AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Strategija daljeg razvoja automobila sa gorivim ćelijama

Strategija daljeg razvoja automobila sa gorivim ćelijama

Vodeći proizvođači automobila sa pogonom na gorive ćelije, Honda motor ko., Ltd., Dajmler AG, Ford motor kompanija, Dženeral motors korporacija/Opel, Hjundai motor kompanija, Kia motors korporacija, savez Renoa SA i Nisan motor korporacije i Tojota motor korporacija, izdali su zajedničku izjavu u vezi razvoja i nastupa na tržištu svojih automobila sa gorivim ćelijama, a u obliku „Pisma o namerama“...

Ove kompanije su izgradile značajan nivo znanja na planu tehnologije gorivih ćelija i njihovo potpisivanje ovog dokumenta predstavlja značajan iskorak u pravcu serijske proizvodnje ovakvih vozila, potpuno oslobođenih ispuštanja bilo kakvih štetnih sastojaka. Proizvođači automobila, potpisnici ovog dokumenta, uvereno predviđaju da će počev od 2015. pa na dalje u komercijalnu primenu ući značajan i sve veći broj vozila sa gorivim ćelijama. Namera im je da njihov broj bude reda veličine nekoliko stotina hiljada jedinica širom sveta. A pošto će svaki od pojedinačnih proizvođača u tome da primenjuje vlastitu proizvodnu i komercijalnu strategiju, rokove i planove, do komercijalizacije vozila sa gorivim ćelijama bi moglo doći i pre gore pomenute i za sad očekivane godine.

Strategija daljeg razvoja automobila sa gorivim ćelijama

Tokom poslednjih nekoliko godina drumski saobraćaj beleži neprekidan porast, pa se shodno tome očekuje i da broj registrovanih vozila poraste. Kao jedan od rezultata ovog trenda sve će jače biti naglašen i zahtev za povećanjem udela vozila sa niskom i nultom emisijom kao i povećanje odgovarajućih ciljanih vrednosti na planu redukcije sveukupne emisije CO2. Tokom protekle decenije nacionalne vlasti, proizvođači automobila kao i energetski sektor, su sve više i više pažnje posvećivali uvođenju vodonika kao goriva u drumskom transportu i kao prioritetne mogućnosti za postizanje nekoliko ciljeva postavljenih na planu menadžmenta i kontrole emisije štetnih sastojaka te redukcije ispuštanja ugljen-dioksida. Trenutno dostupni projekti u vezi sa kompanijama čija su sadašnja delatnost prodaja goriva ili koje su provajderi različitih komunalnih usluga i inženjeringa, prikazuju da je sasvim moguće postići tehnički zadovoljavajuće postupke oko proizvodnje, skladištenja, transporta i prostornog raspoređivanja efikasne opreme namenjene za korišćenje vodonika kao goriva.

Strategija daljeg razvoja automobila sa gorivim ćelijama

A da bi se obezbedio uspešan tržišni nastup vozila na pogon sa gorivim ćelijama, biće potrebno da se izgradi i čitava nova infrastruktura namenjena za korišćenje vodonika, a koja će biti i prostorno raspoređena sa zadovoljavajućom gustinom. Tu će mrežu biti neophodno podići već do 2015. godine, a ona bi trebalo da se širi počev od velikih gradskih centara, da potom koristi pravce glavnih saobraćajnih koridora pa da se otuda proširi tako da na kraju pokrije čitavu nacionalnu teritoriju. Potpisnici ovog pisma izražavaju svoju snažnu podršku nastojanjima da se obezbedi takva vodonična infrastruktura u Evropi, sa Nemačkom kao zemljom iz koje bi se započelo sa njenim regionalnim širenjem, uz istovremeno razvijanje slično koncipiranih prodora vodonične infrastrukture i na druga tržišta širom sveta, uključujući tu i SAD, Japan i Koreju kao njene buduće polazne tačke. Delta Automoto PR

Video: Volkswagen E-Up!

Video: Volkswagen E-Up!

Volkswagen E-Up! je trovratna verzija automobila iz porodice "New Small Family", čija proizvodnja bi trebala pčeti krajem sledeće godine. Novi mini automobil u početku će biti ponuđen kao petovratna verzija, zatim će uslediti microvan i kabriolet, a 2013. godine stiže i serijska verzija Volkswagenovog elektromobila...
Citroen akcija - PR(A)VA VEST

Citroen akcija - PR(A)VA VEST

Kompanija Vitro Group kao uvoznik i distributer vozila Citroën na tržištu Srbije i Crne Gore, od 15. septembra pa do kraja 2009 godine posebnim prodajnim uslovima i promotivnim aktivnostima obeležava 90-ti rođendan Citroëna. Ugao od 90 stepeni, tj, Prav ugao je asocijacija na 90 godina Citroëna. Samim tim, Vitro Group 15. kreće u promotivnu kampanju koja se naziva “Ponuda po PRAVIM uglom”...
Mercedes-Benz C - facelift za 2010. godinu

Mercedes-Benz C - facelift za 2010. godinu

Mercedes-Benz je tokom vikenda na internet plasirao prve fotografije modernizovanog modela C klasa. U novu godinu Mercedes-Benz C class ulazi sa stilističkim izmenama, koje će osvežiti izgled automobila, ali u isto vreme neće "uvrediti" sadašnje vlasnike aktuelnog modela, koji neće imati osećaj da je njihov "ljubimac" naglo ostario...
Video: Toyota Auris HSD Full Hybrid

Video: Toyota Auris HSD Full Hybrid

Pred nama je prvi video prvog evropskog mainstream "full hybrida" marke Toyota, koji će biti predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu, ali najpre kao koncept. Serijska proizvodnja je potvrđena, a prodaja počinje krajem sledeće godine...
Video: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir

Video: Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir

Italijanska kompanija Alfa Romeo na tržište će uvesti seriju novih pogonskih motora, koje će među prvima dobiti modela Alfa Romeo MiTo. Nova serija motora zasniva se na revolucionarnom metodu upravljanja ventilima, a razvila da je divizija Fiat Powertrain Technologies...
BMW M6 Competition

BMW M6 Competition

Ovog meseca automobilska industrija je veoma darežljiva prema najvećim automobilskim fanovima. Uskoro će na sajmu automobila u Frankfurtu biti predstavljena cela plejada novih modela i specijalnih limitiranih edicija. Među njima ne zaostaje ni nemački BMW, koji će predstaviti specijalnu ediciju razvijenu na bazi modela M6 Coupe...
AMG Experience 2025
Slika nedelje