Bube služe da se druže 2013

Ispred Narodne skupštine bilo je parkirano 62 vozila učesnika manifestacije „Bube služe da se druže 2013“, treće po redu koje organizuje udruženje ljubitelja VW vozila „Buba Beograd“. Nešto manje nego uobičajno, ali je to posledica sve prisutne ekonomske krize. Među njima bilo je i 18 buseva...

Učesnici su došli iz Austrije, Rumunije, Bugarske, Slovenije, Hrvatske, Crne Gore , Makedonije i Srbije. Najstarije vozilo na manifestaciji bila je VW Buba 1300 iz 1956., vlasništvo Mirka Radovanca, koja je za pokazivanje pravca skretanja opremljena blinkerima, u odličnom stanju.
Po prvi put na ovakvim manifestacijama, po završenoj temeljnoj restauraciji, pojavio se VW Karmann-Ghia Cabriolet iz 1961., vlasništvo Ivice Vasića. Automobil je nabavljen u Sjedinjenim američkim državama. Felne je „pozajmio“ od Porschea 912. Ofarban je u svetlo plavu metalize boju, koja je odabrana nakon konsultacija sa proizvođačem i koja se u njihovoj paleti pojavila 1967. Društvo mu je pravio VW Karmann-Ghia Coupe iz 1969., vlasništvo Marka Ilića.

Bio je tu i jedini VW 1500, model E Variant, iz 1965., vlasništvo Dejana Grgova. U relativnom dobrom stanju, ali sa još puno posla oko detalja. Verovatno najsnažniji učesnik manifestacije bila je VW Buba 1200 iz 1972., vlasništvo gosta iz Crne Gore, iz Tivta, Milana Lučića. Sa delovima nabavljenim u Sjedinjenim Američkim Državama zapremina motora je povećana na 1800 ccm pa je uz pomoć četiri karburatora snaga je porasla na 140 ks. Narvno, prednje kočnice su disk, nešto veće.

Jedini automobil učesnik manifestacije koji kao gorivo koristi plin bila je VW Buba iz 1973., vlasništvo Sržđana Markovića. I gost iz Hrvatke sa jednim busem koristi plin. Bila su prisutna i dva bagija, nekoliko kabrioleta urađenih u domaćoj radinosti, jedan tricikl i jedna replika opremljeni vazdušno hlađenim VW motorom.
Foto:





Tekst i foto: Ljubomir Ivanović