Najnovije vesti iz auto industrije
Volkswagen Golf I: kraj proizvodnje posle 35 godina
Objavljeno: 03.11.2009.
Prvi "moderni" kompaktni hatchback automobil, Volkswagen Golf prve generacije, posle 35 godina proizvodnje, odlazi u zasluženu penziju. Proizvodnja njegove poslednje evolucije CitiGolf, trebala je u Južnoafričkoj republici završiti sledeće godine, ali je njegova "karijera" skraćena za nekoliko meseci...
Istorija prve generacije modela Volkswagen Golf je veoma duga i izuzetno bogata. 1974. godine, Golf je postao prvi Volkswagen sa motorom smeštenim nepred u kombinaciji sa prednjim pogonom, i jedan od prvih automobila tog koncepta u klasi. Prvi konkurenti ovaj koncept su prihvatili tek šest godina kasnije. Karoseriju je dizajnirao studio ItalDesign, Giorgetta Giugiara, a isti dizajn zadržao je i južnoafrički CitiGolf. 1976. godine predstavljena je GTI verzija modela Golf, 1979. godine i sedan sa oznakom Jetta, a 1980. godine svetlost dana ugledao je Golf Cabriolet. Prodaja prve generacije modela Golf u Evropi je završena 1984. godine, a prodaja Cabriolet verzije popularne "jedinice" održana je do 1993. godine. Produkcija u Južnoafričkoj Republici nastavljena je bez prekida do danas.

Današnju ponudu čine tri motora: 1.4i (55 kW), 1.4i (62 kW) i 1.6i (74 kW), i svi motori upareni su sa petostepenom manuelnim menjačem i zadovoljavaju ekološku normu Euro 2. Od baznog dizajna, koji je predstavljen u sedamdesetim godinama, aktuelna "jedinica" se razlikuje po branicima i modernijem izgledu felni. Instrument tabla preuzeta je od prve generacije modela Škoda Fabia.
Sledeće godine, 36-godišnji tržišni život prve generacije modela Volkswagen Golf, biće završen. Zanimljivo je da je CitiGolf u JAR sve vreme bio najprodavaniji automobil, a rekordna je bila 2005. godina, kada je na tamošnjem tržištu prodato 28.000 primeraka. Prošle godine, CitiGolf bio je četvrti najprodavaniji automobil u Južnoafričkoj Republici.
Fabrika Uitenhage, u Port Elizabethu, biće preusmerena na proizvodnu modela Polo i Jetta, u čiji projekat će Volkswagen investirati 275 miliona Eura.
Automagazin.rs
Ugljenična vlakna se najviše koriste u proizvodnji elkskluzivnih supersportkih automobila, gde je potrebna maksimalna krutost i čvrstina, a što manja masa. Ali, veliki problem je cena. Kod serijskih automobila, koji se proizvode na stotine hiljada primeraka, njihova upotreba je minimalna. Ali, i to će se promeniti...
Specijalizovani žiri izbora "Car of the Year 2010" juče je objavio sedam finalista. Proces izbora evropskog automobila godine ulazi u sledeću fazu, a pred nama su imena sedam modela, koji ulaze u finalni krug takmičenja: Citroën C3 Picasso, Mercedes-Benz E, Opel Astra, Peugeot 3008, Škoda Yeti, Toyota iQ i Volkswagen Polo.
U subotu 24.10. u Čačku održana je četvrta manifestacija pod nazivom ’’Znanjem do bezbednosti-bezbedno do znanja’’ koju organizuje Hyundai Auto Beograd, predstavnik dilerske mreže Hyundai brenda iz Čačka ’’PCM’’d.o.o. u saradnji sa Narodnom kancelarijom predsednika republike...
Tačno godinu dana od početka prodaje, Ford je u oktobru isporučio 500.000-tu Fiestu nove, šeste generacije. Ubrzo po dolasku u evropske prodajne salone, nova Fiesta je stekla izuzetnu popularnost, pa je nekoliko meseci bila najtraženiji automobil u Evropi...
Oktobar je kompaniji Mazda Srbija i Crna Gora doneo izuzetno dobre rezultate: Mazda2 je apsolutni pobednik sa 35 prodatih jedinica. Ovaj model je postigao izuzetan porast prodaje u odnosu na isti period prošle godine: čak 205%...
Poznato je da više od polovine korisnika računara, svoj desktop uređuje prema sopstvenom ukusu. Kompanije Infiniti, Porsche i Ferrari, u saradnji sa kompanijom Microsoft, pripremile su nekoliko originalnih i zanimljivih tema za Vaš desktop, koji se mogu instalirati u novom operativnom sistemu Windows 7...
Fiat je svoj crossover model imena Sedici počastio sa lakim faceliftom. Uporedo sa zanimljivim dizajnerskim izmenama, Sedici se može pohvaliti i sa dva nova motora: benzinski 1.6, snage 120 KS i novi turbodizel 2.0 JTD, snage 135 KS...
Laboratorijski uslovi, mnogobrojni senzori i računari, i jedan osmocilindrični motor, koji pogodni ikonu minhenksog proizvođača, BMW M3. Pred nama je fantastičan pogled na usijanu izduvnu granu motora kodne oznake S65B40, koji pogoni M3 modele (E90/92/93)...
Globalni problemi sa tražnjom za automobilima uticali su na smanjenje brojki u bilansima svih proizvođača. Iako Volkswagen važni za snažniju kompaniju, koja je u trećem kvartalu ove godine zabeležila čist profit od 172 miliona eura, to je za 86 % manje nego u istom periodu 2008. godine...