AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Oštar protest Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova

Oštar protest Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova

Posle vanrednog sastanka Upravnog odbora Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, koja okuplja sve automobilske brendove koji posluju na teritoriji Republike Srbije, održana je konferencija za medije, gde je upućen oštar protest zbog odluke Vlade da subvencionište prodaju automobila Fiat 500L...

Oštar protest Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova

Na konferenciji za medije su učestvovali članovi Upravnog odbora Srpske asocijacije uvoznika vozila, koji su ispred kompanija koje zastupaju, direktno operativno učestvovali u izradi štandova za sajam automobila u Beogradu, obezbeđivanju novih modela, finansiranju lagera, zapošljavanju ljudi... Prenosimo njihove izjave na današnjoj konferenciji za medije.

Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila

"Ovako je pažnja usmerena ka jednom brendu, a nama nije odobren nijedan zahtev samo da se pomogne prodaja vozila. Ja ne mislim, da jedino prodavci vozila traba da žive, jer kao što možete videti, u ovom biznisu učestvuju lizing kompanije, osiguravajuća društva, banke. Oni svi zavise od prodatog vozila. Mi samo tražimo da, ako se prodajne olakšice uvode, to dozvoljava svakom kupcu vozila. Jer, samo tako on može da odabere realno najbolju ponudu, a ne da se kupac usmerava samo u jednom pravcu. To nije dobro za kompletan automobilski biznis u Srbiji. Samo fer tržišna utakmica može održati posao svih uvoznika. Sa jedne strane, dobili smo informaciju, da će biti novog zapošljavanja ljudi, a sa druge strane, mi se plašimo da će zbog teške situacije biti novih otpuštanja u auto biznisu. Plate kod prodavaca automobila godinama su daleko veće nego u bilo kojoj industrijskoj inicijativi. Podsećam, prošle godine, u Srbiju je uvezeno "jedva" 16.000 novih vozila, a negde oko 22.000 putničkih vozila je prodato i "jedva" 2.000 komercijalnih, odnosno lakih dostavnih vozila. U istom vremenskom periodu, preko 100.000 polovnih vozila je uvezeno sa tržišta Evropske Unije, preko 70 % sa standardom Euro 3. To znači, da ono što Evropa odavno zabranjuje, potpuno je legalno da se vozi u Srbiji. Uvoznici traže, je da se konsultuju kod donošenja ovakvih odluka, jer su godinama unazad uplaćivali stotine miliona evra poreza na razne aktivnosti. Prodaja novih automobila u Srbiji je na rekordno niskom nivou. Mi ne govorimo o padu prodaje od 30, 40 ili 50 procenata. Mi govorimo o padu prodaje od nekoliko puta u odnosu na godine stabilnog poslovanja. U januaru mesecu je prodato 1.200 novih automobila, u februaru 1.300, što je u odnosu na iste mesece iz jedne "stabilne godine" smanjenje od pet puta!"

Dušan Đurašević - Za sada, nema prekidanja sajma

"Mi smo pre sat vremena imali sastanak Upravnog odbora Srpske asocijacije uvoznika vozila. Moram da priznam, da samo iz razloga što želimo da održimo korektan odnos sa Beogradskim sajmom, kao organizatorom ovog sajma, kao i sa kupcima i posetiocima, mi smo odlučili da u ovom trenutku ne prekinemo ovu manifestaciju. Sledeći sastanak Upravnog odbora, zakazan je za ponedeljak, kada ćemo odlučiti o daljim koracima po ovom pitanju."

Milan Vukasović - Preko noći smo postali nekonkurentni

"Moram da kažem, da smo svi u asocijaciji uvoznika izuzetno razočarani trendom u auto biznisu, koji je aktuelan u poslednje vreme. Naime, svi smo zbog veoma teške situacije na automobilskom tržištu, očekivali jednu principijelnu podršku od naše države, u smislu da svi brendovi imaju jednake benefite i uslove na tržištu. Sada se dešava da, mi koji smo uvoznici stranih brendova, odnosno brendova koji nisu obuhvaćemo ovom subvencijom, dolazimo u jedan diskriminisan položaj. Uslovi pod kojima poslujemo, i pored ogromnog truda i investicija koje smo imali da bi se održao ovaj sajam, dolazimo u situaciju da paktično preko noći postajemo nekonkurentni. Upravo zbog favorizacije jednog brenda, zbog uslova finansiranja usmerenih ka jednom brendu, zalažemo se da takva mera bude okrenuta ka ostalim brendovima, ili da nijedan brend ne participira u takvoj vrsti mera. Na ovaj način smo zatečeni u diskriminatorskoj poziciji. Ni sa ovakvim maržama, mi ne možemo da ostvarimo dobit, a sada smo saznali za nove okolnosti koje nam značajno otežavaju poslovanje."

