Najnovije vesti iz auto industrije
Lexus LFA - prve zvanične fotografije i informacije
Objavljeno: 21.10.2009.
Najveća zvezda ovogodišnjeg Salona automobila u Tokiju, koji je počeo danas, sigurno je Lexus LFA, možemo ga slobodno nazvati duhovnim naslednikom modela Toyota Supra. Brutalni supersportski model konačno je sa sebe skinuo ogrtač koncepta i test modela, i predstavlja nam se u serijskoj verziji...
Autosalon u Tokiju je tradicionalno mesto domaćih marki, koje ovde predstavljaju seriju koncept i serijskih modela, čiji izgled je uglavnom poznat nekoliko nedelje pre početka sajma. Ali, kao i uvek, kod Lexusa je drugačija situacija. Poznati premium proizvođač uspeo je da zadrži u tajnosti izgled svog novog modela, i to sve do prvog dana otvaranja sajma.
Podsetimo, Lexus je koncept LF-A predstavio u januaru 2005. godine, na sajmu automobila u Detroitu. Bio je to srebrni kupe sa nepoznatim motorom pod svojom izduženom haubom. Veoma pozitivne reakcije javnosti na izgled automobila, uticale su na vođstvo kompanije da da zeleno svetlo za početak razvoja serijskog automobila. Razvoj ovog vrhunskog sportskog autombila započet je 2005. godine.
Pod haubom diše novorazvijeni desetocilindrični motor zapremine 4,8 litra. Motor razvija maksimalnu snagu od 560 konjskih snaga pri 8.700 o/min i maksimalni obrtni moment od 480 Nm pri 6.800 o/min. Broj obrtaja motora ograničen je na 9.000 o/min, a prema informacijama iz Lexusa, motor razvija 90 % maksimalnog momenta već pri 3.700 o/min. Snaga se prenosi na zadnje točkove preko šestostepenog automatizovanog menjača sa opcijom sekvencijalne promene stepeni prenosa. Lexus LFA standardno je opremljen blokadom diferencijala, i može se pohvaliti odnosom mase 48:52 u korist zadnjih točkova.

Kupe, čije telo je izrađeno od ugljeničnih vlakana, dugačak je 4505 milimetara, širok 1895 mm i visok 1220 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2605 mm. Trag prednjih točkova iznosi 1580 mm, a pozadi 1570 mm. Pod karoserijom se krije skelet od karbona, u kombinaciji sa aluminijumskim ramom. Za kontakt s asfaltom zaduženi su točkovi od 20 inča, sa pneumaticima dimenzija 265/35 ZR20 napred i 305/30 ZR20 pozadi. Kočnice su karbon-keramičke, koje 1480 kg težak automobil uverljivo zaustvaljaju. Maksimalna brzina automobila iznosi 325 km/h, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h za samo 3,7 s.
Ukoliko ste mislili da će se Lexus LFA naći u salonima širom sveta, prevarili ste se, jer je planirana proizvodnja od samo 500 primeraka (350 primeraka sa volanom na levoj strani). Nova rana fanova japanskih sportista je cena, koja iznosi 375.000 američkih dolara (Ferrari 458 Italia je duplo jeftiniji).
"Downsizing" se nastavlja. Novi malozapreminski benzinski turbomotor 1,2 TSI uskoro će se pojaviti i u većim modelima nemačkog Volkswagena, konkretno u modelima Golf i Golf Plus. Novi motor će u ponudi zameniti atmosferski agregat zapremine 1,6 litra...
Može li nešto biti brutalnije od Mercedes-Benza C63 AMG? Odgovor je jednostavan: Mercedes-Benz C63 AMG Performance Package Plus, koji nam predstavlja unapređene dizajnerske i aerodinamičke detalje, ali i više snage pod haubom...
Praktičan i moderan električni automobil, Mitsubishi i-MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle ), osvojio je titulu "Električno vozilo 2009. godine" (“Electric Vehicle of the Year 2009”) u izboru GreenFleet awards, a pod pokroviteljstvom kompanije EDF...
Još pre godinu dana, kompanija Vermot AG najavila je da radi na preporodu slavnog nemačkog brenda iz kasnih četrdesetih i pedesetih godina. Ekstremni sportista imena Veritas RS III već je počeo da se prodaje po ceni od 487 000 američkih dolara, a već ga je kupilo 8 ljudi!
Većina od nas prati svetski poznat automobilski serijal Top Gear, a Fifth Gear je britanski automobilski medijski konkurent, koji je usmeren najviše na obične automobile. Možda u njemu ne vidimo toliko "akcionih scena" kao u Top Gearu, ali sigurno se nismo dosađivali gledajući automobilske zvezde, kao što su Tiff Needell i Jason Plato...
Honda je na sajmu automobila u Tokiju predstavila oncept malog gradskog elektromobila, čiji dizajn nas asocira na jedan od prvih serijskih automobila ove marke. Karoserija meri dužinu 2860 mm, širinu 1475 mm i visinu od 1515 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 1995 mm...
U septembru Ford je na 19 najvažnijih tržišta u Evropi dostigao tržišni udeo od 10,1 odsto, što je najbolji mesečni rezultat od septembra 2001-ve, a 0,8 odsto više nego u istom mesecu 2008. Prošlog meseca u Evropi je prodao 51.400 novih Fiesti, što je najbolji rezultat u septembru za taj model još od 1994...
Kompanija Škoda Auto juče je u ruskoj Kalugi počela proizvodnju modela Octavia. U ruskoj fabrici, koja posluje u saradni sa Volkswagenom, do sada su bili montirani automobili od uvezenih delova...
Iz korporacije Kia Motors smo dobili prve zvanične fotografije luksuzne limuzine, koju poznajemo pod konceptnim imenom KND-5 odn. kasnije kao VG. Vozilo su nedavno predstavili u Južnoj Koreji, gde uskoro počinje prodaja, a sada je predstavljena i verzija koja će se prodavati izvan Koreje. Radi se o sasvim novom modelu koji je napravljen sa ciljem ispunjenja svih vozačevih želja koje se tiču profinjenosti, uzbudljive i nadasve sigurne vožnje...