AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Sajam automobila u Nišu - Auto-moto Fest 2009

Sajam automobila u Nišu - Auto-moto Fest 2009

Veoma lepa vesti stiže za sve ljubitelje automobila u Srbiji, a posebno one iz Niša i okoline. Juče je otvoren prvi Sajam automobila, motora i prateće opreme "Auto-moto Fest 2009", koji se održava od 2. do 4. oktobra u hali Čair u Nišu...
Novi Kia Ceed stigao u Srbiju! Cene poznate

Novi Kia Ceed stigao u Srbiju! Cene poznate

KIA Motors Corporation nastavlja uspešan prodor na evropsko tržište. Nakon čak 5 premijera koje smo mogli da vidimo na Salonu automobila u Frankfurtu, neke od tih modela će vrlo brzo moći da voze i kupci u Srbiji. Kia Auto d.o.o. potrudio se da srpski kupci među prvima u Evropi imaju priliku da voze nove modele iz ceed game: pro_ceed, ceed i ceed_sw...
Volkswagen Golf VII na oficijalnom videu

Volkswagen Golf VII na oficijalnom videu

Da li se ovo može nazvati nepažnja, ili Volkswagenov lukavo isplaniran korak. Pred nama je snimak koji prikazuje za laika nezanimljiv tehnološki proces proizvodnje modela Volkswagen L1, ali i nekoliko scena sa pogledom na maketu sledeće generacije modela Golf...
Mazda na Sajmu automobila u Nišu

Mazda na Sajmu automobila u Nišu

Na ovogodišnjem Sajmu automobila u Nišu, Mazdin ovlašćeni diler iz Niša, Auto MG Commerce, predstavlja četiri modela: Mazdu2, Mazdu3 (sport i sedan verziju), Mazdu5 i Mazdu6. Svi modeli dostupni su po posebnim cenama definisanim u okviru jesenje kampanje: početna cena Mazde2 je sada 10.190 evra...
Video: Renault Twizy ZE Concept

Video: Renault Twizy ZE Concept

Kompanija Renault već je objavila svoje planove vezane za ubrzan razvoj elektromobila. Dokaz su i modeli koji su bili izloženi na nedavno završenom sajmu automobila u Frankfurtu, gde je predstavljen i koncept Renault Twizy Z.E. Pred nama je prvi video...
Toyo Vario  V2 - guma za sva četiri godišnja doba

Toyo Vario V2 - guma za sva četiri godišnja doba

Toyo tires je jedna od retkih kompanija koja proizvodi gume za sve vremenske uslove, takozvane “All season” pneumatike! Jedinstven dizajn gazne površine, sa specificnom šarom i tri uzdužna kanala za odvođenje vode, obezbeđuje sigurno upravljanje vozilom na suvim, mokrim i snegom prekrivenim površinama...
OMV - Milan Živadinović iz Niša dobio Volksvagen Golf VI

OMV - Milan Živadinović iz Niša dobio Volksvagen Golf VI

Na svečanosti uručenja nagrada na OMV benzinskoj stanici u Novom Beogradu, Nišlija Milan Živadinović je dobio glavnu nagradu automobil Volksvagen Golf VI, izvučen na završnom izvlačenju „Velike letnje OMV nagradne igre“. Četvrti Volksvagen Polo, glavna nagrada poslednjeg mesečnog izvlačenja pripao je Marjanu Stojkoviću iz Vranja. Obojici dobitnika je ključeve automobila uručio direktor prodaje u OMV Srbija, Karolj Lajko...
Međunarodna nagrada za projekat bezbednosti u saobraćaju

Međunarodna nagrada za projekat bezbednosti u saobraćaju

Svake godine oko 39.000 ljudi izgubi život u Evropi što je posledica sudara na putevima. Nedovoljno razvijena infrastruktura je i dalje važan uzrok saobraćajnih nesreća. Istraživanje bezbednosti na putevima pokazuje da je infrastruktura činilac koji tome doprinosi u jednom od tri smrtonosna nesrećna slučaja u Evropi...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje