AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault, Nissan i Mitsubishi Motors najavljuju zajedničku strategiju Alijansa 2030.: najbolje od tri sveta za novu budućnost

Renault, Nissan i Mitsubishi Motors najavljuju zajedničku strategiju  Alijansa 2030.: najbolje od tri sveta za novu budućnost

Grupa Renault, Nissan Motor Co., Ltd. i Mitsubishi Motors Corporation, članice jedne od najvećih alijansi u automobilskoj industriji, danas su najavile nove zajedničke projekte i aktivnosti kako bi ubrzale i oblikovale svoju budućnost do 2030...

... uz stavljanje posebnog naglaska na vrednosni lanac mobilnosti.


Godinu i po nakon što je najavljen novi model poslovne saradnje koji bi trebao da podstakne konkurentnost i profitabilnost njenih članica, Alijansa se sada zasniva na čvrstim osnovama i koristi prednosti efikasne organizacije operativnog upravljanja i još snažnije i fleksibilne saradnje.


Alijansa nastavlja sa modelom „predvodnik-sledbenik” definisanim u maju 2020. Odabranu tehnologiju će razvijati jedan vodeći tim uz podršku „sledbenika”, kako bi sve članice Alijanse mogle pristupiti ključnim tehnologijama.


Alijansa je definisala zajedničke ciljeve do 2030. koji se baziraju na razvoju potpuno električnih vozila i rešenja povezane mobilnosti. Koristi od zajedničkih ulaganja pritom će imati sve tri članice Alijanse i njihovi kupci.


„U svetu najistaknutijih proizvođača automobila, Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi stvorila je dokazan i jedinstven model.” Već 22 godine međusobno delimo iskustva i prednosti kako bismo zajedno rasli” rekao je Jean-Dominique Senard, predsednik Alijanse. „Danas Alijansa ubrzava revoluciju mobilnosti i stvara sve veću vrednost za kupce, naše zaposlene, deoničare i zainteresovane strane. Tri kompanije članice definisale su zajedničke ciljeve i ulaganja u buduću elektrifikaciju i projekte iz područja povezivosti do 2030. Reč je o velikim ulaganjima koje članice Alijanse ne bi mogle da ostvare samostalno. Zajedno pomažemo da se stvorit nova i održivija budućnost: Alijansa bi trebala da postane ugljenično neutralna do 2050.”


Zajedno koračamo prema napretku uz model predvodnik-sledbenik


Članice Alijanse su razvile metodu „pametne diferencijacije” kako bi definisale željeni nivo deljenja svakog elementa vozila – od platforme, proizvodnih pogona i motora pa sve do samog segmenta vozila. Ova metoda je za sobom povukla dodatna poboljšanja u smislu strožijeg pristupa dizajnu i većoj diferencijaciji gornjeg dela karoserije. Na primer, zajednička platforma C i D segmenta će se ugrađivati u pet modela tri marki Alijanse (Nissan Qashqai i X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral i budući SUV sa sedam sedišta).


Jačanjem ovog procesa, članice Alijanse će povećati upotrebu zajedničkih platformi sa sadašnjih 60 % na više od 80 % u 90 modela do 2026. To će omogućiti svakoj kompaniji da se još dublje usredsredi na potrebe svojih kupaca, svoje najbolje modele i ključna tržišta, uz još povoljnije širenje inovacija unutar Alijanse.


U okviru toga, Mitsubishi Motors će ojačati svoju prisutnost u Evropi sa dva nova modela, među kojima je i ASX – novi model koji se zasniva na najprodavanijim Renaultovim vozilima.


Pet zajedničkih platformi za električna vozila: najveća globalna ponuda u industriji


Renault, Nissan i Mitsubishi su pokrenuli pravu revoluciju na tržištu električnih automobila ulaganjem u elektrifikaciju tešku više od 10 milijardi evra. Na glavnim tržištima (Evropa, Japan, SAD i Kina) 15 Alijansinih fabrika već proizvodi delove, motore i baterije za 10 postojećih električnih modela, a do sada je prodato više od milion električnih vozila koja su zajedno prešla 30 milijardi kilometara bez emisija.


Oslanjajući se na svoju neuporedivu stručnost, Alijansa povećava ulaganja u elektrifikaciju za razdoblje od sledećih pet godina za 23 milijarde evra, kako bi do 2030. godine predstavila 35 novih električnih modela.