Oštar protest Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova

Slobodan Pešić - Ovakva mera će odbiti potencijalne investitore

"Kao što znate, proteklih nekoliko godina, širom Evrope su donošene slične mere. Te mere nisu svugde dočekane na isti način, i često su kritikovane jer na neki način favorizuju određeni deo građanstva. Novac poreskih obveznika se izdvajao, da bi se praktično određeni deo ljudi koji ima novac da kupi automobil, privukao da to učini, pod izgovorom da se pomaže auto-industrija. To je izazvalo dosta kontroverzi. Ali, nigde, ni u Nemačkoj, ni u Francuskoj, širom Evropske Unije, pa ni u Americi, nije bilo predviđeno da se subvencionišu samo domaći proizvođači. Takve mere su važile za sve marke. Zanimljivo je, da je u Nemačkoj, gde su ovakve mere bile najduže na snazi i gde su one najviše koštale poreske obveznike, najviše bilo prodato automobila koji nisu proizvedeni u Nemačkoj. To je samo dokaz, da se u svim zemljama članicama EU, strogo poštuje pravo na fer i poštenu tržišnu "utakmicu", a da je to kod nas samo mrtvo slovo na papiru. Mi ni u jednom trenutku, tokom pregovora sa Vladom, nismo tražili nikakve benefite, već smo samo tražili poboljšanje uslova poslovanja. Tražili smo, da se ukinu nameti koji su naknadno uvedeni, a koji otežavaju kupovinu novog automobila. Ovde imamo slučaj, da se budžetski novac troši, da bi se pomoglo jednom proizvođaču. Mi se radujemo dolasku Fiata, radujemo se razvoju automobilske industrije, radujemo se dolasku novih proizvođača, ali ovakva vest može samo da odbije potencijalne investitore, jer je ovo dokaz da se ne poštuje tržišni način funkcionisanja ekonomije."

 

Odgovor Ministarstva finansija i privrede

"Isti podsticaji za sve koji investiraju u domaću autoindustriju, izgrade fabrike i zaposle naše građane.

Svakog proizvođača automobila koji investira u domaću autoindustriju , izgradi fabriku u Srbiji i zaposli naše građane Vlada Republike Srbije i Ministarstvo finansija i privrede podržaće na isti način i pod istim uslovima kao što je podržala dolazak Fijatove investicije.

Pozivamo uvoznike automobila da, umesto što protestuju, da lobiraju i pozovu proizvođače automobila koje zastupaju, da investiraju u domaću autoindustriju, izgrade fabrike u Srbiji i otvore nova radna mesta za naše građane, a država će im u tome pomoći.

Protokolom koji je potpisan danas predviđeno je zapošljavanje još 1400 radnika u kompaniji „Fijat automobili Srbija“ kao i nova fijatova investicija od najmanje 10 miliona evra, a zauzvrat je omogućena olakšica za kupovinu Fijata 500 L Nacionale za građane Srbije, za ograničeni kontigent od oko 5000 vozila.

Podvlačimo još jednom da će svaki investitor iz automobilske industrije, koji bude došao u Srbiju, investirao u izgradnju fabrika i domaću proizvodnju i zaposlio naše građane imati isti tretman kao Fijat, jer je jedan od ciljeva Vlade Republike Srbije i Ministarstva finansija i privrede razvoj automobilske industrije u Srbiji."

 


Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Japan na Rajni

Japan na Rajni

Dizeldorf, grad u zapadnoj Nemačkoj, dom je jedne od najvećih japanskih zajednica u Evropi. U vožnji novim modelom Mazda CX-80, Mazda Stories otkriva čari mesta koje je danas poznato kao „Mali Tokio na Rajni"...

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 je Svetski auto godine 2025.

Kia EV3 proglašen je ukupnim pobednikom na izboru World Car Awards 2025. Na svečanoj dodeli nagrada World Car Awards, koja se održala u sklopu Međunarodnog sajma automobila u Njujorku, Kia EV3 osvojio je prestižnu titulu Svetskog automobila godine 2025...

123456. . .1622
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje