AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...

Motori su podeljeni u osam zapreminskih klasa i u četiri posebne kategorije: najštedljiviji motor (Green Engine of the Year), najbolji snažni motor (Best Performance Engine), najbolji novi motor (Best New Engine 2008) i glavna kategorija, najbolji motor (International Engine of the Year 2008), koji se bira među pobednicima pojedinačnih zapreminskih klasa. Članovi žirija ocene su dodeljivali na osnovu svih saznanja o primenjenim tehnologijama i osobina motora. U svakoj kategoriji razlika između pet motora iznosi 25 bodova. Najveći broj bodova koji se može dodeliti jednom motoru iznosi 25, a nalmanje 1. International Engine of the Year 2009 – Motor godine 2009 Na prva dva mesta u apsolutnoj kategoriji pojavila su se dva osvedočena imena. motor VW 1.4 TSI EA111 potpomognut kompresorom i turbopunjačem konačno je prekinuo četvorogodišnju vladavinu BMW-a. Minheniski trolitarski šestocilindraš ovoga puta morao se zadovoljiti drugim mestom, na koje u BMW-u nisu navikli. Treće mesto pripalo je novom četvorocilindričnom TFSI agregatu, iz "kancelarije" Audija. Četvrti je četvorocilindrični dizelaš iz Mercedes-Benza, a slede osmocilindrični iz BMW-a M3, a na šestom mestu je osmocilindrični motor AMG. Motor godine 2009: 1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 354 boda 2. BMW 3,0 l DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) 350 3. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, VW Scirocco, Golf GTI, aj.) 220 4. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 203 5. BMW 4,0 l (M3) 203 6. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 114 7. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini John Cooper Works) 107 8. Toyota 1,0 l (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 74 Najbolji novi motor 2009. godine Trofej za najbolji novi motor 2009. godine odlazi u porsche. Šestocilindrični motor iz modela 911 Carrera S je ponosni član "kluba 300 km/h". Ali, snaga nije sve! I pored međugeneracijskog povećanja zapremine i maksimalne snage, došlo je do smanjivanjakombinovane potrošnje goriva za 15 %. Najviše treba zahvaliti sistemu direktnog ubrizgavanju goriva u cilindar, preuzetog od modela Porsche Cayenne. Najbolji novi motor 2009. godine 1. Porsche 3,8 l DI (911) 144 2. BMW 3,0 l diesel (330d, 730d, 530d, X3, X5) 122 3. BMW 4,4 l DI Turbo (750i, X6) 120 4. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK) 112 5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 107 5. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, VW Scirocco, Golf GTI, aj.) 107 Najštedljiviji motor godine 2009 Kategorija, u kojoj poslednjih godina vladaju hibridi, letos je pripala Volkswagenu. Glavni faktor, koji je kod novinara presudio, bile su brojke. Niska potrošnja goriva (6,2 L/100 km) Golfa sa motorom 1.4 TSI Twincharger fantastično je spojena sa dinamikom, koju drugoplasirana Honda (niža potrošnja goriva) nije uspela da najbolje kombinuje. Najštedljiviji motor 2009. godine 1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 205 2. Honda Hybrid 1,3 l (Insight Civic) 203 3. BMW Diesel 2,0 l Twin Turbo (123d) 147 4. BMW Diesel 3,0 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 133 5. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 115 6. Ford Hybrid 2,5 l (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan) 82 Najbolji visokosnažni motor 2009. godine Kralj kategorije, gde zapremina igra veoma važnu ulogu, ove godine postao je Mercedes-Benz. Njegov atmosferski osmovilindrični motor velike zapremine od 6,2 litra u sebi integriše godine iskustva na trkačkim stazama. Atmosferski motori i dalje žive! Najbolji visokosnažni motor 1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 109 2. BMW 5,0 l V10 (M5, M6) 90 3. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK) 90 4. Porsche 3,8 l (911 GT3) 78 5. BMW 4,0 l (M3) 78 6. Ferrari 6,0 l V12 (599 GTB) 77 Najbolji motor zapremine do 1000 cm3 Sa velikom raylikom opet je pobedila pogonska jedinica iz Toyote Aygo, Yarisa, Citroena C1, Peugeota 107 ili Toyote iQ. Masa od samo 67 kilograma i maksimalna snaga od 50 kW i moderna koncepcija obezbeđuju veoma nisku potrošnju goriva. Najbolji motor zapremine do 1000 cm3 1. Toyota 1,0 l (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 318 2. Smart Diesel 0,8 l (Smart Fortwo) 216 3. Mitsubishi 1,0 turbo (Smart Fortwo) 214 4. Opel 1,0 l Twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki Splash) 149 5. Mitsubishi 1,0 l (Smart Fortwo) 82 6. Kia 1,0 l (Picanto) 73 Najbolji motor zapremine od 1000 do 1400 cm3 