Honda CR-V: modernizovan izgled i novi i-DTEC turbodizel motor

Honda predstavlja modernizovan izgled svog extravagantnog modela CR-V. Ali, odmah treba istaći da Honda nije napravila revoluciju u dizajnu, već je samo blago izmenila dizajnerske linije automobila, koji sada izgleda svežije i modernije...
Izmene su pretrpeli oba branika, koji mogu biti u potpunosti u boji automobila. Prednje svetlosne grupe ostale su potpuno iste, a izmene je pretrpela i maska hladnjaka, koja je sada obogaćena jednom horizontalnom lajsnom na centralnom delu. Horizantalne plastične komponente ispod, zamenila je rebrasta maska.

Felne od lake legure su prečnika 17 ili 18 inča, i sada se mogu pohvaliti potpuno novim dizajnom. I enterijer autombila minimalno je promenjen, i to u delu središnjem delu kokpita. Honda navodi da je unapređen kvalitet i izgled korišćenih materijala u izradi enterijera. Već u osnovnoj opremi nalaze se nasloni za ruke, kao i klimatizacija i grejanje spoljnih retrovizora. Viši stepen opreme uključuje tempomat, prtljažni prostor iz dva dela, dvozonsku klimatizaciju, parking senzore napred i pozadi, elektronski kontrolisane retrovizore, maglenke, grejana sedišta od Alcantare, kožni volan, USB konektor, iPod konektor... Najviši stepen opreme podrazumeva HID xenon farove sa automatskim prekidačem, kožnu unutrašnjost, panoramski krov, senzor za kišu, DVD navigacioni sistem sa premium audio sistemom, CD "magacinom" za 6 diskova i subwoofer. U ponudi su i nove boje automobila.
Tehnika? Turbodizel i-DTEC ispunjava Euro 5 ekološku normu, a poznat je iz novog Accorda. Motor će u ponudi zameniti stari i-CTDI motor. Iz iste zapremine od 2,2 litra, agregat razvija 150 konjskih snaga pri 4.000 o/min i obrtni moment od 350 Nm pri 2.000 o/min. Kao što možemo videti, snaga je povećana za 7 kW, a obrtni moment motora porastao je za 10 Nm. Pored standardnog manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosa, motor može biti uparen i sa petostepenim automatskim menjačem, koji je razvijen sopstvenim snagama Honde. Benzinski dvolitarski agregat ostaće bez većih promena. CR-V se prodaje i u Americi, ali sa benzinskim 2,4-litarskim benziskim motorom, koji sada nudi 134 umesto 124 kW.

Osveženi CR-V donosi i nekoliko unapređenja u oblasti bezbednosti, kao što je adaptivni tempomat ((Adaptive Cruise Control), koji je sposoban da usporava vozilo u zavisnosti od udaljenosti automobila ispred. Tu je i CMBS (Collision Mitigation Braking Ssytem), koji upozorava vozača na kritičnu situaciju, aktivira kočnicu i zateže bezbednosne pojaseve. Redizajnirana Honda CR-V za evropsko tržište proizvodiće se u britanskom Swindonu, odakle će biti plasirana u 60 zemalja. U salonima ćemo je videti u januaru sledeće godine. Automagazin.rs