Citroën C-Zero

Grupacija PSA Peugeot Citroën sarađuje sa kompanijom Mitsubishi Motors u segmentu srednjih SUV modela, a za godinu dana imaćemo još jedan rezultat ove saradnje. Citroen se priprema za ulazak u klasu najmanjih gradskih automobila. Poziciju ispod modela C1 zauzeće elektromobil C-Zero, koji je razvijen na bazi japanskog modela Mitsubishi i MiEV...
Citroën će do kraja 2010. godine na tržište uvesti mali četvorovratni elektromobil C-Zero, koji će zapravo biti Mitsubishi i MiEV, koji je ove godine počeo da se prodaje u Japanu. Naziv C-Zero ima dve verzije. Nula u njegovom nazivu predstavlja hijerarhijski stepen u portfoliju Citroën-a (ispod modela C1), ili simbolizuje nultu emisiju štetnih materija. Sinhroni elektromotor sa permanentnim magnetom pogoniće zadnje točkove preko CVT transmisije. Maksimalna snaga od 47 kW postiže se u rasponu obrtaja od 3000 do 6000 o/min, a maksimalni obrtni moment od 180 Nm dostupan je pri 2000 o/min. Energiju za pogon daju 330V litijum-jonske baterije od 88 50Ah, kapaciteta 16 kWh. Na standardnom kućnom priključku, prazne baterije je dovoljno puniti šest sati, a korišćenjem "brze utičnice (125 A, 400 V), baterije će preko 80 % kapaciteta imati već posle pola sata punjenja. 3,48 metra dug elektromobil razvija maksimalnu brzinu od 130 km/h i ubrzava iz mesta do 100 km/h za 15 sekundi. Sa jednim kapacitetom baterija, u kombinovanom ciklusu vožnje, moguće je preći 130 kilometara. Citroën C-Zero namenjen je prvenstveno francuskom tržištu. Prema sprovedenom istraživanju, u Francuskoj preko 70 % ljudi tokom radnog dana prelazi do 30 km, a prosečna dnevna udaljenost, koju Francuzi pređu u automobilu, iznosi 40 km. Kupovinu modela C-Zero značajno će unaprediti i država, koja će kupovinu elektromobila beneficirati sa sumom od 5000 eura. Cena automobila još uvek nije objavljena, ali poznato je da će C-Zero imati servo volan, ESP, šest vazdušnih jastuka i klimatizaciju. Unutrašnjost pruža mesto za četiri putnika, a prtljažnik je zapremine 166 litara. Kao što smo istakli, početak prodaje planiran je za poslednji kvartal sledeće godine, kada će početi i prodaja "sestrinskog" modela Peigeot iOn, koji će se od C-Zera razlikovati samo po logu na masci. Automagazin.rs