Turbo motori VW 1.4 TSI i Fiat 1.4 Turbo i prošle godine osvojili su prva tri mesta. Dominacija prvog motora sa sufiksom Twincharger (opremljen i turbopunjačem i turbo kompresorom) nastavljena je i ove godine. Najbolji motor zapremine od 1000 do 1400 cm3 1. Volkswagen 1,4 l TSI Twincharger (Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 293 2. Volkswagen 1,4 l TSI Turbo (Golf, Golf Plus, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Passat, Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon, Altea, Škoda Superb) 154 3. Fiat 1,4 l Turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Grande Punto, Linea, Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito) 147 4. Honda Hybrid 1,3 l (Insight, Civic) 136 5. BMW-PSA 1,4 l stop/start (Mini One, One Clubman) 83 6. Fiat-GM Diesel 1,25 l (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Grande Punto, Qubo, Linea, Doblo. Musa, Lancia Ypsilon, Opel Agila/Suzuki Splash, Opel Meriva, Tigra, Combo, Corsa, Astra, Suzuki Ignis) 7 Najbolji motor zapremine od 1400 do 1800 cm3 Četvorocilindrični 1,6 Turbo, plod zajedničkog razvoja BMW-a i PSA grupacije svoj kvalitet pokazao je i u MINI modelima i kod modela Peugeota. Prošlogodičnji drugoplasirani motor 1.8 TFSI ove godine završio je na trećoj poziciji, dok je na drugom mestu završio Toyotin 1,8, iz modela Toyota Prius. Najbolji motor zapremine od 1400 do 1800 cm3 1. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini John Cooper Works) 253 2. Toyota Hybrid 1,8 l (Prius) 198 3. Audi 1,8 l TFSI (Audi A4, A3, A5, TT, Seat León, Altea, Toledo, Skoda Octavia, Superb, VW Passat) 184 4. Mercedes-Benz 1,8 l turbo (BlueEfficiency E-Class) 135 5. Opel 1,6 l turbo (Corsa, Astra, Insignia) 59 6. Fiat Diesel 1,6 l JTD (Alfa Romeo Mito, Fiat Bravo, Lancia Delta 56 Najbolji motor zapremine od 1800 do 2000 cm3 Pobednik ove kategorije je naslednik najuspešnijeg motora u istoriji ove ankete. Turbo motor 2.0 TSI pobedio je u svojoj kategoriji četiri puta, a i ove godine završio je na podijumu. Ipak, pobedu je odnso moderniji motor, koji pogoni nekoliko modela marke Audi, Volkswagen i SEAT. Motor je iste zapremine (1984 cm3) ima sistem za varijabilno vreme otvaranja ventila, ali i varijabilan hod ventila, Audi Valveshift. Promenjivo upravlanje izduvnih ventila obezbeđuje dalje unapređenje efikasnosti. Potpuno nove su i brizgaljke sa šest rupa, čiji radni pritisak iznosi 150 bara. Motor poseduje mali međuhladnjak i pumpu za ulje. Najbolji motor zapremine od 1800 do 2000 cm3 1. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI) 220 2. BMW Diesel 2,0 l Twin Turbo (123d) 190 3. Audi 2,0 l TFSI (Audi A4, A5,VW Scirocco, Golf GTI, aj.) 98 4. Mercedes-Benz 1,8 l BlueEfficiency (E-Class) 96 5. Honda 2,0 (S2000) 92 6. Subaru Diesel 2,0 l (Impreza, Outlook, Forester) Najbolji motor zapremine od 2000 do 2500 cm3 Kategoriju do 2,5 litra osvaja novi dizelski 4-cilindrični Mercedes-Benz motor, koji pokreće C i E klasu. NJegov najveći konkurent ove godine bio je motor iz Audija TT RS. Najbolji motor zapremine od 2000 do 2500 cm3 1. Mercedes-Benz 2,1 l diesel (BlueEfficiency C + E) 225 2. Audi 2,5 l Turbo (Audi TT RS) 180 3. Subaru 2,5 l Turbo (Forester, Impreza, Legacy) 144 4. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 l (C5, C6, C8, 407, 607, 807, C-Crosser, Freelander, Outlander, aj.) 131 5. BMW 2,5 l DI (Z4) 121 6. Honda 2,4 l (Element, CR-V, Edix, Elysion, Odyssey, Accord/Acura TSX, Accord USA) 84 Najbolji motor zapremine od 2500 do 3000 cm3 Isto kao i prošle godine, među "trolitrašima" dupla pobeda, koju osvaja turbo motor iz BMW-a. Najbolji motor zapremine od 2500 do 3000 cm3 1. BMW 3,0 l DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) 345 2. BMW Diesel 3,0 l Twin Turbo (335d, 535d, 635d, X3, X5, X6) 250 3. Audi 3,0 l DI Supercharged (S4) 125 4. Porsche 2,9 l DI (Boxster, Cayman) 103 5. Audi/VW Diesel 3,0 l V6 (A4, A5, A6, A6 allroad, A8, Q7, Touareg, Phaeton, Cayenne) 88 6. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3,0 l (XF) 83 Najbolji motor zapremine od 3000 do 4000 cm3 1. BMW 4,0 l V8 (M3) 319 2. Porsche 3,8 l DI (911) 156 3. Porsche 3,8 l (GT3) 148 4. Nissan 3,8 l Turbo (GT-R) 130 5. Porsche 3,4 l (Boxster, Cayman S) 83 6. Toyota Hybrid 3,5 l V6 (Lexus GS450h, RX, Toyota Crown) 70 Najbolji motor zapremine iznad 4000 cm3 1. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) 162 2. BMW 5,0 l V10 (M5, M6) 133 3. Jaguar 5,0 l V8 Supercharged (XF, XK) 120 4. BMW 4,4 l DI Turbo (750i, X6) 114 5. Cadillac 6,2 l V8 Supercharged (CTS-V) 70 6. Lexus Hybrid 5,0 l V8 (LS600h) 62 Automagazin.rs

GM Indija i Reva najavili partnerstvo u proizvodnji električnih automobila

GM Indija i Reva najavili partnerstvo u proizvodnji električnih automobila

General Motors Indija i Reva Electric Car Company najavili su danas u New Delhiju potpisivanje ugovora o saradnji na razvoju električnih automobile za indijsko tržište. GM Indija i Reva će razvijati platforme, tehnologiju i napredne sisteme kontrole električnih vozila. Cilj im je da na tržištu stvore i ponude cenovno pristupačan mali automobil za indijske kupce...
Video: SEAT Ibiza Concept IBZ

Video: SEAT Ibiza Concept IBZ

Španska kompanija Seat na sajmu automobila u Frankfurtu prikazala je novi koncept, koji najavljuje izgled nove karoserijske verzije, Seat Ibiza ST. Šef za dizajn u Seat-u, Luc Donckerwolke, ovoga puta morao je novom modelu podariti više praktičnosti...
Priznanje za Hondu FCX Clarity

Priznanje za Hondu FCX Clarity

Na Grouv simpozijumu o gorivim ćelijama (Grove Fuel Cell Symposium), Honda je dobila prestižnu medalju kao priznanje za njeno FCX Clarity vozilo sa pogonom na vodonične gorive ćelije. FCX Clarity je praktičan automobil u koji se, sa svojim prtljagom, može udobno smestiti četvoro ljudi...
Tri nove usluge u Toyota Centru Beograd

Tri nove usluge u Toyota Centru Beograd

U Toyota Centru Beograd na Zrenjaninskom putu 26, u ponudi su nove usluge namenjene što boljoj i kvalitetnijoj usluzi servisa i postizanju što većeg zadovoljstva korisnika Toyota vozila. Toyota „shuttle” je usluga besplatnog lokalnog prevoza za korisnike servisa...
Vitro Group proslavio 90 godina Citroen-a

Vitro Group proslavio 90 godina Citroen-a

Sinoć, 22.septembra 2009. Godine u salonu Citroёn Vitro Group, proslavljen je 90-ti rođendan brenda CITROËN i 30 godina od početka snimanja filma NACIONALNA KLASA. Goste su pozdravili generalni direktor Vitro Group-a g-din Dragoljub Lekić, direktor marketinga Vitro Group-a g-din Vojislav Lekić. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji, ili klikom na LINK...
Dacia i Pevec

Dacia i Pevec

Inspirisana velikim interesovanjem za Dacia vozila i u saradnji sa Robnom kućom Pevec, organizovana je prezentacija Dacia dostavnog programa, takmičenje, nagrade, jednom rečju groznica subotnjeg prepodneva...
Opel proširuje svoju evropsku solarnu inicijativu

Opel proširuje svoju evropsku solarnu inicijativu

Opel proširuje svoju inicijativu promovisanja obnovljivih izvora energije gradeći solarne minielektrane na krovu svojih fabrika u Rüsselsheimu i Kaiserslauternu. Zajedno sa partnerima, kompanijama Tauber-Solar i SOLON SE, Opel će iskoristiti ukupno 13 megavata Sunčeve energije...
Euro Sumar - Redizajnirani Suzuki SX4 po staroj ceni

Euro Sumar - Redizajnirani Suzuki SX4 po staroj ceni

Beogradski Euro Sumar, uvoznik Suzuki automobila za tržište Srbije, ponudio je kupcima redizajnirani model SX4 opremljen novim motorom koji ispunjava Euro 5 normative. Osim toga što ima smanjenu emisiju štetnih materija u izduvnim gasovima, snaga motora koji se ugrađuje u osnovni model SX4 1.5 GLX VVT 2WD povećana je sa 100 na 111 “konja”, dok motori 1.6 VVT i 2.0 DDiS imaju 120, odnosno 135 KS...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje