AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo potvrdio da tehnologija zamajca štedi do 25 odsto goriva

Volvo potvrdio da tehnologija zamajca štedi do 25 odsto goriva

Volvo je finalizovao opsežno testiranje kinetičke tehnologije zamajca na javnim putevima, a postignuti rezultati potvrđuju da je to lagana, jeftina i ekološki izuzetno efikasna tehnologija...

Volvo potvrdio da tehnologija zamajca štedi do 25 odsto goriva

„Testiranje ovog eksperimentalnog sistema skladištenja kinetičke energije sprovedeno je tokom 2012. godine, a rezultati pokazuju da tehnologija u kombinaciji s četvorocilindarskim turbomotorom ima potencijal smanjenja potrošnje goriva do 25 odsto u poređenju sa šestocilindarskim turbomotorom sličnih performansi. S dodatnih 80 KS, četvorocilindarski motor bez problema nudi performanse šestocilindarskog motora“, ističe Derek Crabb, potpredsednik odeljenja za razvoj pogonskih sistema pri Volvo Car grupaciji.

Eksperimentalni sistem, poznatiji i kao KERS sa zamajcem (Kinetic Energy Recovery System) je ugrađen na zadnju osovinu. Tokom usporavanja enegija kočenja ubrzava zamajac do 60.000 obrtajau minutu, a kada automobil ponovo počne da se kreće rotacija zamajca se prenosi na zadnju osovinu preko posebno konstruisanog prenosa.

Motor s unutrašnjim sagorevanjem, koji pokreće prednje točkove, automatski se gasi prilikom kočenja. Energija iz zamajca se koristi za ponovno ubrzanje vozila ili za pokretanje vozila konstantnom brzinom na otvorenom putu.

Najefikasniji u gradskom saobraćaju

"Uskladištena energija je dovoljna da kratkotrajno pokreće automobil. To ima značajan uticaj na potrošnju goriva. Naši preračuni predviđaju da je gotovo pola službenog NEDC ciklusa vožnje moguće obaviti s isključenim klasičnim motorom s unutrašnjim sagorevanjem“, pojašnjava Derek Crabb.

S obzirom na to da se zamajac aktivira kočenjem i da je količina uskladištene energije limitirana, tehnologija je najefikasnija prilikom vožnje sa stalnim kočenjima i kretanjima. Drugim rečima, najveće uštede mogu se ostvariti u gradskoj vožnji ili aktivnoj vožnji po krivinama s mnogo kočenja.

Ukoliko se energija iz zamajca kombinuje s punim kapacitetom klasičnog motora s unutrašnjim sagorevanjem, vozilu može dati dodatnih 80 KS i značajan rast obrtnog momenta, što se direktno prenosi na ubrzanje do 100 km/h koje se značajno skraćuje. Eksperimentalni automobil, Volvo S60, ubrzava do 100 km/h za sjajnih 5,5 sekundi.

Volvo potvrdio da tehnologija zamajca štedi do 25 odsto goriva

Karbonska vlakna kao lagano i kompaktno rešnje

Pogon uz pomoć zamajca testiran je još tokom 80-tih godina prošlog stoleća u modelu Volvo 260, a čelični zamajac je bio predmet testiranja brojnih proizvođača. Ipak, kako je jedinica bila sastavljena od čelika te time velika i teška, imala je ograničen rotacijski kapacitet pa nije predstavljala održivu alternativu.

Današnji zamajac, koji je Volvo testirao u svojim vozilima, izrađen je od karbonskih vlakana. Ima masu od oko 6 kg i prečnik od 20 cm. Uz to, vrti se u vakuumu kako bi se minimalizovali frikcioni gubici.

„Mi smo prvi proizvođač automobila koji primenjuje tehnologiju zamajca na zadnjoj osovini automobila opremljenog motorom s unutrašnjim sagorevanjem koji pokreće prednje točkove. Nakon kompletiranja uspešnih testova, sledeći korak je ocena mogućnosti implementacije tehnologije u našim budućim modelima“, zaključuje Crabb.

Grand Motors

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje