AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi A5 i S5: Facelift za kupe, kabrio i Sportback

Audi A5 i S5: Facelift za kupe, kabrio i Sportback

Uspešan koncept ne treba menjati, i zato je Audi u modenizaciju modelske serije A5 krenuo veoma pažljivo. Agresivnija šestougaona maska hladnjaka singleframe, poznata je iz serija A6, A7 i A8, a nova prednja svetla "pozajmljena" su od nove generacije modela A6. Izgleda da su tačkasta LED svetla prošlost, pa je i nova serija A5 dobila integrisan agresivno dizajniran kontinuiran pojas dioda...

Audi A5 i S5: Facelift za kupe, kabrio i Sportback

I zadnja svetla su dobila novi dizajn, a uz doplatu mogu biti opremljena LED diodama. Manje izmene, pretrpeo je i izgled zadnjeg branika. Karoserija je posle facelifta, porasla u svim smerovima za jedan milimetar. Novina su i aluminijumski prednji blatobrani, koji smanjuju masu automobila, a pod automobila je potpuno zatvoren, kako bi se ostvarila što bolja aerodinamika.

Audi A5 i S5: Facelift za kupe, kabrio i Sportback

U enterijeru pronalazimo novi volan, nove dekorativne metalne elemente i novodizajnirane polugice iza volana. Osvežen je i izgled selektora automatskog menjača, kao i ključa, a osvetljenje je bele boje. Audi A5 Sportback, od sada je dostupan i sa enterijerom koji može primiti pet putnika.

Audi A5 i S5: Facelift za kupe, kabrio i Sportback

Novi motori

Potpuna novina je treća generacija motora 1.8 TFSI. Osnovni turbomotor razvija 125 kW i 320 Nm, a prosečna potrošnja iznosi 5,7 l/100 km. Motor 2.0 TFSI, koji razvija maksimalnu snagu od 155 kW, nastavlja bez promena, ali je došlo do značajnih promena, kod benzinskog šestocilindarskog agregata. Atmosferski 3.2 FSI (195 kW), menja kompresorom opremljen agregat 3.0 TFSI od 200 kW. Snažnije verzija ovog motora razvija maskimalnu snagu od 245 kW i maksimalni obrtni moment od 440 Nm, i pogoni modele S5 Sportback i S5 Cabriolet. Kupe S5, do sada je pokretao osmocilindarski 4.2 FSI (260 kW, 440 Nm), a posle facelifta će ga pokretati turbo šestocilindarski motor.

Audi A5 i S5: Facelift za kupe, kabrio i Sportback

Svi turbodizel motori su unapređeni i pojačani. Osnovni 2.0 TDI sada razvija 130 kW, a umesto 2.7 TDI (140 kW, 400 Nm), Audi sada nudi 3.0 TDI od 150 kW. Vrhunac ponude turbodizel motora predstavlja 3.0 TDI agregat, koji razvija 180 kW (do sada 177 kW). Kasnije će se u ponudi pojaviti Audi A5 3.0 TDI Clean Diesel, prvi kupe koji zadovoljava emisionu normu Euro 6.

Audi A5 i S5: Facelift za kupe, kabrio i Sportback

Elektronika

Novim bezbednosnim sistemima se pridružuje standardno opremljen sistem za monitoring umora vozača. Zatim sledi sistem Audi Active Lane Assist, koji olakšava održavanje automobila u putanji vozne trake i upozorava na nekontrolisano napuštanje saobraćajne trake. U saradnji sa adaptivnim tempomatom, funkcija automatskog kočenja može potpuno zaustaviti automobil pri brzinama do 30 km/h, kako bi se sprečio udarac u automobil ispred. Novi infotainment MMI ima četiri umesto osam kamandi, a jačina tona audio uređaja, kontroliše se posebnom komandom (kao kod novog A6). Pomoću Bluetooth uređaja i posredstvom mobilnog telefona, može se spojiti sa Google Earth, ili uspostaviti wi-fi pristup internetu.

Audi A5 i S5: Facelift za kupe, kabrio i Sportback

Automagazin.rs

COTY 2024: poznato 7 finalista

COTY 2024: poznato 7 finalista

Iako je udeo električnih automobila u prodaji novih automobila u Evropi dostiže manje od 15 % tržišta, na listi finalista za COTY 2024 ne nalazi se nijedan model koji ne može da radi na baterije. I prvi put se automobil poreklom iz Kine nalazi na ovoj prestižnoj listi...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje