Škoda Superb 2014: Blagi retuš i štedljiviji motori

Na međunarodnom sajmu automobila u Šangaju, 19. aprila 2013. godine, svetsku premijeru će imati modernizovani Superb i Superb Combi (karavan). Češka kompanija danas je predstavila prve zvanične fotografije i informacije...

Posle modela Octavia Combi, dolazi sledeći novitet Škode - osveženi Superb. Automobil je dobio modernizovani prednji i zadnji deo, u duhu novog dizajnerskog jezika češke kompanije. Prodaja modernizovanog Superba počinje krajem juna meseca.
Prednje partije su sada izraženije, sa širokom maskom hladnjaka i oštrije dizajniranim linijama. Nova je "hauba" sa velikim logom Škoda, branik i prednji blatobrani. Prvi put u modelu Superb se nalaze Bi-Xenon svetla sa integrisanim diodama za dnevno osvetljenje.
Zadnji deo obe karoserijske verzije je kompletno modifikovan i izgleda efektnije nego prednji deo. Zadnje svetlosne grupe su dobile novu grafiku, ali i dalje za ovu marku tipično, u obliku slova C. Novina eksterijera su i dve nove metalik boje (siva Metal i bela Moon), a redizajnirane su i felne, koje mogu biti prečnika od 16 do 18 inča.
Deo standardne opreme je sistem ESP, kao asistent kočenja. Od nivoa opreme Elegance, Superb će serijski biti dostupan sa sistemom kontrole pritiska u pneumaticima. Prtljažni prostor Superba meri zapreminu od 595 litara do 1.700 litara, u slučaju karavana 633 litra do 1.865 litara. Zadnja brata su tipa TwinDoor i jednostavnija su za korišćenje. Kao i kod prethodnika, zadnja vrata modela Superb se otvaraju u režimu sedan (samo vrata prtljažnika) ili u režimu liftback (cela vrata sa prozorom). Svaki od ovih režima ima svoje dugme za aktivaciju. Zanimljivo je, da je u zadnjim vratima postavljen i kišobran.

Motori unapređenog Superba su 19 % štedljiviji, za šta najviše možemo zahvaliti Stop&Start funkciji i sistemu rekuperacije energije kočenja. Ovaj sistem će u zemljama Evropske Unije biti dostupan u svim dizelskim verzijama, kao i osnovni benzinski motor 1.4 TSI (92 kW). Najštedljivija verzija GreenLine, prosečno troši samo 4,2 l/100 km, i emituje samo 109 grama CO2 po pređenom kilometru. Turbodizel verzija 2.0 TDI (103 kW) u verziji 4x4 opremljena je manuelnim šestostepenim menjačem, a snažnija verzija (125 kW) uparena je sa DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom.

U enterijeru je novina mogućnost podešavanja sedišta suvozača elektirčnim putem, i to sa zadnjeg sedišta. Naravno, tu su i nove tkanine i dezeni i mnogobrojni luksuzni detalji. Unapređeni Superb može biti opremljen i sistemom Automatic Parking Assistent u verziji 2.0, električni stakleni krov sa solarnim ćelikama, sistem otključavanja i startovanja bez potrebe za ključem - Kessy, klimatizacija, četiri audio sistema, multimedijalna navgacija...

Automagazin.rs