Najnovije vesti iz auto industrije
Vitro Group: Uslovi nisu jednaki za sve
Objavljeno: 19.12.2009.
Pretpostavka efikasnog funkcionisanja tržišne ekonomije, jesu jednaki uslovi poslovanja za sve tržišne subjekte. To je i stav kompanije Vitro Group, generalnog uvoznika automobila marke Citroën za Srbiju. Dok je u Evropi Citroën u znaku komercijalne dinamike, u Srbiji je u periodu januar - novembar 2009. godine, Citroën prodao 979 vozila (tržišni udeo 2,45 %)...
U Vitro Groupu nisu zadovoljni, ali smatraju da prodajni rezultati ne reprezentuju realan tržišni potencijal Citroën-a u Srbiji.
"Mislim da imamo preteran uticaj spoljnih faktora i intervencija. Ovo nije realan odgovor tržišta na kvalitete koje imaju Citroën automobili. Dok u Evropi beležimo rast prodaje, u Srbiji je zabeležen pad. To možemo objasniti nejednakim uslovima poslovanja za sve tržišne subjekte. Nekim uvoznicima automobila država je obezbedila veoma ozbiljne beneficije, a s obzirom da poslujemo u vremenu u kojem je cena presudan prodajni faktor, to bitno menja tokove na automobilskom tržištu. Mislim da svi treba da imamo apsolutno jednake uslove na tržištu, kada će do izražaja doći nominalni kvalitet proizvoda i uticaj brenda." - izjavio je gospodin Vojislav Lekić, direktor marketinga u kompaniji Vitro Group, na nedavno održanoj konferenciji za medije.

Zanimljivo je da je Citroën, u periodu januar - novembar, u Francuskoj zabeležio povećanje prodaje od 10,3 %, a udeo na tržištu iznosi 15,7 %. Da li ima optimističnih prognoza za Srbiju? "Naredne godine, Citroën će na tržištu Srbije plasirati novi C3, novo vozilo, novi best-seller. Automobil će biti predstavljen i na beogradskom sajmu automobila. Ako pogledamo prodaju novog Citroën C3 na evropskim tržištima, možemo očekivati odlične prodajne rezultate i u Srbiji. Ali, ono što očekujem sledeće godine, jeste manje uticaja netržišnih faktora i manje beneficija, koje će doneti prednost konkurentima." - zaključuje gospodin Lekić.
Goran Sarić - Automagazin.rs
Foto: Milomir Bošković - Automagazin.rs
Kompanija Mercedes-Benz početkom sledeće godine na tržište će plasirati novu generaciju roadster modela SLK. Već na prvi pogled možemo zaključiti da će dizajn SLK modela biti inspirisan modelom SLS...
Krajem januara u Kini će biti predstavljen novi model Peugeot 408. Glavna tržišta za Peugeot 408 biće Kina i istočna Azija, ali verovatno će stići i u Evropu, gde će u portfoliu zauzeti mesto do Peugeota 407. Peugeot 408, posle deset godina, biće prvi model ove marke koji će se proizvoditi u Kini...
U želji da vlasnicima vozila sva tri brenda koje prodaje, održava i popravlja maksimalno olakša zakazivanje servisnih usluga, Grand Motors od nedavno nudi mogućnost da se termin za dolazak u servisnu radionicu dogovori putem Interneta...
Sinoć u prostoru Citroenovog prodajnog salona održan je modni happening MAGIC NIGHT. Gostima je predstavljena revija sa predlozima stylinga za novogodišnju noć, kao i predlozi poklona za najmilije. Organizator događaja je Babylon Stars a voditeljke i domaćini Ivana Stanković i Marija Kilibarda koje su ulepšale ovaj događaj svojim učešćem.
Porsche i Walter Röhrl su se dogovorili da sprovedu zanimljiv "eksperiment". Legendarni reli šampion sveta i test vozač, na slavnoj trci 24h Nürburgringa startovaće u potpuno serijskom automobilu, Porsche 911 GT3 RS, koji je opremljen bezbednosnom opremom...
Premijera novog kabrioleta marke Mercedes-Benz održana je u Dubaiju. U januaru će automobil biti predstavljen na Detroit Auto Show-u, a početkom marta Mercedes-Benz E klasa imaće evropsku premijeru na sajmu u Ženevi...
Nedavno je počeo sa radom novi Citroën prodajno-servisni centar, Vitro Group Podgorica, na adresi Cijevna bb. Ovaj poslovno-servisni objekat je prvi u Crnoj Gori i prvi u Evropi izgrađen po najnovijim Citroën-ovim standardima o vizuelnom identitetu...
Još pre nego što je Kijin novi model Venga, uopšte stigao na evropska tržišta, već je nagrađen sa jednim od najpriznatijih međunarodnih priznanja za dizajn. Prva Vengina nagrada je priznanje “iF” za industrijski dizajn, koje se vrednuje na osnovu brojnih kriterijuma kao što su završna obrada proizvoda, stepen inovacija i ekološka prihvatljivost proizvoda...
Ubeđen u rast potencijala ukrajinskog tržišta, Citroën je odlučio da pojača svoje komercijalno prisustvo u ovoj zemlji. Stvaranje, sa Peugeot brendom, Peugeot Citroën ukrajinske produžnice, koja je zadužena za uvoz vozila i rezervnih delova za obe marke, će produžiti obe prodajne mreže i omogućiti Citroën-u da iskoristi ohrabrujuće perspektive na ovom tržištu.