Volvo i Šel: globalni sporazum o gasu

Kompanije Volvo Trucks i Šel /Shell/ postigle su dogovor o globalnoj saradnji na uvođenju tečnog zemnog gasa (TZG) kao goriva za komercijalne kamiona teške kategorije. Dve kompanije će koordinisati svoje aktivnosti i aktivno podržavati širu primenu TZG-a u transportnom sektoru...

Na osnovu novog Volvo metan-dizel koncepta, pomoću kojega TZG može da se koristi i u dizel motorima, i na osnovu stručnosti kompanije Šell sa tečnim zemnim gasom i njihovim ulaganjem u infrastrukturu, dve kompanije će koordinisati svoje aktivnosti i aktivno podržavati širu primenu TZG-a u transportnom sektoru.
"Kompanija Šel je ključni akter na ovom tržištu, a mi smo jedan od vodećih proizvođača kamiona i naš energetski efikasan kamion na gas je već dostupan na tržištu. Verujemo da zajedno možemo da poboljšamo i ubrzamo uvođenje TZG-a u transportni poaso, kroz naše aktivnosti, ali i inspirišući druge", kaže Lenart /Lennart/ Pilskog, direktor za odnose sa javnošću u kompaniji Volvo Trucks.
Realizacija sporazuma o saradnji je u toku, a njegova prva faza usmerena je na određena tržišta centralne Evrope i Sjedinjenih Američkih Država. Ovaj sporazum nije ekskluzivan ni za jednu stranu, te neće uticati na buduće saradnje i pregovore, kao ni na one koji su već u toku sa drugim partnerima.
Gas za dugolinijski transport
Prirodni zemni gas danas se koristi u komprimovanom obliku (KZG) u gradskim autobusima i manjim komercijalnim vozilima. Međutim, da bi vozilo moglo da obavi sve zahteve dugolinijskog putovanja, mora imati mogućnost da ponese sa sobom veliku količinu goriva. Sada je to moguće, ako motor može da radi na tečni zemni gas, jer on ima manju zapreminu kada je u tečnom obliku.
Kamion Volvo FM metan-dizel opremljen je novom metan-dizel tehnologijom i koristi tečni gas kao glavno gorivo. Kamion je već dostupan u Švedskoj, Holandiji i u Velikoj Britaniji, a tržište se trenutno širi i na Španiju, Italiju, Nemačku, Belgiju i Francusku.
"Smatramo da naš kamion na gas ima veliki potencijal i nastavićemo da ulazimo na više tržišta i da razvijamo naš proizvodni kapacitet i gasnu infrastrukturu. Korišćenje tečnog prirodnog gasa u dizel motorima energetski je veoma efikasno, to je nova opcija za gorivo koja bi u bliskoj budućnosti mogla da se primenjuje u velikoj meri za vozila teške kategorije", zaključuje Lenart Pilskog. Šira primena TZG-a takođe će olakšati distribuciju tečnog biogasa (TBG) proizvedenog iz obnovljivih izvora.

O zemnom gasu i biogasu
Zemni gas i biogas sastoje se uglavnom od metana. Kada zemni gas sagoreva, ispušta manje ugljen-dioksida nego dizel gorivo, ne ispušta sumpor, teške metale i pepeo u atmosferu. Prema proračunima, rezerve zemnog gasa trajaće duže nego rezerve sirove nafte. Biogas ne utiče na klimatske promene i može se proizvesti iz otpada i drugih organskih izvora.
Tečni zemni gas (TZG) je prirodni gas koji je hlađen do te mere da je postao tečan. Najviše se koristi za proizvodnju toplotne i električne energije, tako da je danas dostupan u velikoj meri. Obično je jeftiniji od dizela.
O kamionu Volvo FM metan-dizel
• Autonomija vožnje je oko 1.000 km s gasom.
• Snaga motora je 460 KS, a obrtni momenat 2.300 Nm.
• Koristi se za vučne vozove ukupne mase od 40 do 60 tona.
• Motor koristi dizel da bi upalio TZG. Razmere su 75% gasa i 25% dizela, u zavisnosti od vrste transporta i ciklusa vožnje.
• Da bi se sačuvao u tečnom obliku, gas se skladišti u rezervoaru pod pritiskom, na temperaturi između 130 i 140 stepeni šp Celzijusu.
• Može da koristi i TZG i TBG.
• Motori Euro III i Euro V mogu da rade i samo na dizel, što može da bude velika prednost u situacijama kada LNG nije dostupan.
Volvo Trucks Serbia