Opel Insignia OPC: strastvena vožnja začinjena vrhunskom tehnologijom
Dinamična i strastvena vožnja dobila je u Opelu novo ime: Insignia OPC. Njen turbobenzinski motor sa 239 kW/325 KS i velikih 435 Nm okretnog momenta čine je Opelovim najsnažnijim automobilom na tržištu. Ova limuzina visokih performansi dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (s ograničenjem) i ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 6 sekundi...
Obeležavajući desetu godinu postojanja svoje uspešne linije OPC, Opel je opremio Insigniju sa puno visoke tehnologije. To je prva OPC varijanta serijski opremljena pogonom 4x4 i električnom blokadom zadnjeg diferencijala. Njegov sistem vešanja FlexRide posebno je prilagođen kako bi vozačima OPC-a pružio što aktivnije iskustvo vožnje. Prednja sedišta Recaro sa četvorostrukom potporom karlice i produženom delom za sedenje prva su sedišta visokih performansi u klasi, koja su dobila cenjeni sertifikat izvrsnosti od nezavisnih stručnjaka u području ortopedije, okupljenih pod imenom Aktion Gesunder Rücken (Akcija za zdrava leđa). Automobil izgleda sasvim u skladu sa svojim performansama - sa otvorima za vazduh na prednjem braniku u obliku tigrovog zuba, integrisanim zadnjim spojlerom i posebno dizajniranim 19-colnim OPC točkovima. Satenska hromirana završna obrada i dojmljiva dvostruka izduvna cev integrisana u zadnji branik dodatno povećava privlačnost ovog automobila.
Dizajneri su u unutrašnjosti stvorili sportski ambijent i to zahvaljujući tamnim detaljima, jedinstvenim Recaro prednjim sedištima, posebnom menjaču i upravljaču kakav se viđa kod sportskih automobila. Tabla s instrumentima svetli crveno kada vozač u sistemu FlexRide odabere način OPC, prebacujući automobil u njegov najsportskiji način rada. „Dok verzija ecoFLEX pokazuje našu predanost kvalitetnim i ekološki prihvatljivim automobilima, OPC donosi ukus adrenalina u Insignijinu porodicu, kao egzotičan začin u temperamentnoj, sportskoj vožnji“, rekao je Hans Demant, direktor kompanije Adam Opel. „Insignija otvara vrata nove generacije OPC automobila, nudeći dokazanu snagu, rafiniranu efikasnost i puno, puno zabave.“
Šasija: sportska i sigurna vožnja, ali i udobnost Prvi put jedan OPC model dolazi opremljen prilagodljivim pogonom 4x4, sa elektroničkom blokadom zadnjeg diferencijala (eLSD). Elektronički sistem za upravljanje pogonom u svakom trenutku omogućava optimalnu raspodelu snage na točkovima, zavisno o prianjanju, prema sportskoj filozofiji OPC modela. Elektroničkim sistem FlexRide prilagođuje vešanje i ostale funkcije vožnje željama vozača. Vozači mogu izabrati program Standard. Sa performansama prilagođenim svakodnevnoj vožnji, ili poseban način rada Sport, kad se vešanje ukruti radi smanjenja naginjanja karoserije i povećanja agilnosti. Kada se odabere način vožnje OPC, automobil ulazi u novu dimenziju: upravljanje postaje direktnije, papučica gasa dobija brži odziv, a postavke šasije pripremaju se za vrhunske performanse. Instrumenti poprimaju crveno pozadinsko osvjetljenje. Nova konstrukcija prednjeg vešanja High Performanse Strut (HiPerStrut) značajno je unapređenje klasične McPhersonove koncepcije pa je posebno prilagođena sportskom pogonskom sistemu 4x4 i karakteru vožnje. Omogućava najbolju stabilnost i osećaj kontrole automobila, bez negativnog uticaja pogonskog momenta na upravljivost. To je izuzetno važno za vozna svojstva i preciznost upravljanja kod sportske vožnje, jer omogućava potpunu sigurnost i kontrolu Insignije OPC, uz povećanje brzine ulaska i izlaska iz krivine i veći užitak vožnje.
Insignija OPC je opremljena sportskim Brembo kočnicama, sa perforiranim prednjim diskovima prečnika 355 mm, četvoroklipnim čeljustima i visokoučinkovitim kočnim pločicama. Nakon intenzivnog testiranja na brzim putevima i test stazi Nürburgring Nordschleife, inžinjeri Opel Performance Centera u Rüsselsheimu odabrali su gume Pirelli P Zero 245/40, na 19-colnim aliminijumskim felnama. Moguće je naručiti i 20-guma 255/35 na 20-colnim felnama. Najsnažniji produkcijski motor u Opelovoj istoriji Insignia OPC postiže najveću brzinu od 250 km/h (elektronički ograničenu) i ubrzava do 100 km/h u samo 6 sekundi. I elastičnost je fascinantna: u samo 7,1 sekundu ubrzava od 80 na 100 km/h u petom stepenu prenosa. OPC verzija 2.8 V6 Turbo motora snage 239 kW/325 KS daje maksimum zahvaljujući specifičnoj kalibraciji sistema za upravljanje motorom, pritiskom prednabijanja od 0,9 bara i prerađenim izduvnim sistemom sa značajno smanjenim protivpritiskom. Izduvni sistem koji su razvili stručnjaci kompanije Remus izrađen je od nerđajućeg čelika te je 20 posto lakši od standardnog. Kako je zvuk vrlo važan za utisak koji ostavlja motor, Opelovi inžinjeri su za akustiku razvili nove srednje i zadnje prigušivače. High-tech 2.8 V6 Turbo motor dolazi sa šestostepenim ručnim menjačem. Kako bi se dostigle optimalne performanse, završni prenos je skraćen sa 3,76 na 3,90:1, u odnosu na standardne verzije V6 Turbo Sport i Cosmo.
Opel PR