Volvo C70 zvanično

Švedski Volvo na IAA u Frankfurtu predstaviće modernizovani kupe-kabriolet imena C70. Pored unapređenog dizajna, redizajnirani model može se pohvaliti i boljom opremom i širim spiskom bezbednosnih elemenata...
C70 sa osveženim izgledom biće predstavljen na istom mestu gde je i pre četiri godine predstavljen model druge generacije. Šta je novo? Na prvi pogled, najviše izmena uviđamo na prednjem delu automobila, koji je dobio nove svetlosne grupe, dizajnirane po uzoru na studijski model S60, predstavljen u Detroitu tekuće godine. Izmene je pretrpela i maska hladnjaka, kao i oba branika. U zadnje svetlosne grupe instalirane su LED diode, isto tipa kao kod SUV modela XC60. U neterijeru ne nalazimo radikalne izmene. Blago je izmenjena instrument tabla, sa novom grafikom obrtomera i brzinomera.

Koncept automobila ostao je nepromenjen: za tehiku sklopivog krova iskorišćen je sistem trodelnog tvrdog krova, što još jednom potvrđuje činjenicu da Volvo posebnu pažnju posvećuje bezbednosti putnika. I pored veoma krute karoserije, osnovni model opremljen je posebnim bezbednosnim šipkama, koje se aktiviraju u slučaju prevrtanja, a sistem se naziva ROPS (Rollover Protection System). Kada žiro senzori registruju trenutnu situaciju kao krajnje nebezbednu, sistem se automatski aktivira. S obzirom da je Volvov kabriolet opremljen zadnjim staklenim prozorom, tu je i poseban sistem koji u slučaju nezgode razbija staklo.

Volvo C70 opremljen je i posebnim vazdušnim zavesama u vratima, tzv. Inflatable curtain (IC), umesto klasičnih airbaga za glave putnika, čija instalacija u središnjem ramu nije bila moguća. Ne nedostaju ni bočni vazdušni jastuci, a sva četiri bezbednosna pojasa opremljena su predzatezačima. Krovom se upravlja elektronskim putem, odnosno elektromotorima, kojima pomaže hidraulična pumpa. Pritiskom na dugme se sušta ali i podiže krov automobila, a operacija traje pola minuta. Ukoliko je krov podignut, torziona krutost karoserije povećana je za 15 procenata.

Šta nalazimo pod haubom? Osnovu ponude činiće benzinski redni petocilindrični motor u verziji 2.4, snage 140 KS, čiji obrtni moment iznosi 220 Nm. Motor je uparen sa šestostepenim menjačem i prosečno troši 8,9 L/100 km. 30 KS više i 10 Nm viši obrtni moment ima verzija 2.4i, koja troši 0,1 L/100 km više goriva prosečno. Vrh palete benzinskih motora predstavlja petocilindrični motor, ali sa oznakom T5, koji je opremljen turbo punjačem. Agregat razvija 230 KS i 320 Nm, a može se pohvaliti konzumacijom goriva kao i osnovni 2,4.

I turbodizel motori pronašli su put do automobila ove kategorije. Volvo C70 nije izuzetak. U njemu pronalazimo 4-cilindrični motor 2,0D snage 100 kW (136 KS) i obrtnog momenta 320 Nm, koji beleži prosečnu potrošnju 6 L/100 km. Snažniju alternativu predstavlja petocilindrična verzija D5, zapremine 2,4 litra, koji razvija 132 kS (180 KS) i 400 Nm obrtnog momenta, ali i traži 0,6L nafte više.

Automagazin.rs