Čak 90 % tih modela baziraće se na pet zajedničkih platformi za električna vozila i biće dostupni na većini tržišta u svim većim regijama:


• CMF-AEV – najpristupačnija platforma na svetu; na njoj se zasniva novi Dacia Spring.
• Porodica platformi za manja vozila KEI-EV, na kojima se zasnivaju ultrakompaktna električna vozila.
• Porodica platformi za profesionalne kupce LCV-EV, na kojima se zasnivaju Renault Kangoo i Nissan Town Star.
• CMF-EV – globalna i fleksibilna platforma za električna vozila. Uskoro će biti predstavljena u novom električnom crossoveru Nissan Ariya i Renaultu Mégane E-Tech Electric. Tehnološki inovativna i modularna platforma CMF-EV je vodeća platforma nove generacije električnih vozila koju proizvode partneri Alijanse. Razvijena je kako bi se integrisale i optimizovale sve komponente 100 % električnog pogona i kako bi se ugradio novi motor visokih performansi i ultratanka baterija. Do 2030. više od 15 modela će se zasnivati na platformi CMF-EV, a godišnje će biti proizvedeno do 1,5 miliona.
• CMF-BEV, najkonkurentnija kompaktna platforma za električna vozila u svetu, biće predstavljena 2024. Omogućiće do 400 km dometa, izvanrednu aerodinamičnost, smanjenje troškova za 33 % i potrošnju energije manju za 10 % u poredjenju sa aktuelnim Renault Zoe. Na njoj će se zasnivati 250.000 vozila koje godišnje proizvedu Renault, Alpine i Nissan. Među njima su i Renault R5 kao i novi kompaktni električni automobil koji će zameniti Nissan Micru. Novi model koji je dizajnirao Nissan i konstruisao Renault bi trebao da se proizvoditi u Renault ElectriCityju: industrijskom centru za električna vozila na severu Francuske.


Zajednička strategija i revolucionarne inovacije u području baterija kao i planirano povećanje proizvodnog kapaciteta na 220 GWh bi trebali da iznedre vrlo konkurentnu i privlačnu ponudu za kupce.


Članice Alijanse znaju da je konkurentnost ključna. Zbog toga su razvile strategiju u području baterija i odabrale zajedničkog dobavljača baterija za Renault i Nissan na ključnim tržištima.


Alijansa saradjuje sa zajedničkim partnerima kako bi povećala svoju pristupačnost i zastupljenost na tržištima i pri tome smanjila troškove baterija za 50 % do 2026. i 65 % do 2028.


Na ovaj način će do 2030. osigurati ukupnih 220 GWh kapaciteta za proizvodnju baterija električnih vozila u svim svojim ključnim fabrikama u svetu.


Osim toga, članice Alijanse su usmerene prema razvoju solid state baterija. Dugogodišnje iskustvo i nenadmašna stručnost u razvoju baterijskih tehnologija će pomoći Nissanu da zauzme vodeći položaj u razvoju inovativnih baterija od kojih će profitirati sve članice Alijanse.


Solid state baterije će imati dvostruko veću energetsku gustoću u odnosu na tečni tip litijum-jonskih baterija kakve su trenutno u upotrebi. Vreme punjenja će se skratiti za trećinu pa će kupci uživati u dužim i praktičnijim putovanjima.


Cilj je da se pokrene serijska proizvodnja solid state baterija do sredine 2028. godine, a nakon toga i da se ostvari paritet troškova sa vozilima sa termičkim motorom kroz dodatno smanjenje troškova na 65 USD po kWh, što će ubrzati prelazak na čistu električnu mobilnost.


Alijansin sistem upravljanja baterijom je zaista napredno rešenje. Za razliku od drugih aktera u industriji, Alijansa je odlučila da u celosti kontroliše svoju mašinsku i programsku opremu i iskoristi veoma vredne prognostičke podatke koji omogućavaju praćenje stanja baterije i poboljšanje tehnologije.


Alijansa sarađuje sa strateškim partnerima kako bi kupcima ponudila najbolja rešenja javnih punionica. Kompanija Mobilize Power Solutions pruža B2B kupcima kompletnu uslugu – od projektovanja, ugradnje i održavanja do upravljanja optimizovanom infrastrukturom punionica i svim povezanim uslugama kako bi se zadovoljile potrebe poslovnih kupaca.


Nedavno je dogovorena i saradnja sa kompanijom Ionity preko Plug Surfinga, Alijansinog pružatelja rešenja za usluge e-mobilnosti, kako bi kupci po povlašćenim cenama mogli da pristupr Ionityjevoj mreži superbrzih punionica u Evropi.


Sa više od 10 godina iskustva u području električnih vozila, članice Alijanse itekako su konkurentne kada je reč o optimizaciji ponovne upotrebe baterija, posebno u pogledu njihove prenamene i recikliranja kao i razvoja efikasnih i održivih rešenja tokom čitavog životnog veka baterije.


