i EKO na Svetskom prvenstvu u Švajcarskoj

Bickilistički savez Srbije organizovao je u utorak 22. septembra u 12 časova u „Sport kafeu“ konferenciju za medije na kojoj je predstavljena reprezentacija Srbije za Šampionat sveta u švajcarskom gradu Mendrisio od 24. do 26. septembra (elita i vozači do 23 godine, drum i hronometar)...
GM Indija i Reva najavili partnerstvo u proizvodnji električnih automobila

GM Indija i Reva najavili partnerstvo u proizvodnji električnih automobila

General Motors Indija i Reva Electric Car Company najavili su danas u New Delhiju potpisivanje ugovora o saradnji na razvoju električnih automobile za indijsko tržište. GM Indija i Reva će razvijati platforme, tehnologiju i napredne sisteme kontrole električnih vozila. Cilj im je da na tržištu stvore i ponude cenovno pristupačan mali automobil za indijske kupce...
Video: SEAT Ibiza Concept IBZ

Video: SEAT Ibiza Concept IBZ

Španska kompanija Seat na sajmu automobila u Frankfurtu prikazala je novi koncept, koji najavljuje izgled nove karoserijske verzije, Seat Ibiza ST. Šef za dizajn u Seat-u, Luc Donckerwolke, ovoga puta morao je novom modelu podariti više praktičnosti...
Priznanje za Hondu FCX Clarity

Priznanje za Hondu FCX Clarity

Na Grouv simpozijumu o gorivim ćelijama (Grove Fuel Cell Symposium), Honda je dobila prestižnu medalju kao priznanje za njeno FCX Clarity vozilo sa pogonom na vodonične gorive ćelije. FCX Clarity je praktičan automobil u koji se, sa svojim prtljagom, može udobno smestiti četvoro ljudi...
Tri nove usluge u Toyota Centru Beograd

Tri nove usluge u Toyota Centru Beograd

U Toyota Centru Beograd na Zrenjaninskom putu 26, u ponudi su nove usluge namenjene što boljoj i kvalitetnijoj usluzi servisa i postizanju što većeg zadovoljstva korisnika Toyota vozila. Toyota „shuttle” je usluga besplatnog lokalnog prevoza za korisnike servisa...
Vitro Group proslavio 90 godina Citroen-a

Vitro Group proslavio 90 godina Citroen-a

Sinoć, 22.septembra 2009. Godine u salonu Citroёn Vitro Group, proslavljen je 90-ti rođendan brenda CITROËN i 30 godina od početka snimanja filma NACIONALNA KLASA. Goste su pozdravili generalni direktor Vitro Group-a g-din Dragoljub Lekić, direktor marketinga Vitro Group-a g-din Vojislav Lekić. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK...
Dacia i Pevec

Dacia i Pevec

Inspirisana velikim interesovanjem za Dacia vozila i u saradnji sa Robnom kućom Pevec, organizovana je prezentacija Dacia dostavnog programa, takmičenje, nagrade, jednom rečju groznica subotnjeg prepodneva...
Opel proširuje svoju evropsku solarnu inicijativu

Opel proširuje svoju evropsku solarnu inicijativu

Opel proširuje svoju inicijativu promovisanja obnovljivih izvora energije gradeći solarne minielektrane na krovu svojih fabrika u Rüsselsheimu i Kaiserslauternu. Zajedno sa partnerima, kompanijama Tauber-Solar i SOLON SE, Opel će iskoristiti ukupno 13 megavata Sunčeve energije...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje