Ponovni atesti za vozila na plin

Svi koji imaju automobile koji koriste plin i atest uređaja stariji od pet godina moraće pre registracije vozila ponovo da dobiju atest, što košta 6.000 dinara. Stručnjaci upozoravaju da je do sada bilo moguće registrovati vozilo koje ima plinski uređaj star i do 20 godina, što je van svih propisa i nebezbedno...
Vozači koji su pre pet i više godina ugradili plinske uređaje u automobile i dobili atest za TNG sistem moraće ponovo da dobiju atest kako bi mogli da registruju svoje vozilo. Svi oni će biti izloženi i dodatnom trošku prilikom registracije od minimum 6.000 dinara, koliko košta ponovni atest i nova kontrola plinskog uređaja. Neke odredbe zakona zakona o bezbednosti saobraćaja, usvojenog pre skoro četiri godine, počele su da se primenjuju tek ovih dana, tiho i bez najave. To je zateklo nespremne i one koji registruju vozilo, ali i one koji ih kontrolišu.
Boris Borović iz Tehničkog pregleda “Desetka plus” kaže da su pre mesec dana dobili dopis da vlasnici vozila koji imaju gasni uređaj sa atestom na 10 godina, moraju da ponovo urade atest, ako je prošlo više od pet godina, jer je rok skraćen. “Sada oni moraju ponovo da idu u neku ovlašćenu kuću koja to radi, a na reatest se čeka otprilike mesec dana”, objašnjava Borović.
Problemi počinju kada dođete na red i onda utvrde da vam boca nije u skladu sa novim propisima, da nemate potreban atest, pa morate da menjate veći deo instalacije, što može da košta i do 35.000 dinara. Mirko Kordić iz Auto-moto saveza Srbije kaže da se u ovom trenutku reatest na teritoriji Beograda zakazuje za polovinu maja, dok se u unutrašnjosti Srbije ponegde zakazuje i za juni.
U Ministarstvu saobraćaja smatraju da se primena uredbe o proveri gasnih uređaja mora odložiti do daljeg, dok de ne stvore uslovi za normalnu kontolu i dok ne isteknu atesti overeni na 10 godina, pa će preduzeti mere da se praksa na tehničkim pregledima ukine. Savetnik u Ministarstvu saobraćaja Milan Božović kaže da je rešenje u ovom trenutku odlaganje primene tog propisa, do trenutka dok se ne usaglasi propis sa postojećim stanjem, odnosno dok se ne unapredi sistem na terenu.
Stručnjaci upozoravaju da je u dosadašnjoj praksi bilo moguće registrovati vozilo koje ima plinski uređaj star i do 20 godina, što je van svih propisa i nebezbedno. Zato je i uvedena praksa, zbog velike opasnosti ne samo zbog sudara, već i zbog samozapaljenja pri visokim temperaturama.
Izvor RTS
Foto: Internet