AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Alfa Romeo sponzor trke u Monci

Alfa Romeo sponzor trke u Monci

Alfa Romeo je sponzor staze u Monci, jedne od najprestižnijih i najstarijih trkačkih staza na svetu. Primena ugovora u trajanju od dve godine, za period 2013-2014. godine, počinje danas povodom četvrte runde runde u svetskom šampionatu „Eni FIM SBK Superbike 2013“...

Već šestu godinu uzastopno, Alfa Romeo je glavni sponzor i zvanični bezbednosni automobil.
Postavljajući scenu za ovaj sportski događaj, Luj Karl Vinjon (Louis Carl Vignon), direktor EMEA Alfa Romeo brenda, predao je ključeve od Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde automobila koji će biti korišćen za nekoliko aktivnosti na stazi – npr. kao bezbednosni automobil, uslužno i medicinsko vozilo – predsedniku SIAS SPA asocijacije Karlu Edoardu Valiju (Carlo Edoardo Valli), time započevši partnerstvo između Alfa Romea i SIAS (Società Incremento Automobilismo e Sport – „Kompanija za promociju automobilizma i sporta”) asocijacije, koja je sklapala i upravljala strukturom automobila od samog početka. Izgrađena 1922. godine za samo 110 dana, ova staza je deo fenomenalnog Monca parka i na njoj se održavaju kako međunarodne trke tako i testiranja u automobilskom sektoru. Ako izuzmemo ratne godine i neka druga dešavanja – Livorno 1937., Milano 1947., Torino 1948. i Imola 1980. godine – staza u Monci je sve vreme bila dom Velike nagrade Italije. A da ne spominjemo činjenicu da je bila treća po redu kružna staza izgrađena na svetu, posle Bruklenda (1907. godine) i Indijanapolisa (1909. godine).

Kao deo sponzorskog ugovora, staza će biti prilagođena u skladu sa brendom Alfa Romea tokom zakazanih sportskih takmičenja, postojaće i mogućnost organizacije specijalnih događaja kako bi gostima ponudili „iskustvo brenda“ u skladu sa autentičnim vrednostima brenda: italijanski stil, performanse i tehnička izvrsnost, zarad maksimalnog užitka tokom vožnje uz apsolutnu bezbednost.

Pored toga, brend je obezbedio neke automobile za organizaciju, uključujući model Giulietta, koji je zauzeo svoje mesto u tradiciji najboljih Alfa Romea, naslanjajući se na svoje nasleđe dinamičnih performansi, ne na uštrb efikasnosti i pogodnosti svakodnevne upotrebe.

Od 1922. godine do danas, na stazi Monce su se odigrale ključne scene međunarodnog automobilizma i motociklizma. Neke od ovih epizoda su pod znakom Alfa Romea, koji je ovde ostvario velik broj važnih pobeda: “P2” sa Antonijem Askarijem 1922. godine; “P2” je ponovo osvojio veliku nagradu Italije, ponovo sa Bril-Perijem, čime je postao “prvak sveta”; “8C 2300” ostvario je debi 1931. godine pobedom na stazi u Monci sa Tacijem Nuvolarijem i Đuzepeom Kamparijem; prvak Mantue je osvojio prvo mesto i sledeće godine na Velikoj nagradi Italije sa modelom “Tipo B P3” (Alfa Romeo P3, 1932); a Luiđi Faljoli je ponovio uspeh sa modelom “P3” 1933. godine.  

Dolaskom Formule 1, Đuzepe "Nino" Farina osvojio je Veliku nagradu 1950. godine za upravljačem jednoseda 158 – čuvene Alfete – dok je 1963. godine Giulia TZ, osvojivši klasu na 'Coppa Fisa' takmičenju, obeležila debi novorođene Autodelte, Alfa Romeovog trkačkog ogranka.  Počev od 1965. godine kraljica turizma, Giulia Sprint GTA, ostvarila je mnogo od svojih bezbrojnih pobeda u Monci, što se nastavilo tokom 70-tih, sa potonjim modelom GT Am. Na trci "Monza 1000 km" Alfa Romeo automobili su se istakli 1974. i 1975. 33 TT 12 pobedio je na trci dve godine za redom, porazivši kvalifikovanije konkurente i donevši zvanje pobednika Svetskog prvenstva konstruktora Autodelti. 75 Turbo Evoluzione osvojio je trke turing prvenstva krajem 1980-ih i početkom 1990-tih. Ove pobede su ponovili modeli 155 GTA SuperTurismo i 155 Ts, a, potom početkom 2000-tih, model 156 SuperTurismo.

Kroz ovaj ugovor o sponzorstvu, Alfa Romeo potvrđuje svoju poziciju kao automobilski brend koji više nego bilo koji drugi,  može da izrazi atmosferu kakva je prisutna na stazama. Ovo se demonstrira kroz konsolidovano partnerstvo koje je uspostavljeno 2007. između brenda i “Eni FIM SBK Superbike World Championship” prvenstva, što predstavlja dobitnu kombinaciju koja na najbolji način prenosi italijanski stil moto-trka i iskustvo širom sveta. Konkretno, Alfa Romeo učestvuje u očaravajućem šampionatu kao glavni sponzor i zvanični sigurnosni automobil, deleći iste vrednosti sportskog duha, tehnologije i bezbednosti na najvišim nivoima.

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde imao je ulogu sigurnosnog automobila nekoliko sezona. Ova verzija se izdvaja legendarnim amblemom koji je krasio neke od „najagresivnijih“ kreacija Alfa Romea. Ove godine štafetu preuzima MiTo SBK Limited Edition 1.4 170 HP QV, koji predstavlja koncentrat tehnologije i dizajna izveden iz verzije Quadrifoglio Verde, uz proizvodnju od 200 jedinica.

Naposletku, treba imati u vidu da je partnerstvo između Alfa Romea i staze u Monci deo šire strategije sponzorstava u regionu Lombardije, što je demonstrirano nedavnim ugovorom Fiat S.p.A. i Fiat Industrial koji ih je učinio globalnim partnerima sajma Expo Milano 2015. Prikazivanje vrednih istorijskih primeraka automobila Alfa Romeo na određenim mestima povezanim sa izložbama u okviru sajma, predviđeno je između ostalog važnim odredbama ugovora.

FAS

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje