Honda Insight - 5 Euro NCAP zvezdica za bezbednost

Nova Honda Insight je ocenjena kao jedan od najbezbednijih automobila u Evropi prema rezultatima nezavisnog Euro NCAP testiranja, i tako postavila visok standard za sva hibridna vozila...

Euro NCAP šema rangira punu zaštitu putnika u slučaju frontalnog i bočnog sudara, udara u banderu i od pozadi, zaštitu dece, pešaka i pristupačnost pomoćnih sredstava vozaču. Honda Insight je nagrađena maksimalnoм ocenom, tj. sa 5 zvezdica. Nova šema rangiranja, uvedena februara 2009., kombinuje niz aspekata bezbednosnog ponašanja vozila: bezbednost odraslih (50%), dece (20%) i pešaka (20%), a rezultat opšte ocene uključuje i postojanje i pristupačnost uređaja koji povećavaju bezbednost (10%). Da bi se vozilo kvalifikovalo da po ovom poslednjem osnovu dobije bodove, uređaji koji povećavaju bezbednost (za Hondu to je VSA) moraju biti ugrađeni kao standardni u najmanje 85% modela.

Insight je najnovije u nizu Hondinih vozila koja su već osvojila visoke ocene na testovima bezbednosti. Od uvođenja nove šeme ocenjivanja Euro NCAP je već izvršio testiranje 3 druga Honda modela; Civic, Accord i Jazz. Svaki je od njih dobilo 5 zvezdica. Euro NCAP-ov novi način ocenjivanja potvrđuje posvećenost Honde sveukupnoj bezbednosti vozila i predstavlja dopunu i potvrdu Hondine već ustaljene prakse bezbednosnog testiranja vozila unutar same kompanije, kojim pokušava da unapredi bezbednost u realnim uslovima. Hondino postrojenje za testiranje vozila u pogonu u Točigi analizira uticaje nastale u sudaru između automobila različitih veličina i težina, a potom razvija rešenja kojima se ublažavaju posledice kako za putnike u vozilu tako i za pešake.

Bezbednost Honde Insight Kontrola stabilnosti vozila (Vehicle Stability Assist) VSA je projektovan da pomogne vozaču da zadrži kontrolu nad vozilom kod naglih skretanja, ubrzavanja i kod iznenadnih manevara time što kočenje kontrolisano i nezavisno primenjuje na bilo kom točku prema potrebi. Kočenje Kočnice sa samoventilirajućim diskovima od 14" napred i punim diskovima pozadi osiguravaju stabilnost na putu, dodatno unapređenu ABS sistemom protiv blokiranja točkova, EBD uređajem za preraspodelu sile kočenja i BA uređajem za pomoć pri kočenju (Brake Assist). ACE - Advanced Compatibility Engineering Razvijen u test-centru odeljenja za razvoj i istraživanja u Točigi, a pomoću „kreš testova“ između dva vozila, ACE™ predstavlja jako uporište Hondinih vrednih bezbednosnih garancija. ACE™ konstrukcija karoserije vozila je Hondin projekat kojim se uvećava zaštita putnika unutar vozila i kompatibilnost na udar kod svih čeonih sudara. ACE dizajn koristi mrežu međusobno povezanih elemenata konstrukcije koja dovodi do toga da se energija sudara preko njih disperzuje i što ravnomernije rasporedi unutar čitavog prednjeg dela vozila. Ovakvim naprednim manipulisanjem preraspodelom energije nastale u čeonom sudaru, uspešno se umanjuje intenzitet sile koja bi bila usmerena u pravcu dela za putnike, a pomaže i da se što ravnomernije rasporedi i sila koja se prenosi drugom vozilu koje učestvuje u istom sudaru. Zaštita pešaka Novi Insight takođe sadrži i brojne osobine nastale da bi se zaštitili pešaci. Istraživanja su pokazala da te mere mogu značajno da povećaju šanse pešaka da preživi u slučaju sudara sa vozilom u pokretu. U te mere su uključene i osovine brisača vetrobrana napravljene tako da se u slučaju sudara polome i otpadnu, montažne veze prednjih krila i šarke poklopca motora sposobne da apsorbuju energiju udarca, kao i prostor ispod poklopca motora koji ima mogućnost da po potrebi pretrpi veliku deformaciju. Vazdušni jastuci i sigurnosni pojasevi uz sedišta Na svim Hondinim modelima SRS Sistem za dodatno pridržavanje vozača i putnika i vazdušni jastuci napred i sa strane, imaju dodatnu podršku u vidu vazdušne zavese u čitavoj dužini kabine kojom se štite svi putnici u vozilu. Uz svako sedište postavljen je sigurnosni pojas pričvršćen u tri tačke sa ELR uređajem za povlačenje u vanrednoj situaciji (Emergency Locking Retractor), dok pojasevi uz prednja sedišta takođe imaju i dvostepeno EA (Energy Absorption) predzatezanje sa ograničenjem opterećenja. A kao dodatak na sve ovo, uz sedište pozadi, postoje i ISOFIX priključci koji obezbeđuju sigurnu ugradnju i postavljanje dečijeg sedišta. Aktivni nasloni za glavu Insight je takođe opremljen i aktivnim naslonima za glavu ugrađenim u naslone prednjih sedišta, koji umanjuju mogućnost povređivanja vrata u slučaju udarca od pozadi. Čim osobu, koja sedi u sedištu, silina udarca gurne unazad prema naslonu, kruta ploča unutar njega, preko veze sa naslonom za glavu utiče da se naslon izbaci na gore i prema napred i da pridrži glavu u njenom kretanju u nazad. Delta Automoto PR