25 miliona vozila će biti povezano na Alijansino rešenje u oblaku do 2026. Najbolje digitalno iskustvo za kupce


Inteligentna i povezana mobilnost daju vetar u leđa deljenju inovacija unutar Alijanse.


Nakon 20 godina posvećenih razvoju sistema za pomoć u vožnji i sistema autonomne vožnje, Alijansa i dalje radi na poboljšanju stvarnog nivoa sigurnosti, udobnosti i užitka u vožnji i nastoji da ponudi inovativna rešenja za inteligentna vozila i još naprednije sisteme za pomoć u vožnji, kao što je na primer nagrađivani sistem ProPILOT.

Zahvaljujući programu deljenja platformi i elektronskih komponenti, članice Alijanse bi trebale da do 2026. proizvedu 10 miliona vozila (ukupno 45 Alijansinih modela) koji će biti opremljeni sistemima autonomne vožnje.


Danas je više od 3 miliona vozila povezano na Alijansino rešenje u oblaku, namenjeno za konstantnu razmenu podataka.


Na ovo rešenje će se godišnje povezivati 5 miliona vozila pa će do 2026. ukupno biti povezano 25 miliona vozila. Alijansa će biti prvi svetski serijski proizvođač automobila koji će u svoja vozila implementirati Google-ov ekosistem.


Alijansa pod Renaultovom palicom razvija zajedničku centralizovanu električnu i elektronsku arhitekturu koja spaja svu mašinsku i programsku opremu kako bi se maksimizovale prednosti i poboljšala efikasnost takve opreme.


Alijansa će do 2025. godine predstaviti svoj prvi model definisan softverom. Na taj način će Alijansa poboljšati efikasnost Internet povezivanja u svojim automobilima tokom čitavog njihovog životnog veka. S obzirom da će novi model biti povezan sa digitalnim ekosistemom kupaca, još će više uživati u vrednosti koju donosi: iskustvo u vozilu će biti personalizovano, nove usluge još naprednije, a troškovi održavanja manji. To će takođe omogućiti članicama Alijanse da povećaju preprodajnu vrednost vozila. Osim toga, vozila definisana softverom će moći da komuniciraju sa povezanim objektima, korisnicima i infrastrukturom, što će podstaći stvaranje novih područja vrednosti za članice Alijanse.


Nenadmašno digitalno iskustvo koje nudi Alijansa omogućiće prikupljanje do sada neviđene količine podataka i podstaći pravu automobilsku revoluciju na čijem će čelu biti kopmanije Renault Grupa, Nissan Motor Co., Ltd i Mitsubishi Motors.


PR

osmrtnicama ljubuški umrli ljubuški livno umrli osmrtnice grude smrtovnice sarajevo osmrtnice smrtovnice osmrtnicama smrtovnice sarajevo smrtovnice visoko smrtovnice tuzla lektire lektira jastuci madraci cvijeće horoscope umrli vicevi sanovnik horoskop knjige recepti kalkulator

Dacis u saradnji sa UTMB World Series

Dacis u saradnji sa UTMB World Series

U automobiliskom svetu je Dacia na glasu kao marka koja utire nove puteve: bukvalno i u prenesenom smislu. Pragmatičan pristup kao i moderan, jednostavan i robustan dizajn, Daciji su omogućili da se fokusira na ono što je kupcima zaista bitno: pristupačne cene i uživanje u životu...

Euro Sumar - Suzuki Vitara odmah po uplati

Euro Sumar - Suzuki Vitara odmah po uplati

Jedan od retkih automobila na domaćem tržištu koji se može preuzeti odmah po okončanju finansijskih formalnosti. Informacija koja se, poslednjih meseci, zaista retko čuje na ovim prostorima - „plati i vozi automobil“, stiže iz Euro Sumara, ovlašćenog uvoznika i servisera Suzuki automobila i motocikala...

Posebno izdanje Nissan JUKE unosi prefinjenost u segment malih crossovera

Posebno izdanje Nissan JUKE unosi prefinjenost u segment malih crossovera

Nissan se udružio sa studijem Warner Bros. Pictures kako bi promovisao posebne performanse Juke-a. Za tu priliku je pripremljena i posebna lokalna verzija sa paketom spoljašnje  personalizacije Hiiro kao i posebna Juke kampanja koja najavljuje bioskopsku premijeru novog Betmena, najiščekivanijeg filma ove godine...

Hyundai Ioniq 6 (2023)
Slika nedelje