Strategija daljeg razvoja automobila sa gorivim ćelijama

Vodeći proizvođači automobila sa pogonom na gorive ćelije, Honda motor ko., Ltd., Dajmler AG, Ford motor kompanija, Dženeral motors korporacija/Opel, Hjundai motor kompanija, Kia motors korporacija, savez Renoa SA i Nisan motor korporacije i Tojota motor korporacija, izdali su zajedničku izjavu u vezi razvoja i nastupa na tržištu svojih automobila sa gorivim ćelijama, a u obliku „Pisma o namerama“...
Ove kompanije su izgradile značajan nivo znanja na planu tehnologije gorivih ćelija i njihovo potpisivanje ovog dokumenta predstavlja značajan iskorak u pravcu serijske proizvodnje ovakvih vozila, potpuno oslobođenih ispuštanja bilo kakvih štetnih sastojaka. Proizvođači automobila, potpisnici ovog dokumenta, uvereno predviđaju da će počev od 2015. pa na dalje u komercijalnu primenu ući značajan i sve veći broj vozila sa gorivim ćelijama. Namera im je da njihov broj bude reda veličine nekoliko stotina hiljada jedinica širom sveta. A pošto će svaki od pojedinačnih proizvođača u tome da primenjuje vlastitu proizvodnu i komercijalnu strategiju, rokove i planove, do komercijalizacije vozila sa gorivim ćelijama bi moglo doći i pre gore pomenute i za sad očekivane godine.

Tokom poslednjih nekoliko godina drumski saobraćaj beleži neprekidan porast, pa se shodno tome očekuje i da broj registrovanih vozila poraste. Kao jedan od rezultata ovog trenda sve će jače biti naglašen i zahtev za povećanjem udela vozila sa niskom i nultom emisijom kao i povećanje odgovarajućih ciljanih vrednosti na planu redukcije sveukupne emisije CO2. Tokom protekle decenije nacionalne vlasti, proizvođači automobila kao i energetski sektor, su sve više i više pažnje posvećivali uvođenju vodonika kao goriva u drumskom transportu i kao prioritetne mogućnosti za postizanje nekoliko ciljeva postavljenih na planu menadžmenta i kontrole emisije štetnih sastojaka te redukcije ispuštanja ugljen-dioksida. Trenutno dostupni projekti u vezi sa kompanijama čija su sadašnja delatnost prodaja goriva ili koje su provajderi različitih komunalnih usluga i inženjeringa, prikazuju da je sasvim moguće postići tehnički zadovoljavajuće postupke oko proizvodnje, skladištenja, transporta i prostornog raspoređivanja efikasne opreme namenjene za korišćenje vodonika kao goriva.

A da bi se obezbedio uspešan tržišni nastup vozila na pogon sa gorivim ćelijama, biće potrebno da se izgradi i čitava nova infrastruktura namenjena za korišćenje vodonika, a koja će biti i prostorno raspoređena sa zadovoljavajućom gustinom. Tu će mrežu biti neophodno podići već do 2015. godine, a ona bi trebalo da se širi počev od velikih gradskih centara, da potom koristi pravce glavnih saobraćajnih koridora pa da se otuda proširi tako da na kraju pokrije čitavu nacionalnu teritoriju. Potpisnici ovog pisma izražavaju svoju snažnu podršku nastojanjima da se obezbedi takva vodonična infrastruktura u Evropi, sa Nemačkom kao zemljom iz koje bi se započelo sa njenim regionalnim širenjem, uz istovremeno razvijanje slično koncipiranih prodora vodonične infrastrukture i na druga tržišta širom sveta, uključujući tu i SAD, Japan i Koreju kao njene buduće polazne tačke. Delta Automoto PR