AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !

Najmoćniji 4-cilindraš krasi asistencija kompresora i turbo punjača. Maksimalna snaga motora je 118 kW / 160 KS (pri 5,800 ob/min). Ova vrednost odgovara potencijalu atmosferskog motora zapremine 2,3 litra, ali je potrošnja manja za 20 %. Fabrika navodi da su preduzete sve preventivne mere, tako da je realizovan test dužine 300 000 kilometara, i sve je proteklo bez problema. Posebno značajana je specifična snaga motora: 1.4 lit. motor obezbeđuje 84.3 kW ili 114.3 KS po litru zapremine. Maks. obrtni moment od 240 Nm dostupan je već od niskih 1,500 ob/min. Sa najmoćnijim benzincem u okviru inicijalne ponude Golf VI stiže nakon samo 8 sekundi do 100 km/sat, dok je maksimalna brzina respektabilnih 220 km/sat.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

U poređenju sa prethodnikom sa 170 KS, novi TSI ima poboljšanu cirkulaciju ulja i efikasniju pumpu za ulje, čime se redukuje habanje bregaste osovine i radilice. Kompresor, mehanički pokretan kaišem, uvećava obrtni momenat TSI agregata pri niskim obrtajima. Pri višim brzinama motora, turbopunjač sa "wastegate" kontrolom uskače u akciju i radi u paru sa kompresorom. Pri brzini motora od 3500 ob/min kompresor prepušta sav posao turbopunjaču. Sećate li se VW G turbo punjača u modelu G60 ? Nadaleko čuveni agregati po visokoj snazi, ali i nepouzdanosti. Naime, na starim G60 modelima, turbo punjač se morao menjati na svakih 70 000 kilometara. Međutim, to je prošlost. VW se jedno vreme odrekao tih motora. VW je novim modelom motora pokrenuo savremeni trend u autoindustriji, nazvan "downsizing", što znači smanjivanje.

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Manji motor podrazumeva manje delove, manju masu, manje inercijske sile, a stepen korisnog delovanja je viši, potrošnja manja. Sve ovo zvuči kao u bajci, međutim VW pokazuje kako je sve ovo moguće, a da motor ima i mnogo raspoložive snage. Naime, VW je po prvi put upotrebio kombinaciju mehaničkog kompresora i turba, koja obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage, već pri niskim obrtajima. Naime, u proizvodnji ovog agregata kao osnova je poslužio poznati 1.4 FSI benzinac, koji razvija 90 konjskih snaga. Na njega su dodatno postavljeni kompresor i turbo punjač. Razlika između kompresora i turbo punjača je što kompresor koristi snagu sa radilice motora, i tako pokreće lopatice koje pod pritiskom "teraju" vazduh u sistem, dok turbo punjač koristi vazduh iz izduvne grane. Prednost Golfa opremljenog 1.4 TSI motorom je što poseduje i jedno i drugo. Kod kretanja, mehanički kompresor ( koji ima prenosni odnos u odnosu na radilicu 5:1 ) osigurava dovoljno pritiska dok se ne zavrti turbina, pa se na taj način eliminiše fenomen "turbo rupe", koja postoji kod svih turbo agregata. Kada motor dostigne 3000 o/min, elektromagnetna spojnica isključuje kompresor, kako bi se uštedelo gorivo. Istovremeno, klapna na usisnoj grani preusmerava vazduh koji ide direktno u turbo, a ne u kompresor. Automagazin.rs

Mercedes-Benz E Cabrio otkriven!

Mercedes-Benz E Cabrio otkriven!

Agencija evropskog zavoda za petante postala je "zlatna dolina" za pronalaženje skica automobila koji tek treba da budu predstavljeni javnosti. Mercedes-Benz registrovao je izgled novog kabriolet modela, razvijenog na platformi modela E Coupe...
Aston Martin ima novog direktora

Aston Martin ima novog direktora

Svaka automobilska kompanija se protiv krize bori na različite načine. Neke se za kupce bore širenjem game modela, neke svoje snage usmeravaju na razvoj ekoloških i ekonomičnijih modela. Aston Martin je odlučio da kombinuje ova dva pristupa, u čemu će mu pomoći novi direktor, Michael Van der Sande...
Ekskluzivno! Fiat 500 Alpine Demo Car stigao u Srbiju

Ekskluzivno! Fiat 500 Alpine Demo Car stigao u Srbiju

Zahvaljujući kompaniji Sky Car, zastupniku Alpine uređaja za automobile, imali smo priliku da isprobamo Fiat 500 Alpine Demo Car, pravu malu "multimedijalnu decibelsku bombu" na četiri točka. Alpine Fiat 500, koji u sebi ima opremu Alpine Electronicsa, uključujući i Alpine IVA-W505R Multimedia Station, mamio je poglede prolaznika na svakom koraku. Automobil će već od danas biti izložen u tržnom centru "Ušće". Fotografije možete pogledati klikom na LINK...
SAAB - jesen povoljnih cena

SAAB - jesen povoljnih cena

Novosadska auto kuća „MVM Motors“ i SAAB nastavljaju posebnu prodajnu akciju sa sniženim cenama najnovijih modela SAAB vozila koja će trajati do kraja Oktobra. U okviru ove prodajne akcije, koja će trajati do kraja oktobra, svim modelima će biti snižene cene...
Atlas servis - 24h pomoć na putu

Atlas servis - 24h pomoć na putu

Kompanija Atlas servis u zimu ulazi sa nekoliko zanimljivih ponuda, koje obezbeđuju bezbrižno i sigurno putovanje. Prvom u nizu promotivnih kampanja za predstojeću sezonu, ATLAS SERVIS se potrudio da vrhunsku 24h uslugu pomoći na svim putevima u Srbiji učini dostupnom svima...
Dacia i Pevec nastavljaju uspešnu saradnju

Dacia i Pevec nastavljaju uspešnu saradnju

Dacia vozila i Robna kuća Pevec nastavljaju organizaciju zanimljivog takmičenja u Robnoj kući Pevec, kao i prezentaciju Dacia dostavnog programa. Najzanimljivije fotografije, snimljene na jučerašnjem takmičenju, možete pogledati klikom na LINK...
OMV proširuje ponudu prvoklasnih mazivih masti

OMV proširuje ponudu prvoklasnih mazivih masti

OMV prednjači u unapređenju oblasti tradicionalno konzervativne linije proizvoda sa ponovnim lansiranjem „novog izgleda“ maziva u novembru ove godine. Restrukturisan asortiman visokokvalitetnih mazivih masti pod imenom OMV signum odražava pravu potražnju na tržištu za mazivom prilagođenog kvaliteta kako bi se obezbedile optimalne performanse...
Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje