Porsche Cayenne CO2ncept-10% - prvi ekološki tjuning

Ovaj SUV automobil verovatno će biti pionir u modernom tjuningu. Dok svi tjuneri na svoje modele dodaju krila, spojlere, LED svetla i povećavaju snagu, nemačka kompanija Schaeffler Group "smirila" je osmocilindrični Cayenne, u cilju smanjenja potrošnje i emisije...
Firma Schaeffler Group bavi se razvojem sistema za smanjenje trenja i gubitaka koji nastaju u pogonskim sistemima. Upravo to je bio cilj i kod izmena na modelu Porsche Cayenne V8, a rezultat je 10,1 % manja potrošnja goriva i isto toliko manja emisija CO2. Siguran sam da ne mislite da izmene podrazumevaju sipanje neke tečnosti u ulje. Motor je dobio novo, elektromehaničko upravljanje ventilima, umesto hidrauličnog sistema, što je smanjilo potrošnju i emisiju za više od 4 %, a smanjenje trenja u distribuciji snage, potrošnju je smanjilo za dodatnih 1,7 %. Svi ležajevi su zamenjeni novim komponentama sa niskim otporom trenja, što je potrošnju i emisiju dodatno smanjilo za 3 do 4 %. Schaeffler Group je pokazao da se potrošnja i emisija mogu smanjiti, ne samo smanjenjem mase, preradama motora i montiranjem pneumatika sa niskim otporom kotrljanja. Porsche Cayenne CO2ncept-10% i dalje razvija 385 KS, a iz mesta do 100 km/h stiže za samo 6,6 sekundi. Tvorci ovog koncepta nadaju se da će nova rešenja privući interesovanje drugih proizvođača i da će ostvariti saradnju sa nekima od njih.

Automagazin.rs