AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Tokyo Motor Show:  Toyota izlaže tri koncept vozila i novi F1 bolid

Tokyo Motor Show: Toyota izlaže tri koncept vozila i novi F1 bolid

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) objavila je da će tri koncept vozila i TF109 F1 trkački automobil obeležiti izložbu Toyota brenda na četrdeset prvom salonu automobila u Tokiju. Salon će biti otvoren za javnost od 24.oktobra do 4.novembra u Makuhari Messe, u gradu Makuhari, Chiba Prefektura...
Subaru Coupe - prve skice

Subaru Coupe - prve skice

Zahvaljujući uspešnoj saradnji japanskih kompanija Subaru i Toyota, proizvođač Subaru je u prilici da na zajedničkoj platformi predstavi atraktivan kupe model. Zahvaljujući britanskom magazinu Autocar, pred nama su prve skice Subaruovog kupe modela...
Car of the Year 2010: nominovano 33 modela

Car of the Year 2010: nominovano 33 modela

Konačan broj novih modela, koji će učestvovati u izboru za "Car of the Year 2010" je 33. Svaki od 33 nominovana je novi model, koji je u 2009. godini počeo da se prodaje na najmanje pet evropskih tržišta...
Mio Moov S700 osvojio iF nagradu za dizajn Kina 2009

Mio Moov S700 osvojio iF nagradu za dizajn Kina 2009

Mio, vodeći svetski proizvođač GPS uređaja s ponosom objavljuje da je nagrađen sa iF nagradom za dizajn Kina 2009 za auto navigaciju Moov S700. iF nagrada za dizajn Kina se dodeljuje od 2003 godine i jedna je od najpoznatijih i najpopularnijih dizajnerskih priznanja u velikom delu Kine...
LF Auto Centar - Novi servis za Nissan

LF Auto Centar - Novi servis za Nissan

Dugogodišnji ovlašćeni diler Nissana, beogradski LF Auto Centar, i zvanično je otvorio jedan od najsavremenijih servisa za vozila ove marke. Objekat veličine 650 kvadratnih metara, sagrađen sopstvenim sredstvima, projektovan je u Nissanu, pa shodno tome ispunjava sve propisane standarde ovog proizvođača...
Sajamski popusti za Peugeot automobile već od početka oktobra

Sajamski popusti za Peugeot automobile već od početka oktobra

Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot proizvoda, gotovo mesec dana pre početka Sajma automobila u Novom Sadu, počela je specijalnu akciju prodaje automobila sa znakom lava sa atraktivnim popustima. Popusti će važiti u svim prodajnim salonima kompanije Verano Motors i kod ovlašćenih dilera i pre početka sajamske manifestacije, koja se održava od 27. oktobra do 1. novembra...
Opel Vivaro Van pobedio na maratonu štedljive vožnje

Opel Vivaro Van pobedio na maratonu štedljive vožnje

Model Vivaro Van osvojio je titulu “Šampion ekonomične vožnje za 2009.”, u kategoriji LCV (laka komercijalna vozila) britanskog magazina Fleetworld. Vivaro Vauxhall koji je učestvovao u maratonu tehnički je identičan Opel Vivaru u Evropi...
Alfa Romeo 169: prve ilustracije

Alfa Romeo 169: prve ilustracije

O novoj limuzini italijanske kompanije Alfa Romeo govori se već duže vreme. Poznato je samo da se automobil nalazi u fazi testiranja, i da će se model na tržištu pojaviti za manje tri godine. Prvi renderi su pred nama...
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje