AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Opel Astra - maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testiranju

Nova Opel Astra - maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testiranju

Nova evropska organizacija za procenu sigurnosti automobila, Euro NCAP, dodelila je Opelovoj Astri pet zvezdica za sigurnost – najveću ocenu prema novim, strožim standardima koji su na snazi od ove godine...

Euro NCAP je dao dosad najvišu dodeljenu ocenu Astrinim aktivnim naslonima za glavu koji štite od trzajne povrede vrata. Ovo je posebno važno jer je to najčešća povreda koju zadobijaju putnici u automobilu koji primi snažan udarac u zadnji deo. Opelov sistem aktivnih naslona za glavu, integrisan deo vrhunskih sedišta svih vozila ovog proizvođača, predstavlja pravi primer tehničke inovacije. Sasvim je reverzibilan tako da ga nakon sudara i aktivacije ne treba ponovno podešavati u servisima ili predstavništvima. Euro NCAP sada daje jednu ukupnu ocenu, a maksimalna je pet zvezdica. Broj zvezdica odražava kvalitet performansi vozila u četiri kategorije: zaštita odraslih putnika, sigurnost dece putnika, zaštita pešaka i sigurnosna asistencija. Ukupan rezultat izračunava se sabiranjem bodova u sve četiri kategorije tako da ni jedno područje nije zanemareno. Astra je ostvarila odlične rezultate u zaštiti putnika na prednjim sedištima u slučaju frontalnog sudara. NCAP je takođe dao dodatne bodove jer je elektronska kontrola stabilnosti ESCplus – kompjuterizovana tehnologija koja poboljšava stabilnost vozila otkrivanjem i minimiziranjem proklizavanja – standardna oprema kod svih varijanti Astre u svih 27 država koje priznaju Euro NCAP-ove ocene, kao i u Norveškoj i Švajcarskoj.

Nova Opel Astra - maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testiranju

„Opel dizajnira, sastavlja i oprema neke od najsigurnijih automobila na svetu. Ovo nije naše mišljenje, nego činjenica koju je potvrdila nezavisna organizacija koja se bavi sigurnošću.“ - rekao je Hans Demant, izvršni direktor kompanije Adam Opel GmbH. Struktura karoserije i sistemi osiguranja putnika od izletanja iz sedišta kod Astre u skladu su sa svim trenutnim i budućim (očekivanim) standardima sigurnosti u slučaju sudara, ne samo u Evropi nego i u celom svetu, nudeći optimalnu zaštitu u stvarnim situacijama. Među mnogim sigurnosnim karakteristikama nove Astre su i napredni dvostruki predzatezači sigurnosnih pojaseva koji pomažu da se spreče povrede time što drže kičmu putnika na mestu tokom sudara, uklanjajući potrebu za instalacijom skupih i teških vazdušnih jastuka za kolena. Time je takođe dobijen dodatni prostor za udobniju vožnju. Ostali elementi pasivne sigurnosti kod nove Astre su šest vazdušnih jastuka, pametan sistem podsećanja na vezivanje pojaseva i mogućnost deaktivacije suvozačkog vazdušnog jastuka kako bi se na suvozačko sedište moglo sigurno pričvrstiti dečije sedište. Dalja oprema uključuje ABS sa brojnim pomoćnim funkcijama , kontrolu vuče, novu generaciju sistema ESPPlus, prilagodljiva stop-svetla, prilagodljiva prednja svetla (AFL+) i kameru Opel Eye.

