Najnovije vesti iz auto industrije
Theta II GDI - prvi Hyundai benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem
Objavljeno: 18.11.2009.
Hyundai je otkrio detalje o svom prvom benzinskom motoru sa direktnim ubrizagavanjem goriva. To je četvorocilindrični 2,4 Theta II GDI agregat, koji će sledeće godine početi da se ugrađuje u novu generaciju modela Sonata...
Novi motor je predstalvjen na 9-godišnjici konferencije "Hyundai-Kia International Powertrain Conference" u korejskom Namyangu. U prodaju će krenuti u prvoj polovini 2010. godine, u novoj generaciji sedana srednje klase, modela Sonata.
U pitanju je 2.4 Theta II GDI (Gasoline Direct Injection) motor. U specifikaciji za koresko tržište, motor razvija snagu od 148 kW pri 6.300 o/min i obrtni moment od 250 Nm pri 4.250 o/min. Stepen kompresije iznosi 11,3:1. Hyundai navodi da je razvij novog motora trajao 46 meseci i koštao je 150 miliona dolara. Motor je opremljen i sistemom varijabilnog otvaranja venila, koji sa rastom broja obrtaja, skraćuje vreme otvaranja ventila i time redukuje potrošnju goriva. Sistem obezbeđuje da se gorivo ubrizgava u veoma preciznim količinama i u tačno definisano momentu.

Hyundai ističe da je time obrtni moment motora povećan za 7 % u niskim obrtajima, a u visokim obrtajima motor razvija za 12 % veći obrtni moment nego što bi to bio slučaj sa dosadašnjim motorom iste zapremine. Potrošnja goriva smanjena je za 10 %. Pored direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, Theta II motor je opremljen i sistemom promenljive dužine rada (izvlačenja) ventila VIS, kao i sistemom za varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila, DCVVT. Pored toga, sistem je opremljen i lakom radilicom, lakšim katalizatorima. Unutrašnje trenje motora svedeno je na minimum, što je rezultiralo i manjim zagrevanje zida cilindara i boljim hlađenjem motora.
Renault je danas započeo novu komercijalnu akciju, koja će trajati do 25. decembra. U Renault salonima možete ugrabiti neki od fantastičnih poklon popusta, a predmet ponude su sva vozila sa lagera (lager se manja svaki dan, a više informacija na
www.renault.rs)...
Volkswagen Polo danas je postao evropski Automobil godine 2010. Sa deset bodova razlike nemački konkurent je porazio drugoplasiranu Toyotu iQ. Na treće mesto plasirala se Opel Astra. Ovo je druga Volkswagenova titula evropskog automobila godine. Prvi VW automobil, koji je osvojio ovo prestižno priznanje, bio je Volkswagen Golf III, 1992. godine...
Godinu dana nakon što je Insignia osvojila titulu evropskog automobila 2009. godine, nova Opel Astra je zauzela treće mesto u ovogodišnjem izboru. Ovo je treći put u poslednje četiri godine da je Opel na pobedničkom podijumu najprestižnijeg takmičenja u Evropi...
Ovlašćeni uvoznik Suzuki motocikala i automobila, beogradski Euro Sumar, za kraj sezone i kraj poslovne godine snizio je cene dvotoškaša sa lagera. Po cenama nižim od 490 do čak 2.560 evra nego na početku 2009-te, odnosno prodajne sezone, kupcima se nudi 14 motocikala - po jedan model iz svake od najtraženijih serija...
U akciji pod nazivom “Okrenite cenu u Vašu korist“, Velauto - uvoznik vozila marke Mitsubishi Motors za tržište Srbije, pruža mogućnost svim zainteresovanim kupcima da kupe novo vozilo prepoznatljivog kvaliteta po do sada najpovoljnijim cenama. Akcija se odnosi na modele Colt, Lancer, L200 i Pajero...
Južnokorejska kompanija Hyundai Motor zaustavila je prodaju putničkih vozila u Japanu. Zbog niske potražnje za automobilima marke Hyundai, na tamošnjem tržištu će ova kompanija prodavati samo komercijalna vozila...
Mesto svetske premijere modela Renault Megane RS bio je ovogodišnji sajam automobila u Ženevi, a već u novembru mesecu počela je prodaja najsportskijeg predstavnika ova francuske marke automobila...
Modeli Fiat 500 i 500C prvi su modeli, koje pogoni motor 1.3 Multijet II. Novi turbodizel motor razvija snagu od 70 kW, a u modelu 500 dopuniće stariji i slabiji agregat 1.3 Multijet, koji razvija 55 kW...
Opel Insignia je model koji u potpunosti ispunjava očekivanja kompanije. U toku prve godine na tržištu, Opel je primio 170 hiljada porudžbina za model Insignia, a u pet zemalja Insignia je najprodavaniji model srednje klase. O uspehu modela Insignia govori i podatak da je Opel udvosručio svoj tržišni udeo u srednjoj klasi. Od januara do oktobra meseca tekuće godine, Insignia je osvojila 10,01 % evropskog automobilskog tržišta u srednjoj klasi...