Toyota Auris HSD Full Hybrid - U Frankfurtu kao koncept

Prvi evropski mainstream "full hybrid" marke Toyota biće predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu, ali najpre kao studija. Serijska proizvodnja u britanskom Burnastonu je već potvrđena, a prvi primerci u prodaju kreću u drugoj polovini 2010. godine...
Toyota Auris HSD Full Hybrid Concept je važan korak Toyote u strategiji uvođenja na evropsko tržište hibridne verzije za svaki model. Za deset godina Toyota Hybrid Synergy Drive mogao bi postati sastavni deo svakog Toyota automobil, koji će u ponudi biti kako sa konvencionalnim motorom, tako u kao tzv. full hybrid.

Hibridni Auris slediće decenijski uspeh modela Prius. Hatchback modeli niže srednje klase u Evropi su najtraženiji automobili, pa je instaliranje hibridne tehnologije u ovaj segment veoma logičan korak, na koji se Toyota među prvima odlučila. Za razliku od Priusa, hibridni Auris biće veoma blizak, odnosno identičan "normalnim" automobilima. Hibridni Auris spolja će se razlikovati samo po detaljima, kao što su minimalne izmene aerodinamike i plavi logo karakterističan za Hybrid Synergy Drive. Za bolje opstrujavanje vazduha brinu se modifikovani branici, za 20 mm niže oslanjanje, zatvoren pod automobila i specijalno razvijene 18-inčne felne. Rezultat je odličan koeficjent otpora vazduha od samo 0,28.

Razlike u unutrašnjosti su vidljive već na prvi pogled. Toyota je za enterijer izabrala plavu kožu "Gaucholino", dok ostatak enterijera ima belu boju. Volan ima izmenjen donji deo, koji je ravan, a grafika instrumenata je izrađena u plavoj boji, koja podseća da se "ispod odela" krije hibridni sistem. Energija potrebna za svetiljke instrument table dobija se iz solarnih ćelija na krovu automobila.

Detaljna specifikacija automobila još uvek nije poznata, ali nezvanično saznajemo da će hibridni sistem biti razvijen na bazi onog iz modela Prius. Osnova je benzinski 1,8-litarski motor, koji razvija 97 konjskih snaga. Cilj inženjera je da postignu ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 10 sekundi i emisiju CO2 manju od 100 g po pređenom kilometru. Očekuje se da će potrošnja goriva biti manja od 4 litra benzina na 100 pređenih kilometara, što je vrednost koju teško može postići najekonomičniji dizel hatchback model.
Isto kao kod modela Prius, vozač će moći da izabere tri režima vožnje: Eco, Power i EV. Kada je aktiviran EV mod, Auris HSD može na električnu energiju da pređe razdaljinu od 2 kilometra, pri brzini od 50 km/h, kada se aktivira benzinski motor. Automagazin.rs