Novi Volkswagen Polo sa troja vrata - prve zvanične fotografije

Trovratna verzija pete generacije modela Volkswagen Polo imaće svetsku premijeru na IAA u Frankfurtu. Nemačka kompanija počastila nas je serijom fotografija i fabričkih informacija o novom VW Polu sa troja vrata...
Volkswagen nikada nije krio da od Pola želi da napravi legendu, kao što mu je uspelo sa modelom Golf. Nova generacija ima sve predispozicije da joj to i uspe. Već na prvi pogled uočavamo oštrije dizajnerske linije, koje su delo koncernovog šefdizajunera, Walter de Silve. Prema njegovim rečima, novi Polo sa troja vrata bliži se njegovoj filozofiji "bella automobile" koju karakteriše idealna proporcija automobila sa minimalnim prevesima karoserije.

Kako prednji, tako i zadnji deo trovratne verzije, od verzije sa pet vrata, koja je predstavljena u Ženevi, uopšte se ne razlikuje. Najmarkantnije izmene vidljive su na oku automobila, jer automobil ima par izduženih bočnih vrata i masivan zadnji stub. B stub je praktično ceo pokriven, a automobil izgleda mnogo više sportski u odnosu na verziju sa pet vrata. Dužina automobila iznosi 3.970 mm, širina 1.682 mm, a visina 1.485. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 280 litara, a po sklapanju zadnjih sedišta raste na 952 litra.

Pogonski agregati su isti kao kod verzije sa pet vrata. U početku će u ponudi biti šest agregata u rasponu snage od 60 do 105 konjskih snaga. Ponuda benzinskih motora počinje 3-cilindričnim 1,2 litra zapremine (44 i 51 kW), a nastavlja se 4-cilindričnim motorom zapremine 1,4L, koji razvija 63 kW. Novi turbodizeli 1,6 TDI sa ubrizgavanjem Common-Rail sa filterom štetnih čestica mere snagu od 55, 66 i 77 kW. Uz najsnažniji benzinski motor i snažnije dizel verzije, uz doplatu se može dobiti sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom. Kasnije će na tržište stići i benzinski 1.2 TSI, snage 77 kW, a ponudu dizel motora sledeće godine dopuniće 1.2 TDI motor, snage 55 kW, u varijanti BlueMotion.

Prodaja pete generacije modela Polo startuje odmah nakom IAA u Frankfurtu, koji se održava od 17. do 27. septembra. U ponudi će biti tri bazna nivoa opreme: osnovni "Trendline", srednji nivo "Comfortline" i top verzija "Highline". Vozač i putnici uživaće u novim i kvalitetnijim materijalima, ali i novim opcijama. Nov je i radio i navigacioni sistem, a u novi Polo integrisan je i "hands-free" sistem.

Već u standardnoj opremi, novi Volkswagen Polo opremljen je elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), kao i korisnim Hill Hold Control sistemom, koji na uzbrdicama sprečava kretanje automobila unazad. Tu su i ostali detalji koji bezbednost novog Pola dižu na viši nivo - od zatezača bezbednosnih pojaseva, upozoravajućih indikatora za njihovo nekorišćenje, do pripreme za sigurno sedište za decu. Volkswagen navodi da je puno urađeno i na povećanju krutosti karoserije, pa novi model beleži za 50 % veću čvrstoću karoserije kod čeonih sudara, dok je kod bočnog udara čvrstina povećana za 20 procenata. Preosečna masa novog Pola u odnosu na prethodnu generaciju smanjena je za 7,5 %. Automagazin.rs