Tokio Motor Show - mali i skoro bez inostranog automobila

Sajam automobila u Tokiju, koji je počeo juče, skoro da je bez inostranog automobila. Dok su prethodni Tokio Motor Show (2007) obeležili proizvođači Volkswagen, Daimler, BMW, General Motors i Ford Motor, dominaciju japanskih marki na ovogodišnjem sajmu u Tokiju, narušavaju samo dva manja inostrana proizvođača: Lotus i Alpina...
"S obzirom na teško ekonomsko okruženje i ograničene resurse, morali smo doneti neke veoma teške odluke, kao što je neučešće na tokijskom autosalonu." - stoji u saopštenju kompanije Ford. Izložbeni prostor 41. Sajma automobila u Tokiju je za polovinu manji u odnosu na izložbeni prostor prethodnog Tokio Motor Show-a, koji je održan 2007. godine. 11 izlagača predstavilo je 39 premijera. Inostrani proizvođači su izostali sa sajma u Tokiju, ne samo zbog teških ekonomskih okolnosti, već i zbog letargije automobilskog tržišta u Japanu. Prodaja automobila u Japanu, prošle godine opala je za 6,5 %, na 3,21 milion automobila, što je najmanja brojka u poslednjih 34 godine! Međutim, i pored toga, Japan je ostao na vrhu po proizvodnji automobila. Prošle godine, u Japanu je proizvedeno 9,9 miliona automobila, dok je u USA proizvedeno 6,75 miliona, u Kini 5,4 miliona, a u Nemačkoj 5,3 miliona automobila. Pored toga, japansko tržište ekstremno je orijentisano na domaću produkciju, što potvrđuje i činjenica da inostrani automobili čine svega 4 % udela u ukupnoj prodaji. Ovogodišnji udeo inostranih automobila u prodaji u Japanu iznosiće oko 3,6 %. To je još jedan razlog više za neučestvovanje evropskih i američkih proizvođača na sajmu automobila u Tokiju. Automobilskim kompanijama sigurno više odgovara sajam automobila u Šangaju, koji se održava u aprilu mesecu. Prodaja automobila u Kini, za prvih devet meseci ove godine, povećana je za 34 %, na 9,66 miliona automobila. Procene su da će do kraja ove godine, u Kini biti prodato oko 12 miliona automobila. Kina bi tako, prvi put u istoriji, mogla prestići Sjedinjene Američke Države na poziciji najvećeg automobilskog tržišta sveta. Goran Sarić - Automagazin