Novi Ford Focus - premijera sada, na tržištu početkom 2011. godine

Jedan od najvećih noviteta sajma automobila u Detroitu sigurno će biti novi Ford Focus. Iako je razvijen u nemačkoj, i evropska i američka verzija nove generacija modela Focus biće praktično identične, što znači da će novi Focus, kao i Fiesta, biti globalni proizvod Forda, čija proizvodnja će se odvijati na 4 lokacije sveta...
Ford Motor Company, kompanija koja je krizu automobilske industrije preživela bez velikih poisledica, pripema veliku ofanzivu. Mesto nije ni Evropa ni Amerika, već direktno globalno svetsko tržište. Slično kao sa novim Focusom i Fiestom, dogodiće se i sa modelom Mondeo, koji će biti globalni proizvod, s tim što je Focus najviše orjentisan na evropskog kupca. Novi Ford Focus je globalni model, koji će se na većini svetski tržišta prodavati uz minimalne izmene, odnosno sve verzije modela Focus deliće minimalno 80 % delova, nezavisno od toga da li su namenjeni za tržište Evrope, USA, Rusije ili Kine. Novi Focus najpre će biti plasiran na tržište USA, i to krajem 2010. godine, a dolazak na evropsko tržište očekuje se početkom 2011.

U Detoritu će biti predstavljena i sedan i hatchback verzija modela Focus. Sedan je najviše usmeren na kupce u Americi i Aziji, dok će hatchback verzija biti najzanimljivija Evropljanima. Novi Focus je nastavak priče zvane "kinetički dizajn", uz unapređenja koja zahteva tržište. Otvori na masci hladnjaka, koju seče jedna horizontalna hromirana maska, sada su veći, što važi i za novodizajnirane branike. Svetlosne grupe se agresivnije i pojačavaju dinamički utisak automobila. Bočni profil podseća na prvu generaciju modela Focus, što važi i za odbojnike, koji podsećaju na one koji su krasili model iz 1998. godine. C stub automobila je potpuno nov i ima malo toga zajedničkog sa prvom i drugom generacijom. Zadnje svetlosne grupe su izuzetno dinamične i zaduru duboko u bokove automobila. Prema našim informacijama, novi Focus je za 25 mm niži od aktuelnog, i ima isto međuosovinsko rastojanje, uz veći trag točkova.

Ključna novina kod pogonskih motora u novom Focusu jeturbo benzinski motor 1.6 SCTi i 2.0 SCTi, iz nove porodice EcoBoost. 4-cilindrični motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva (150 Bar), malim turbopunjačem (BorgWarner KP39) i varijabilnim vremenom otvaranja ventila Ti-VCT, naslediće u evropskom portfoliu atmosferske motore 2.0 i 2.3. Uskoro očekujemo više informacija o malim benzinskim motorima. Dizelska skala počinje modernizovanim motorima 1.6 TDCi i 2.0 TDCi, koji su predstavljeni u modernizovanim modelima S-Max i Galaxy. Detroitski predprodukcijski model biće opremljen motorom 2.0 SCTi, sa dvolamelastim menjačem, koji će biti dostupan i kod potpuno serijske verzije.

Vozne osobine su nešto čemu se u Fordu uvek posvećuje posebna pažnja. Iskustvo iz Svetskog reli šampionata preneseno je i na serijski model, pa će nova generacija modela Focus biti upravljivija, dinamičnija i agilnija. Novina će biti posebno konstruisan električni pojačivač upravljačkog sistema, koji će obezbediti manje gubitke energije, ali i precizniju vožnju. Vozne osobine će poboljšati i sistem Dynamic Cornering Control, koji će menjati odnos obrtnog momenta koji stiže između levog i desnog točka. Karoserija se može pohvaliti i većom krutošću (za 55 %).

Automobil će biti opremljen najsavremenijom opremom, kao što je ulazak u automobil bez potrebe za ključem, sistem automatskog parkiranja, sistem upozorenja kada vozilo napusti voznu traku, adaptivni tempomat, pre-crash sistem. Šef Forda, Alan Mulally, izjavio je da je ovo jedan od najvažnijih produkata Forda u poslednjih 25 godina. Nova generacija modela Ford Focus proizvodiće se u Saarlouis-u (Namačka) i u Michigenu (Amerika), a kasnije će se proizvodnja proširiti u Chongqingu (Kina) i u Petrogradu (Rusija). Mulally je istakao i da će se na osnovi novog Focusa u naredne dve godine razviti nekoliko novih modela, koji će se proizvoditi u 2 miliona primeraka godišnje.

Automagazinl.rs