Fiat 1,3 Multijet II: nova generacija turbodizela najpre u Fiatu 500

Modeli Fiat 500 i 500C prvi su modeli, koje pogoni motor 1.3 Multijet II. Novi turbodizel motor razvija snagu od 70 kW, a u modelu 500 dopuniće stariji i slabiji agregat 1.3 Multijet, koji razvija 55 kW...
Multijet II je nova generacija Fiat turbodizela sa ubrizgavanjem Common-Rail. Motor zapremine 1248 vm3 razvija snagu od 70 kW, pri 4.000 o/min. Od novih detalja, treba istaći veći pritisak ubrizgavanja od 1600 Bar, preciznije i brže ubrizgavanje goriva u cilindar i kraće vreme između pojedinačnih ubrizgavanja (do 8 ubrizgavanja u jednom ciklusu). Motor ima kompresioni odnos od 16,8:1 i novi turbopunjač, što je rezultiralo povećanjem obrtnog momenta u niskim obrtajima za 25 %. Maksimalni obrtni moment od 200 Nm dostupan je već pri 1.500 o/min, umesto dosadašnjih 1.750 o/min. Motor zadovoljava Euro 5 ekološku normu, a sa sistemom "Stop & Start" potrošnja je smanjena za 8 %. Filter štetnih čestica smešten je bliže motoru, pa motor sada brže postiže radnu temperaturu. Zajedno sa uvođenjem novog 1.3 Multijet II motora, Fiat 500 dobija i novo zadnje oslanjanje, sa novom torzionom šipkom i stabilizatorom, koji potiče iz modela Abarth 500. Do sada je ovaj sistem montiran i na kabriolet Fiat 500C. Novi motor biće dostupan uz sve nivoe opreme. Osnovna cena iznosi 13.900 eura, a cena za naše tržište nije ustanovljena.
Fiat 500 - pregled motora | 1.2 8V | 1.4 16V | 1.3 Multijet | 1.3 Multijet II |
Menjač: | 5M | 5M | 5M | 5M |
Zapremina motora (cm3): | 1242 | 1368 | 1248 | 1248 |
Broj cilindara / ventila: | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Max. snaga (kW / o/min): | 51 / 5.500 | 74 / 6.000 | 55 / 4.000 | 70 / 4.000 |
Max. ob. moment (Nm): | 102 / 3.000 | 131 / 4.250 | 145 / 1.500 | 200 / 1.500 |
Max. brzina (km/h): | 160 | 182 | 165 | 180 |
Ubrzanje 0-100 (s): | 12,9 | 10,5 | 12,5 | 10,7 |
Prosečna potrošnja: | 5,1 L/100 km | 6,3 L/100 km | 4,2 L/100 km | 3,9 L/100 km |
Automagazin.rs