Nova Opel Astra - maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testiranju

Izuzetno čvrsta putnička kabina – razlog izvrsne izdržljivosti prilikom sudara Pasivna sigurnost kod Astre počinje izuzetno čvrstom putničkom kabinom koja je prvenstveno načinjena od čelika visoke čvrstoće. Opelovi inženjeri su takvu konstrukciju učinili minimalno podložnom deformacijama tako da je većina prostora netaknuta u slučaju sudara, čime se povećava mogućnost preživljavanja putnika. Prednji i zadnji deo kabine okruženi su posebnim zonama udara na kojima se konstrukcija kontrolisano deformiše, povećavajući sigurnost. Prednji deo dizajniran je u tri dela uključujući podokvir šasije koji može izdržati silu čak i u slučajevima frontalnih udara pri velikim brzinama tako što apsorbira i širi energiju sudara. Za zaštitu od bočnih udara, gde inženjeri imaju jako malo manevarskog prostora za konstrukciju sigurnih zona, napravljena je kruta bočna struktura takođe kako bi se što ravnomernije rasporedilo opterećenje. Vrata su napravljena korišćenjem ultrasnažnog čelika ojačanog šipkama koje su sada postavljene dijagonalno tako da bočni nosač, sam napravljen od najčvršćeg čelika, zajedno sa bočnim panelom i podnim i krovnim međunosačima nose teret udarca. Inženjeri su takođe nastojali da dodatno unaprede zaštitu pešaka, delomično time što ih štite od kontakta sa opasnim točkama ispod poklopca motora, a delom tako da su konstruisali poklopac koji je istovremeno čvrst, ali i uzima u obzir zaštitu glava pešaka u slučaju udarca. Astra je dobila maksimalan broj NCAP bodova u jednoj od podkategorija zaštite pešaka jer njeni branici od penastih materijala koji apsorbuju energiju udarca štite od povrede donjeg dela nogu u gotovo celoj širini vozila. Sigurnost dece na prvom mestu Tokom NCAP-ovog testiranja Astra je dobila maksimalan broj bodova za zaštitu lutke koja predstavlja trogodišnje dete u slučaju frontalnog i bočnog sudara. Ovakav rezultat je postignut zahvaljujući posebnim Opelovim dečijm sedištima koja štite od frontalnih i bočnih udaraca. Osim ISOFIX nosača, Opelova dečija sedišta dolaze sa dodatnim gornjim zatezačem tako da se sedište može sigurno učvrstiti za naslon zadnje klupe. ISOFIX nosači za dečije sedište smešteni su na krajevima zadnjeg sedišta. Vazdušni jastuk za suvozača može se isključiti tako da se dečije sedište može sigurno montirati i na suvozačko sedište. Promišljena strategija vezana za sigurnost Opelovi inženjeri sinhronizovali su aktivne i pasivne sigurnosne sisteme nove Astre u skladu sa promišljenom strategijom što sigurnije vožnje. Mnoge od korišćenih tehnološki naprednih karakteristika vodeće su u kompaktnom segmentu i osiguravaju visok nivo sigurnosti putnika i ostalih učesnika u saobraćaju. Karakteristike koje pomažu vozaču uključuju: • Napredna prilagodljiva prednja svetla (AFL+) – sistem pokretnih svetala u krivinama automatski prilagođava svetlosni snop trenutnim vremenskim i uslovima na putu. AFL+ ima devet načina rada tako da vozač ima što bolju preglednost puta kada, na primer, ulazi u krivinu pri noćnoj vožnji na otvorenom putu. • Opel Eye – upozorenje pri slučajnom napuštanju vozne trake i sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova. • Automatska kontrola osvetljenja Karakteristike aktivne sigurnosti koje daju Astri odličnu upravljivost i kontrolu sprečavajući da dođe do saobraćajnih nezgoda uključuju: • Elektroničku kontrolu stabilnosti ESCplus, koja interveniše ispravljajući putanju maksimalno tri točka. • FlexRide, Opelov sistem mehaničke šasije sa tehnologijom prilagodljive stabilnosti pomaže da se automobil automatski prilagodi trenutnim uslovima vožnje. • Pomoć pri kočenju • Kontrola vuče uz kočenje motorom i kočionim sistemom. Osim vrlo čvrste putničke kabine i šest vazdušnih jastuka, ostale karakteristike pasivne sigurnosti kod nove Astre su: • Aktivni nasloni za glavu koji sprečavaju trzajnu povredu vrata. • Dvostruki predzatezači pojaseva • Graničnici sile zatezanja koji otpuštaju pojaseve kako bi smanjili pritisak na grudi. • Sistem otpuštanja pedala koji smanjuje opasnost od povrede nogu vozača • Rampe protiv iskliznuća na svim sedištima, tako da putnici ne mogu da skliznu ispod pojaseva. • Stub upravljača koji apsorbuje energiju udarca Prisutni su i sledeći sigurnosni sistemi za upozoravanje: • Prilagodljiva stop-svetla upozoravaju vozila iza Astre u slučaju naglog kočenja ili aktivacije ABS-a pri brzinama manjim od 30 km/h. • Automatska deaktivacija pumpe za gorivo koja sprečava curenje goriva u slučaju nezgode. • Indikator upozorenja automatski se aktivira nakon udarca. • Automatska aktivacija unutrašnjih svetala tako da putnici i spasioci imaju bolju vidljivost. Opel PR

Škoda Superb je  “Taxi godine 2009-2010“

Škoda Superb je “Taxi godine 2009-2010“

Od redakcije magazina profesionalnih taksista "L ´Officiel du Taxi" u Parizu, model Škoda Superb 2.0 TDI CR (170 KS) osvojio je prestižno priznanje "Taxi godine 2009-2010". Priznanje "Taxi godine" svake godine se dodeljuje automobilu koji ispunjava visoke uslove taxi profesije...
Mitsubishi i-MiEV je već u Evropi

Mitsubishi i-MiEV je već u Evropi

Prva serija od 25 serijskih primeraka elektromobila, Mitsubishi i-MiEV, sa volanom na desnoj strani, stigla je u luku Royal Portbury Docks u Bristolu. Automobili će se u saobraćaju pojaviti već 12. decembra, kao deo test programa u oblasti West Midlands, u Velikoj Britaniji...
Video: Smart ForTwo electric drive

Video: Smart ForTwo electric drive

Smart je u proizvodnju pustio novi električni Smart ForTwo, koji je druga generacija elektromobila ove marke. Najpre će biti proizvedeno 1.000 primeraka za testiranja širom Evrope i USA, a od 2012. godine Smart ForTwo electric drive biće standardan deo ponude ovog proizvođača...
Renault predstavio Twingo Gordini Renaultsport

Renault predstavio Twingo Gordini Renaultsport

Posle trideset godina "apstinencije", Renault je odlučio da oživi marku Gordini. Kao što smo i najavili OVDE, prvi model biće Twingo Gordini Renaultsport, koji će biti predstavljen do kraja godine, a prodaja će početi u martu 2010. godine...
Chevrolet Spark - četiri EuroNCAP  zvezdice

Chevrolet Spark - četiri EuroNCAP zvezdice

Chevrolet Spark, ocenjen sa jakih četiri zvezdice za bezbednost od strane Evropskog programa za ocenjivanje novih automobila (EuroNCAP), koji je danas objavio svoje rezultate. Spark je osvojio 69 od mogućih 100 bodova, tako da mu je falio samo jedan bod za maksimalnu ocenu od 5 zvezdica...
Predstavljena sportska i dinamična Kia Cadenza

Predstavljena sportska i dinamična Kia Cadenza

Nova Kia Cadenza, luksuzna sportska limuzina, juče je bila premijerno predstavljena u Južnoj Koreji (tamo će se prodavati pod imenom K7). Cadenza će svetsku slavu najpre potražiti na - za Kijine limuzine tradicionalno uspešnim tržištima Saudijske Arabije, Kuvajta i Dubaija, gde će se krajem godine održati međunarodni saloni automobila...
Lexus LS 600h L - pogled na modernizovani enterijer

Lexus LS 600h L - pogled na modernizovani enterijer

Najluksuznija limuzina marke Lexus, model LS 600h i produžena verzija L, nedavno je preživela blagi facelift. Od spošanjih promena treba istaći novu masku hladnjaka sa četiri horizontalne lamele, promenjen je raspored prednjih svetlosnih grupa, nov je prednji branik, a tu su i novi spoljni retrovizori sa integrisanim LED pokazivačima smera...
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje