Opel u Frankfurtu

Predstavljanjem nove Astre na ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu (17. – 27. septembra) Opel će ponuditi novu paletu superefikasnih motora sa izuzetno malom potrošnjom goriva u kompaktnoj klasi. Sa Amperom, koja takođe stiže u Frankfurt, Opel se ponovno dokazuje kao pionir u ekološko prihvatljivoj mobilnosti...
Nova Astra, deseta generacija ovog Opelovog kompaktnog bestselera, će se naći na tržištu kasnije ove godine sa kompletno novom ponudom od osam motora snage od 70 kW/95 KS do 132 kW/180 KS. To je pravi dokaz Opelove filozofije da nudi cenom pristupačnu, u praksi dokazanu efikasnost i istovremeno pruža iskustvo uživanja u vožnji. Nova Astra je i „narasla“ kako bi ponudila prostraniju unutrašnjost, a istovremeno je unapređena raznim inženjerskim intervencijama koje omogućuju uštedu goriva i bolje performanse. Astrina ponuda pogonskih sistema sa ručnim menjačima daje impresivne performanse, ukupno smanjenu potrošnju goriva i emisije ugljen-dioksida preko 12% u poređenju sa prethodnom generacijom. Prosečna potrošnja goriva četiri dizel motora snage od 70 kW/95 KS do 118 kW/160 KS, za koje se očekuje da će biti gotovo polovina prodatih novih Astri u Evropi neposredno nakon predstavljanja, iznosi svega 4,6 l/100 km. Prosečna potrošnja goriva benzinskih motora iznosi samo 6,1l/100 km. Nastavljajući Opelovu strategiju smanjenja zapremina motora, novi 1.4 turbo benzinski motor snage 103 kW/140 KS zamenjuje trenutnu 1.8-litarsku varijantu, omogućujući uštedu goriva od gotovo 18 odsto. „Naša strategija je ponuditi kompletnu liniju Astri sa ekonomičnim motorima po povoljnim cenama, za razliku od fokusiranja na jednu jedinu, izvanrednu, no istovremeno skupu verziju sa smanjenom emisijom ugljen-dioksida. Nastavljamo nuditi stvarno smanjenje u potrošnji goriva, nastojeći da i dalje pružimo pravo iskustvo uživanja u vožnji“, rekao je Carl-Peter Forster, predsednik Opelovog Nadzornog odbora.

Nova Opel Astra: optimizirana snaga i efikasnost Ponuda pogonskih sistema obuhvata dosta snažne motore koje krasi niska potrošnja goriva i smanjena emisija ugljen-dioksida. Svi motori su u skladu sa emisijskim standardima Euro 5. Standardno dolaze sa šestostepenim ručnim menjačima – petostepenim na 1.4 i 1.6-litarskim benzinskim i 1.3-litarskim turbo dizel motorima. Šestostepeni automatski prenos dostupan je kao opcija sa 1.6, 1.4 turbo i 1.6 turbo benzinskim motorima, kao i sa 2.0 turbo dizel motorom. „Stalno unapređenje postojeće linije motora i smanjivanje zapremina, ključni su delovi našeg nastojanja da budemo još 'zeleniji'. Ponosni smo na dostignuća našeg inženjerskog tima tokom razvoja nove Opel Astre, koje su je učinile izvanrednom novinom u vrlo kompetitivnom segmentu“, rekao je Hans Demant, izvršni direktor Opela. Linija CDTI turbo dizel motora uključuje 1.3, 1.7 i 2.0-litarske varijante, sve common-rail sa višestrukim ubrizgavanjem goriva, snage od 70 kW/95 KS do 118 kW/160 KS. Svi motori su standardno opremljeni filterom za čestice čađi. Čak i 2.0 CDTI sa 110 kW/160 KS troši u proseku samo 4,9 l/100 km i ne emituje više od 129 g/km CO2. Prva generacija motora ecoFLEX sa emisijom ugljen-dioksida od samo 109 g/km i prosečnom potrošnjom goriva od samo 4,2 l/100 km biće dodata liniji motora nove Astre u proleće 2010 Od benzinskih motora tu su 1.4 i 1.6-litarski sa turbopunjačem, snage od 74 kW/100 KS do 132 kW/180 KS. Model sa početka ponude benzinskih motora, snage 74 kW/100 KS, troši samo 4,2 l/100 km i ne emituje više od 129 g/km ugljen-dioksida. Ovo ga čini najekonomičnijim benzinskim motorom u kompaktnom segmentu na tržištu. U skladu sa Opelovom strategijom smanjenja emisije ugljen-dioksida preko smanjenja zapremine motora, liniju će upotpuniti i potpuno novi 1.4-litarski turbo motor, snage priličnih 103 kW/140 KS i sa obrtnim momentom od 200 Nm između 1.850 i 4.900 obrtaja u minuti. Ovaj će motor zameniti 1.8-litarski model (140 KS/175 Nm) iz trenutne ponude jer ima sličnu snagu, ali 15% veći obrtni momenat, uz izuzetno malu potrošnju goriva od 5,9 l/100 km, što predstavlja gotovo 18-topostotno poboljšanje.

Opel Ampera: potencijalno nulta emisija ugljen-dioksida uz korišćenje tehnologije Voltec Dokazujući Opelovu vodeću poziciju u elektrifikaciji automobila, revolucionarna Opel Ampera - pravi porodični četvorosed, doneće električni pogon bez štetnih emisija i bez ograničenja u dometu. Za razliku od uobičajenih električnih automobila, Ampera je pogodna za vožnju na bilo kojim udaljenostima u bilo koje vreme. Ovaj četvorosed sa pet vrata koristi revolucionarnu tehnologiju električnog pogona zvanu Voltec koja funkcioniše drugačije od ostalih naprednih pogonskih sistema. Opel Ampera je električno vozilo sa produženim dometom (extended-range electric vehicle, E-REV) koje koristi struju kao svoj primarni izvor energije, a benzin kao sekundarni izvor koji služi za proizvodnju električne energije. Amperine točkove u svakom trenutku i pri svim brzinama pokreće struja. Pri putovanjima do 60 kilometara (MVEG), pokreće je isključivo struja iz 16-kilovatsatne litijum-jonske baterije i pritom uopšte ne proizvodi ugljen-dioksid. Kada je baterija gotovo ispražnjena, struja iz generatora produžuje Amperin domet na više od 500 km. Ampera se može puniti preko bilo koje kućne utičnice od 220 V. Najavljeno je da će se ovo Opelovo električno vozilo sa produženim dometom početi proizvoditi krajem 2011. godine. Opel PR