Najnovije vesti iz auto industrije
Veritas RS III - proizvodnja startovala
Objavljeno: 22.10.2009.
Još pre godinu dana, kompanija Vermot AG najavila je da radi na preporodu slavnog nemačkog brenda iz kasnih četrdesetih i pedesetih godina. Ekstremni sportista imena Veritas RS III već je počeo da se prodaje po ceni od 487 000 američkih dolara, a već ga je kupilo 8 ljudi!
Kompanija Vermot AG želi da izgradi brend na slavi marke Veritas, koja je osnovana 1948. godine. Firma se proslavila proizvodnjom uspešnih trkačkih i sportskih automobila, koji su koristili tehniku predratnog modela BMW 328. Sedište kompanije Veritas je u nemačkom mestu Grafschaft-Gelsdorf, ima samo 15 zaposlenih, koji superautomobil prave ručno. Karoseriija je izgrađena od ugljeničnih vlakana i smeštena je na cevasti ram automobila.
Prvi novi predstavnik imena Veritas je model RS III, koji isto kao i njegovi prethodnici, koristi tehiku BMW. Monstruozni roadster, čiji koncept sedišta je poznat pod imenom 1 + 1, biće proizveden u seriji od samo 30 primeraka. Zanimljivo je da je još pre početka proizvodnje, kompanija prodala 5 primeraka, klijentima iz Monaka, Australije, Velike Britanije, Španije i Švajcarske. Podsetimo, osnovna cena automobila iznosi 487 000 američkih dolara.

Veritas RS III će svojim vlasnicima priuštiti nesvakidašnji užitak za volanom, za šta najveću ulogu ima motor BMW, smešten u karbon-kevlarsku karoseriju. Prema poslednjim informacijama, automobil pokreće agregat "pozajmljen" iz modela BMW M5: deset cilindara zapremine 5 litara, koji razvija 507 KS pri 7750 o/min i obrtni moment od 520 Nm pri 6100 o/min. Kupci mogu birati šestostepeni manuelni menjač ili sedmostepeni automatizovani menjač sa mogućnošću sekvencijalne promene (SMG). Oni zahtevniji, mogu dobiti i kit od Brabham Racing-a, koji zapreminu motora povećava na 5,5 litara, a snagu motora na 605 KS.

Roadster meri dužinu od 4680 mm, širinu od 2020 mm i visinu od samo 970 mm, dok je dužina međuosovinskog rastojanja 2840 mm. Masa automobila iznosi samo 1080 kilograma, što je dovoljno za ubrzanje iz mesta do "stotke" za samo 3,2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 347 km/h. Za kočenje je zadužen kočioni sistem Brabham Racing, koji podrazumeva diskove prečnika 380 mm napred i 355 mm pozadi. Na diskove deluju šestoklipna klješta napred i četvoroklipna pozadi. Za kontakt sa asfaltom zaduženi su pneumatici dimenzija 255/30 R22 napred i 325/25 R22 pozadi.
Automagazin.rs
Najveća evropska automobilska zvezda sajma automobila u Tokiju, sigurno je Alpina B7 Bi-Turbo. Pod haubom diše bi-turbo osmocilindrični agregat, zapremine 4,4 litra, koji preko šestostepenog automatskog menjača marke ZF, na zadnje točkove šalje snagu od 514 konjskih snaga i "medveđi" obrtni moment od 700 Nm...
Ono što su na nemačkom tržištu modeli BMW serije 5, Mercedes-Benz E klasa ili Audi A6, to u Japanu predstavlja Toyota Mark X, koja je predstavljena na sajmu automobila u Tokiju. Veliki sedan pokreću benzinski šestocilindrični motori, koji su upareni sa automatskim menjačem. U ponudi će biti sa pogonom na zadnje ili sve točkove...
Čelnici japanske kompanije Honda, potvrdili su da će se novi sportski hibrid imena CRZ, prodavati i u Evropi. Honda CR-Z, naslednik modela CRX, predstavljena je na sajmu automobila u Tokiju i privukla je veliku pažnju javnosti...
Na devetoj po redu sajamskoj manifestaciji „NS Auto Show”, Toyota partner, GO.TA Car iz Novog Sada, izložiće gamu Toyota vozila na štandu u Hali Master. U godini premijera za Toyotu, po prvi put biće izložena treća generacija hibridnog modela Toyota Prius, a posetioci će videti i Yaris, Urban Cruiser, iQ, Auris, Verso, Rav4, Avensis, Land Cruiser V8 i Hilux...
Sajam automobila u Tokiju, koji je počeo juče, skoro da je bez inostranog automobila. Dok su prethodni Tokio Motor Show (2007) obeležili proizvođači Volkswagen, Daimler, BMW, General Motors i Ford Motor, dominaciju japanskih marki na ovogodišnjem sajmu u Tokiju, narušavaju samo dva manja inostrana proizvođača: Lotus i Alpina...
"Downsizing" se nastavlja. Novi malozapreminski benzinski turbomotor 1,2 TSI uskoro će se pojaviti i u većim modelima nemačkog Volkswagena, konkretno u modelima Golf i Golf Plus. Novi motor će u ponudi zameniti atmosferski agregat zapremine 1,6 litra...
Može li nešto biti brutalnije od Mercedes-Benza C63 AMG? Odgovor je jednostavan: Mercedes-Benz C63 AMG Performance Package Plus, koji nam predstavlja unapređene dizajnerske i aerodinamičke detalje, ali i više snage pod haubom...
Praktičan i moderan električni automobil, Mitsubishi i-MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle ), osvojio je titulu "Električno vozilo 2009. godine" (“Electric Vehicle of the Year 2009”) u izboru GreenFleet awards, a pod pokroviteljstvom kompanije EDF...
Većina od nas prati svetski poznat automobilski serijal Top Gear, a Fifth Gear je britanski automobilski medijski konkurent, koji je usmeren najviše na obične automobile. Možda u njemu ne vidimo toliko "akcionih scena" kao u Top Gearu, ali sigurno se nismo dosađivali gledajući automobilske zvezde, kao što su Tiff Needell i Jason Plato...