Mini 2010: snažniji motori, manja potrošnja i Mini One Cabrio

Mini za godinu 2010 priprema seriju modernizacija na popularnom benzinskom motoru. Svi modeli biće opremljeni agregatom zapremine 1,6 litra, koji beleži znatno manju potrošnju goriva, i ispunjava emisionu normu Euro 5. Novina u ponudi biće i Mini One Cabrio...
Ispod haube unapređenog Mini-a (Mini, Mini Clubman i Mini Cabrio), od ove godine disaće modernizovani motori. Verzije koje zadovoljavaju emisionu normu Euro 5 (u Americi ULEV II), biće predstavljene na prolećnom sajmu automobila u Ženevi, a odmah nakon predstavljanja, startovaće i prodaja. U isto vreme, ponuda će biti proširena modelom Mini One Cabrio (do sada je u ponudi bio samo trovratni Mini One i Mini One Clubman), koji će dobiti motor snage 72 kW.

Snažnija verzija modela Mini One, u odnosu na aktuelni motor 1.4 16V, dobila je 2 kW više. Novi motor ima zapreminu 1,6 litara, što se odrazilo na povećanje obrtnog momenta, koji je sada veći za 13 Nm, i iznosi 153 Nm, a dostupan je već pri 3.000 o/min. Kombinovana potrošnja goriva porasla je sa 5,3 na 5,4 l/100 km, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h smanjeno je za 0,4 sekunde, na 10,5 s. I slabija verzija modela Mini One, koju trenutno pogoni motor 1.4 litra zapremine, dobija pogonski agregat zapremine 1,6 litra. Motor će imati maksimalnu snagu od 55 kW, ali je maksimalni obrtni moment povećan za 20 Nm i sada iznosi 140 Nm, dostupan već pri 2.250 o/min. Prosečna potrošnja goriva slična je kao kod snažnije verzije, i iznosi 5,4 l/100 km.

U verziji Mini Cooper S snaga je bitno povećana, sa 128 na 135 kW, pri nepromenjenom broju obrtaja od 5.500 o/min. Kombinovana potrošnja goriva smanjena je za 0,4 litra, na 5,8 l/100 km, a maksimalni obrtni moment ostao je nepromenjen, i iznosi 240 Nm (260 Nm kada se aktivira sistem overboost). Za veću snagu "odgovorne" su promene na ubrizavanju i dovodu vazduha. BMW je u ovom motoru prvi put kombinovao turbopunjač tipa twin-scroll i direktno ubrizgavanje goriva, sa varijabilnim upravljanjem ventila, koje je razvijeno na bazi sistema Valvetronic.

Za obe varijante Mini One dostupan je paket Minimalism, koji podrazumeva sistem regeneracije kočione sile, sistem Auto Start-Stop i indikator za promenu stepena prenosa. Sve navedeno je uticalo na smanjenje potrošnje goriva na 5,1 l/100 km. Dva kilowatta više od sada ima i Mini Cooper, čija snaga je povećana na 90 kW. Ostali parametri motora ostali su nepromenjeni. To važi i za kombinovanu potrošnju goriva od 5,4 l/100 km, dok je emisija CO2 smanjena sa 129 na 127 g/km.
Mini 2010 - benzinski motori | One | One | Cooper | Cooper S |
Zapremina motora (cm3): | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
Broj cilindara / ventila: | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Max. snaga (kw / o/min): | 55 / 6000 | 71 / 6000 | 90 / 6000 | 135 / 5500 |
Max. obrtni moment (Nm/o/min): | 140 / 2250 | 153 / 3000 | 160 / 4250 | 240 / 1600 |
Max. brzina (km/h): | 175 | 186 | 203 | 228 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 13,2 | 10,5 | 9,1 | 7,0 |
Prosečna potrošnja (l/100 km): | 5,4 | 5,4 | 5,4 | 5,8 |
Automagazin.rs